Gå til innhold

Oslo-Køben med turboprop.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Digital Aviation Piper Cheyenne her krever nesten pilotutdanning for å temmes i FSX, og det er ikke fritt for at jeg både svetter og skjærer tenner på en del av flyturene. Lydfilene skaper en nifs realisme, så når motorene begynner å leve sin egen verden, lurer jeg noen ganger på om dette virkelig er så gøy :o , og min personlige havaristatistikk er begredelig lesning.

 

Heldigvis finnes det flyturer hvor Piper`n belønner deg med brede smil og ny opptimisme, og plutselig føler man seg som "kongen på haugen" igjen :grin: .

En slik tur hadde jeg nylig fra Gardermoen til Kastrup.

 

de1.jpg

Startet tidlig på morgenen i fint sommervær (sorry, æ va så lei svarte vinteren).

 

de2.jpg

de3.jpg

de4.jpg

Mårrarushet var allerede i gang, så det var bare å finne sin plass i køen.

 

de5.jpg

de6.jpg

de7.jpg

Holdt pusten under hele take off og utklatring, men alt gikk etter boka og snart var vi underveis. :D .

 

de8.jpg

de9.jpg

de10.jpg

Fulgte svenskekysten et stykke sørover, og lenge kunne jeg lene meg tilbake å nyte synet av landskapet og finværs-cumulus.

 

de11.jpg

de12.jpg

Selv om jeg lot som dette var en instrumentflight, er jeg så gammeldags at jeg fremdeles klamrer meg til gode, gamle papirkart.

 

de14.jpg

de15.jpg

de16.jpg

de17.jpg

Første glimt av Danmark, og stressnivået økte proporsjonalt etter som avstanden til Kastrup minket :blush: .

 

de18.jpg

de19.jpg

Men som sagt, noen ganger er Cheyenne så samarbeidsvillig at det er en fryd. Jeg kom meg velberget til København, og gleder meg allerede til hjemturen :grin: .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Skikkelig flott var også AI-trafikk du hadde, hva slags program bruker du til dette?

 

Takk skal dere ha. AI-trafikken er Steinar Grindsteins mirakelkur. Han er megaproff i dette (som så mye annet), og har laget sin egen AI-pakke med mange GIG AI-fly fra hele verden. Det er en imponerende pakke, med en utrolig mengde farverike flyselskap!! Og det beste av alt, jeg flyr med 50-70 % flytrafikk ( også en god del militær aktivitet), og jeg merker nesten ikke belastning på frames (unntatt på de største flyplassene).

 

Med default AI-trafikk kunne jeg nesten ikke ha trafikk i det hele tatt, før FSX begynte å puste tungt, så jeg fløy for det meste uten AI. Nå er det omvendt, og FSX har virkelig våknet til liv, med hektisk aktivitet både på sjøen, på motorveiene og i lufta :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det har du helt rett i Steinar, det suste over heile Bodø, og du gjorde en fantastisk innsats på treffet!! Neste gang er det fare for at jeg befinner meg med nesa helt inni skjermen, med store øreklokker på, og uten kontakt med omverdenen, fullstendig konsentrert om å dytte dette utysket på den kursen JEG har bestemt :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT' date=' men Steinar den der AI-pakka di får jeg mer og mer lyst på!! Har du opplasta den noen gang, eller er den på noen måte tilgjengelig for Søringer også? [img']http://www.flightsim.no/forum/images/graemlins/smile.gif[/img]
Han har visst i følge seg selv sluttet i gi den ut... pga litt uenigheter eller noe ang pakka.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT' date=' men Steinar den der AI-pakka di får jeg mer og mer lyst på!! Har du opplasta den noen gang, eller er den på noen måte tilgjengelig for Søringer også? [img']http://www.flightsim.no/forum/images/graemlins/smile.gif[/img]

 

Helt enig der ja!

Får sikkelig lyst på en sånn asså!

Er det mulighet for at du kan legge den ut??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT' date=' men Steinar den der AI-pakka di får jeg mer og mer lyst på!! Har du opplasta den noen gang, eller er den på noen måte tilgjengelig for Søringer også? [img']http://www.flightsim.no/forum/images/graemlins/smile.gif[/img]

 

Helt enig der ja!

Får sikkelig lyst på en sånn asså!

Er det mulighet for at du kan legge den ut??

<

Spør pent om akkurat det samme som de to overnevnte,denne pakka er bare helt syk! :)

 

Og forøvrig nydelige bilder Hr.Furuhatt! Gav meg virkelig lysen på FSX,men først må nye PC-deler anskaffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått flere hendvendelser ikveld angående denne AI pakka. Nedenfor ser dere det svaret jeg har gitt dem, slik at dere skal vite at det ikke er noen hensikt om å spørre en gang om å få den.

 

Den er ikke tilsalgs. Alt av filer som er brukt i den pakka ble lastet ned på hans private PC. Dog har jeg hentet filnavn og annen info i mitt AI filbibliotek på min PC for å gjøre jobben raskere. På grunn av copyright osv kan jeg ikke dele ut den pakka jeg har på min pc. Har gjort forsøk på det tidligere med det resultat at jeg ble beskylt for piratvirksomhet med mere. Og nå som jeg selv er betatester for et AI team som lager flightplans vil det være helt forkastelig av meg å dele min pakke med andre når den inneholder filer som ikke en gang er blitt ofentlig tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker for hyggelig respons.

 

Håper ikke bildene går ut over Steinar :blush: .

Og nå som jeg selv er betatester for et AI team som lager flightplans vil det være helt forkastelig av meg å dele min pakke med andre når den inneholder filer som ikke en gang er blitt ofentlig tilgjengelig.

 

........såvidt jeg har forstått, MIN AI-pakke er IKKE den samme som Steinar driver å betatester, men av eldre dato. Steinar har i årevis samlet på AI-fly og flightplans, og har møysommelig mekket dette sammen til et eventyr av realistisk flytrafikk.

 

På vårt siste FS-treff her i Bodø, fikk jeg hjelp av Steinar til å lage min egen AI-pakke. Vi brukte en hel dag til å laste ned diverse freeware AI-fly, som Steinar innstallerte på min PC, og med alt arbeidet som Steinar la i dette, så er det neppe mulig lage en enkel pakke for nedlasting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Problem Ernst. Men så meg bare nødt til å informere om det slik at jeg ikke skulle bli neddynaget i forespørsler. "ti eposter og pm på under en time fikk jeg".

 

Den pakka jeg laga til Ernst inneholder kun filer som på det tidpunkt var ofentlig tilgjengelig på avsim, og andre sider der man finner AI matriel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Godt å høre Steinar, var litt redd for at jeg skapte masse AI-trøbbel nå..... :blush: .

 

Hver gang jeg har sett på bilder du har lagt ut Ernst så havner jeg inne på Komplett sine sider for å sjekke siste priser på hardware

 

......sorry Ragnar, men sist jeg så deg bak "spakene" manglet det hverken utstyr eller førsteklasses grafikk, så jeg regner med det kommer noen saftige screenshots eller heftig movie fra den karen snart :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...