Gå til innhold

Ny "bombetrusel"


Geir G

Anbefalte innlegg

Sikkerhetsindustrien er nå på et lavmål så til de grader at jeg ikke lenger har lyst til å være i nærheten av et fly eller en flyplass. Ble sist unødvendig "oversjekket" på Manchester for 5 uker siden. Det går så langt at jeg med fornyet iver ser meg om etter en landbasert jobb der fly er ute av bildet for godt. Alvorlig talt...mine fremtidsplaner inkluderer *ikke* å bli behandlet som søppel med 4 ukers mellomrom...ei heller å måtte se i en ordliste for "lovlige setninger å bruke på en flyplass" før man reiser. Og at folk ikke reagerer sterkere på behandlingen sier meg bare at den vanlige borger har blitt for feig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket jeg på det sterkeste sier meg uenig i. Når man ikke lengre kan føre en normal samtale når man står f.eks ved check-in...har idiotien gått for langt. Og *jeg* mener da at vedkommende overfølsomme vakt (eller firma) burde finne seg noe annet å gjøre. Herregud...de må jo selv være i stand til å tenke så langt at en virkelig terrorist *ikke* bruker ord på en flyplass som beskriver det de har tenkt å gjøre, ikke sant? Så det at du ikke ser problemet her synes jeg er litt lite gjennomtenkt. Det er nemlig alle som "ikke ser problemet" som gjør at bullshit nivået hele tiden øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da.. Du gjør det ikke akkurat til mindre bullshit. Han har en jobb og har klare instrukser på hva han skal gjøre i gitte situasjoner. ja.. 99.99% av gangene så er det bare tull når noen prater om bomber eller pistoler. Men det finns syke folk som nødvendigvis ikke er terrorister og som faktisk kan tenke å ta med seg slike ting ombord og samtidig skryte om det. Hva om denne mannen var en av de 0.01%?

 

Ja jeg syns det er idiotisk å sette igang med en to-manns terror beredskap bare fordi noen sier bombe, men det er ikke vektern sin feil.

 

Om noen skal ha skylda her er det de forbannade muslimske terroristene som har skremt alle til vanvidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...