christopher herregården Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hei de grå flyene som står på gardermoen og litt rundt forbi med posten logoen på flyet... noen som vet hva callsignet de bruker er?? innstruktøren min flyr for dem men har aldri spurt så er det noen her som veit hva de bruker?? er det west air eller noe selskapet heter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 De bruker "Air Sweden" ifølge wikipedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 West Air Sweden bruker "air sweden", det er helt riktig. Hører dem ofte på scanneren min. Callsignet deres består som regel av 2 siffer og 1 bokstav. Eks; Air Sweden 40S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 West Air Europe flyr post rundt i norge og har 1 år igjen av kontrakten sin med posten (nov08) de bruker callsign: Air Sweden F.ex. rutene til TRD fra OSL heter PT70t og PT72t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Kontrakten er på tre år med rett til å forlenge avtalen i ytterligere to år, så de har minst to år igjen å fly her. (Kilde: Posten) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ok. Bra at noen retter opp når andre har litt for gammel info:-) Jeg jobbet med West Air på Værnes tidligere og når de startet hadde de kontrakt fra 1-nov 06 til nov 08. Tydeligvis forlenget nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Nei, kontrakten har alltid vært på 3 år:) Så infoen du har er nok ikke gammel, bare feil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Bittelitt OT, men flyr du for West Air Andreas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ja, gjør nok det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Vært mye på Sola? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 En eller to ganger kanskje;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Da er det nok bare jeg som har surret litt med tallene mine ja. baklager så meget Andreas. Spm bare: jobber du som capt eller 1-officer(loadmaster) i WAS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Flyr som styrmann ja, og løper litt rundt bak under lasting;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Da er det høyst sannsynlig at jeg har prata med deg et par ganger.. hadde handling på WAS nesten hver eneste dag fra 1 dag i okt. 06 til 24 aug i år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er nok ikke umulig det, treffer jo ganske mange av folkene rundt om som styrmann her så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hehe. ja du gjør nok det. Jeg var en av de faste på posten på Værnes hvertfall. vi var 5 mann som rullerte på det fast. åssen går det med det lille racet deres da? førstemann til den respektive destinasjon og tilbake til ENGM? lever konkurransen enda? Husker vi dreiv å jobba som F**N for å være raskere enn Bergen på turnaround. Du vet oss Trøndere, skal alltid være bedre enn bergenserene, og de likeså. Jeg holdt på å svette ihjel inni den trange ATP'en enkelte ganger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Thoresen Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hehe, har vel roet seg litt men det er nok noen som blir litt ekstra fornøyd om de er først tilbake til Osl ja;) Men når sant skal sies så går det sjelden sakte med handlingen på Værnes, så det er jo bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har hørt noen historier av en av loadmasterne deres (om ikke det var deg) om når dere flyr brød fra Kiruna eller noe sånt. det er visst ikke så koselig å være crew på den turen. 0 frokost og hele flyet lukter nybakt brød. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.