Gå til innhold

realistisk callsign?


Tore Stabell Kuloe

Anbefalte innlegg

Når jeg flyr online, synes jeg altfor mange har et callsign som ikke er realistisk:

Skal du fly fra Gardermoen til Bodø skal du ikke ha SAS943, for den går EKCH-KORD.

Skal du fly fra Gardermoen til Fagernes skal du ikke fly SAS i det hele tatt.

 

Osv.

 

Er det bare meg som synes at man bør finne seg et callsign som er realistisk?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at callsignet ikke stemmer med en ekte rute gjør meg ingenting. Det eneste jeg ønsker fra pilotene at er at de bruker et standard ICAO 3-bokstav prefix (slik som SAS) og ikke IATA koden (i SAS sitt tilfelle så er det SK). Skriv gjerne callsignet i Remark delen av flightplanen, ihvertfall hvis du flyr i et selskap som ikke er så kjent.

 

Ellers så går selvfølgelig de vanlige callsignene av typen XX-XXX (f.eks. LN-NAG).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke særlig bekymret mht. riktig rutenr. og slikt. Så lenge jeg slipper å se DY (korrekt; NAX) eller SK (korrekt; CNO (scannor) eller SAS (scandinavian)) er jeg fornøyd. I dersom noen skulle finne på å ha en gruppetur av det litt større slaget kan du fort oppleve at rutenr. fra virkerligheten ikke strekker til...

 

Ang. Sterling;

ICAO; SNB, Call; "Sterling"

Her er forresten en fin plass for å finne ut av slikt; http://www.airlinecodes.co.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vatsim og ikke 'real life'

 

At noen ønsker å fly med realistiske callsigns (noe vi gjør i Ba-virtual) er fint. Men vi har ikke, og vil aldri slå ned på noen som flyr med et callsign som brukes en annen plass i real.

 

Om noen f.eks. vil fly en Singapore Airlines 380 fra ENGM til ENVA må de jo få lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare deg Tore. Jeg er helt enig. Jeg synes det er mye morsommere å finne riktig flytype og rutenummer når jeg skal ut å fly. Jeg kan ikke si at alle SKAL gjøre det, men jeg kan ønske meg at flere hadde gjort det. Dessverre har jeg ikke fått fløyet/sittet ATC online på 4 mnd, og får ikke gjort det på en stund. Sånn er det dessverre å være student i studentleilighet med studentbynett; porter er livsfarlige å åpne, så jeg hører ingenting når jeg logger meg på.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...