Gå til innhold

På Rygge i Morgen?


Truls Petter Elven

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt meg nedover i morgen.. Premiereflyvningen fra Østfolds første komersielle flyplass måen jo ha med seg...

 

Minner også om det Per-Kristian sier her, at fotoforbudet fortsatt gjelder på Rygge og vil fraråde alle og ta bilder spesielt fra terminalen eller parkeringshuset som etter det vi har forstått, vil være under overvåkning av forsvaret! Ettersom NSFF har forstått er dette noe det vil bli slått hardt ned på...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil ha med seg landingen, og samtidig kunne ta bilder uten å få deng av sinte vernepliktige så kan de gjøre følgende: Ta riksvei 110 gjennom Råde (sett at man kommer fra Fredrikstad) mot Rygge, ca 2km etter at du har passert Smart Club så kommer du opp på en bakketopp og på høyre side ligger et boligfelt som heter "Solbakken". Ta av her, og følg veien rett oppover (mener det enten er skiltet til Vansjø, eller "Grimstadbukta"), følg veien over broa som går over E6 og ned mot Vansjø\\Grimstadbukta. Like etter broa går det en grusvei inn til høyre, denne går bortover jordet og inn i skauen, følg denne (det er en bom i enden av denne veien, så om man kjører må man parkere her). Følg veien videre inn i skauen, langs jordet. Etter en liten stund kommer du til et lite åpent område i skauen hvor veien deler seg, til høyre går det en vei opp en skrent følg denne. Når du kommer opp skrenten står du på et åpent område med en stor haug rett på venstre siden og noen mindre hauger på høyre, den venstre haugen er ganske ideell for spotting da den ligger rett ved innflygingen til 30 på Rygge. Lagde et lite kart ved hjelp av Google Earth for å illustrere det hele litt bedre. her er et bilde av haugen, og her er noen eksempler på bilder jeg har tatt der.

 

Jeg drar opp rundt klokka 1400 i morgen, regner med at den kommer en times tid før den skal dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Rnw. 12 som gikk av med seieren ved T.off. Det ble rimelig kaos for de som skulle få med seg avgangen, som hadde stilt opp linsene for det motsatte. Imidlertid fikk jeg høre via scanneren min at kapt., helt overaskende ba om Rnw. 12. Jeg stormet ut døra og fikk linet meg opp langs gjerdet ved det uferdige parkeringshuset, etter å ha løpt tversigjennom sperringene. Og det ble en for meg " hellig " stund. Nå er vi endelig i gang i Østfold også. Så i dag gratulerer vi hverandre med den STORE dagen. P.S. På toppen av det uferdige parkeringshuset blir det en alle tiders Spotter plass. Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...