Truls Petter Elven Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Noen som skal på Rygge i morgen å se den første avgangen med A320 Iberworld med avgang 15.20?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg kommer!!! Slutter på skolen 13:40 så jeg var heldig med tiden! Noen som vet når den skal lande? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hmm, ja, kanskje det...er syk og fikk beskjed av legen om å ta det med ro noen dager, men dette kan vel neppe kalles å ikke ta det med ro Når kommer den? Er nok lettere å få tatt noen bilder av den under landing enn under avgang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Bare så dere er klar over det så har NSFF vært i samtale med ledelsen på Rygge som igjen har snakket med forsvaret, og forsvaret har sagt at fotoforbudet ikke vil bli opphevet. Les mer her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det gjør meg absolutt ingenting, da det er steder utenfor selve flyplassområdet som er langt bedre egnet til å ta bilder av fly som lander enn det er inne på selve flyplassen (selvfølgelig med mindre man har forskjellige tillatelser osv.). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har også tenkt meg nedover i morgen.. Premiereflyvningen fra Østfolds første komersielle flyplass måen jo ha med seg... Minner også om det Per-Kristian sier her, at fotoforbudet fortsatt gjelder på Rygge og vil fraråde alle og ta bilder spesielt fra terminalen eller parkeringshuset som etter det vi har forstått, vil være under overvåkning av forsvaret! Ettersom NSFF har forstått er dette noe det vil bli slått hardt ned på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hvis noen vil ha med seg landingen, og samtidig kunne ta bilder uten å få deng av sinte vernepliktige så kan de gjøre følgende: Ta riksvei 110 gjennom Råde (sett at man kommer fra Fredrikstad) mot Rygge, ca 2km etter at du har passert Smart Club så kommer du opp på en bakketopp og på høyre side ligger et boligfelt som heter "Solbakken". Ta av her, og følg veien rett oppover (mener det enten er skiltet til Vansjø, eller "Grimstadbukta"), følg veien over broa som går over E6 og ned mot Vansjø\\Grimstadbukta. Like etter broa går det en grusvei inn til høyre, denne går bortover jordet og inn i skauen, følg denne (det er en bom i enden av denne veien, så om man kjører må man parkere her). Følg veien videre inn i skauen, langs jordet. Etter en liten stund kommer du til et lite åpent område i skauen hvor veien deler seg, til høyre går det en vei opp en skrent følg denne. Når du kommer opp skrenten står du på et åpent område med en stor haug rett på venstre siden og noen mindre hauger på høyre, den venstre haugen er ganske ideell for spotting da den ligger rett ved innflygingen til 30 på Rygge. Lagde et lite kart ved hjelp av Google Earth for å illustrere det hele litt bedre. her er et bilde av haugen, og her er noen eksempler på bilder jeg har tatt der. Jeg drar opp rundt klokka 1400 i morgen, regner med at den kommer en times tid før den skal dra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2007 Takker for informasjonen, Fredrik Har ikke tenkt å ta noen bilder i morgen, bare få meg landingen og take off i morgen, kan møte deg ved den vollen i morgen kl.14.00 eller noe sånt... Regner vel med at han tar av på 30 også etterpå vel??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Den er grei. Regner med at de bruker 30 hele dagen, det er ytterst sjelden at 12 blir brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Det ble Rnw. 12 som gikk av med seieren ved T.off. Det ble rimelig kaos for de som skulle få med seg avgangen, som hadde stilt opp linsene for det motsatte. Imidlertid fikk jeg høre via scanneren min at kapt., helt overaskende ba om Rnw. 12. Jeg stormet ut døra og fikk linet meg opp langs gjerdet ved det uferdige parkeringshuset, etter å ha løpt tversigjennom sperringene. Og det ble en for meg " hellig " stund. Nå er vi endelig i gang i Østfold også. Så i dag gratulerer vi hverandre med den STORE dagen. P.S. På toppen av det uferdige parkeringshuset blir det en alle tiders Spotter plass. Gleder meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Ja, jeg ble veldig overrasket over å se den ta av fra "12" selv også... Apropos spotterplass, er ikke forsvaret ganske hissige på at det ikke skal taes bilder der, eller var det bare i dag? Når man står på den sivile delen så ser man jo rett bort på den militære delen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skjennem Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Du kan ha et poeng der. Men, hva med de i 2. etg. i avgangshallen da ?. Skal prøve å sjekke det opp i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Forsvaret har nok satt seg litt på bakbeina der ja... Det er hvertfall blitt sagt at det blir vakthold/overvåkning av parkeringshuset og terminalen, men de var jo ikke spesielt framtredene der i dag, så gjenstår jo og se hvordan dette blir håndhevet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hvordan er det med SID/STARS på Rygge nå? Skal de få,eller har dem? EDIT: Bare glem det,ser nå at de har to SIDs og to STARS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.