Per-kristian Jensen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Nå har LN-KKX (737-300) fått winglets, og eyebrowene er plugget... Før Etter Som dere ser har den fått Winglets, og eyebrowene er tettet igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Nice. Tar seg fint ute det der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hva mener du med eyebrow? har ikke hørt det brukt om fly før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hva mener du med eyebrow? har ikke hørt det brukt om fly før. Det er de små vindua over "hoved" vindua. De er bare på de gammle 737. Husker ikke helt når de slutta med det' date=' men tror ikke det er så lenge siden. Jeg vet heller ikke hvorfor, men det er sikkert andre her som vet?! Edit: Most 737 cockpits are equipped with "eyebrow windows" positioned above the main glareshield. Eyebrow windows were a feature of the original 707. They allowed for greater visibility in turns, and offered better sky views if navigating by stars. With modern avionics, they became redundant, and many pilots actually placed newspapers or other objects in them to block out sun glare. They were eliminated from the 737 cockpit design in 2004, although they are still installed in military variants and at customer request. These windows are sometimes removed and plugged, usually during maintenance overhauls and can be distinquished by a metal plug which differs from smooth metal which appears in later aircraft that were not originally fitted with the windows. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det er de små vindua over "hoved" vindua. De er bare på de gammle 737. Husker ikke helt når de slutta med det' date=' men tror ikke det er så lenge siden. Jeg vet heller ikke hvorfor, men det er sikkert andre her som vet?! [/quote']Første maskin uten eyebrows ble levert 15. februar 2005 fra Boeing, og flyr hos Southwest Airlines som N201LV. Alle 737NG som er levert etter dette har ikke disse vinduene. Ettermonteringer, slik LN-KKX har, ble tilgjengelig i fjor om jeg husker riktig. Disse vinduene var der som et hjelpemiddel ifbm navigasjon, men ble etter hvert utdatert grunnet nye og bedre navigasjonshjelpemidler. Det at en plugger igjen disse vinduene fører til en vektbesparelse på ca 10 kg, og en sparer ca 300 med vedlikehold gjennom levetiden til en maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Lekkert! Blir vel det 3. norsk registrerte flyet med winglets dette da (2-1 til Sas) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Lekkert! Blir vel det 3. norsk registrerte flyet med winglets dette da (2-1 til Sas) Nåja.. SAS kommer nok snart i mindretall igjen.... NAX har jo et par fly på bestilling... :sleep: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 ja, er klar over det! men... Det er jo en liten stund til det da! Var det ikke snakk om 2009? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Eik Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det så fint ut dette! ..er det noen som vet hvordan de har på winglets? .Ser jo ut som stor operasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Solheim Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det så fint ut dette! ..er det noen som vet hvordan de har på winglets? .Ser jo ut som stor operasjon! Superlim! Og kanskje noe Gaffa teip! hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 ja' date=' er klar over det! men... Det er jo en liten stund til det da! Var det ikke snakk om 2009? [/quote'] Første maskin kommer like over nyttår. Det så fint ut dette! ..er det noen som vet hvordan de har på winglets? .Ser jo ut som stor operasjon! En forsterker strukturen i vingetuppene, og fester wingletsene til den indre vingestrukturen. Mao er det noen vingepaneler som må skrelles av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Dæven, den ble tøff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Ericsson Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Kult, aldri forestilt meg 737 classic med winglets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Chr Haaland Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Kult' date=' aldri forestilt meg 737 classic med winglets. [/quote']Air baltic er vel titt og ofte innom gardermoen med classic med winglets. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det er de små vindua over "hoved" vindua. De er bare på de gammle 737. Husker ikke helt når de slutta med det' date=' men tror ikke det er så lenge siden. Jeg vet heller ikke hvorfor, men det er sikkert andre her som vet?! [/quote'] Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Helt riktig som Michael A Bredås skriver når det gjelder sivile B-737. Vil bare tilføye at når det gjelder milititære bestillinger så leverer Boeing fremdeles enkelte fly til US.Airforce med eyebrows på forespørsel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.