Gå til innhold

Jeg lurer på når vi får se en sånn her på Jarlsber


MB

Anbefalte innlegg

Den tosken som "sparka'n" ut av døra der burde finne på noe annet å drive med. Tror neppe han hadde klart å fikse en evt. nødsituasjon hvis skjermen hadde tatt dagen' date=' får håpe at han var utstyrt med selvutløsende nødskjerm... [/quote']

 

Alle ombord hadde nok kraftig hypoxic hypoxia, så du bør ikke bedømme dem for hva de gjør i en slik tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si at de er dumme nok som kommer i den tilstanden i første omgang da, for det er jo helt tullete å dra så høyt uten at alle har oksygenutstyr til enhver tid. Nå jeg jeg at flygere skal ha oksygen etter 30 min over 10,000 fot, og både flygere og pax skal ha det over 13,000 fot. Og at "usefull time of consciousness" i 25,000 fot er 3-5 minutter. Dvs, fra man blir utsatt for oksygenmengde tilsvarende den i 25,000 fot til man ikke selv er i stand til å gjøre noe med saken. Når man da har sittet i stigning en stund uten oksygen er jo tiden enda kortere.

Når man ikke da er klar nok i hodet til å ta på seg oksygeutstyr, hvordan skal man da være klar nok i hodet til å hoppe i fallskjerm?

 

Mulig de satser på å bli klare i hue før de nærmer seg bakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...