Gå til innhold

Groupflight over dammen


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann! Vet det har vært snakk om før men tror ikke det ble noe av.

Hva med å arrangere en groupflight fra Oslo til New York området en eller annen gang i sommer? Hvis vi flyr slik at vi lander i 9-10 tiden norsk tid, kan jeg så og si garrantere ATC i New York hvis vi blir mange nok. Tror ikke det blir noe problem å få Oceanic controll opp også.

 

Hva synnes dere om forslaget? Det er faktisk ikke så vanskelig som folk skal ha det til å fly over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli i løpet av Juni eller Juli.

For de som ikke er sikker på prosedyrer osv over atlanteren så legger jeg ut litt info her:

Her kan du lese om prosedyrene til piloten. Dersom noe er uklart, eller om du ikke forstår noe av det som står der, kan du spørre her så kan jeg eller noen andre prøve å hjelpe så godt som mulig.

Jeg har fikset med ATC i NY og vil annonsere på VACCSCA for å få ATC i Norge når vi vet eksakt dato.

 

Det vi trenger nå er en dato, og tidspunkt. Turen vil ta rundt 8-9 timer, alt ettersom hva man flyr og hvilken rute man flyr. Jeg vil anbefale at de fleste bruker noe i størelsen 757/767. Og Helst ikke 747...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo ut som en morsom event jeg kunne tenke meg å bli med på avhengig av datoen selvsagt. Men det eneste flyet jeg har som kan fly så langt er PMDG`s 747. Spiller det egentlig noen rolle, det er jo piloten og ikke flyet som bestemmer hastigheten? Har aldri flydd så langt før, men når jeg flyr på Vatsim så virker jo 4-5 timer som en halvtime så det burde være overkommelig. Spesiellt når det er flere som flyr sammen.

 

Har jo faktisk Wilco`s 777 også som kan benyttes, men denne ligger jo noen hakk bak PMDG i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, i kryssing av atlantern er det ikke piloten som bestemmer farta, men man får hastighet ved klareringa til å krysse atlantern. Man får angitt for ekesempel NATTRACK ALPA, FL350 og Mac 0.82. Man kan selvsgat ønske både FL å fart når man ber om klareringa til å krysse atlantern, men det er Kontrollen i scottland vist man flyr fra Europa som bestemme hva du for avhengig av trafikken. Kommer man fra USA er det kontrollsentralen der borte som gir klareringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med naar som helst mellom 07 juli til 01. august. Har ferie hele maandeden. Hva om vi forsoeker med loerdag den 14? Hvis vi spikrer en dato naa er det lettere for folk aa sette av tid. Unskyld for mine rare bokstaver, men jeg sitter paa en begrensent internettkafe og savner min FS dypt og saart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hoeres bra ut. Naa mangler vi bare et klokkeslett. Tror dette blir kjempebra!! Jeg maa bare vurdere hvilket fly jeg vil bruke paa turen. Skal ta noen testflights for aa bestemme meg. Hvis vi skal vaere fremme 21-22 om kvelden saa maa vi jo dra rundt 13-14 tiden. Da burde det vaere mulighet for ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med noen i statene som kan komme som ATC, men e er ikke sikker nå, når de kan sitte. Må uske på at vi er 6 timer forran dem. Så ankomst en eller annen gang mellom 21 og midnatt vil vel bli bra. Kommer med mer info når det nærmer seg. Rute osv, vil komme tidligst 24 timer før depature. Dette p.g.a NAT tracks. Selv blir jeg å fly COA 757.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Fint om du kan komme med noen tips foer vi drar. Linken tidligere i denne traaden gjelder jo fra UK. Betyr det at vi maa fly ned til UK for aa komme paa en track over dammen, eller kan vi gaa direkte fra Norge uten aa gaa via UK? Beklager hvis dette er dumme spoersmaal men naar man aldri har gjort noe foer kan det virke litt komplisert dette med krysninng av atlanteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at vi blir å fly via NAT Track, fløy over for ett par dager siden, tracket real flighten COA39, og da fløy jeg opp over Ålesund, rett sør for Island, over grønnland og inn over Canada. Vi får se. Høres depature time 13:00z ok ut? eller eventuelt 15:00z Uansett, vil FP komme ut klokken 12:00 på søndagen. Dette vil da bli real fp i forhold til hva COA39 flyr den dagen. Kansje flyr de ned over Nord-England/Irland, kansje flyr de over Island. Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok her er litt info:

 

Depature: ENGM

Dep. Time: 15:00 norsk tid

Oppmøte: 14:30 norsk tid

Arrival: KEWR

Arr. Time: 23:30 norsk tid (dette er estimert tid, og kan endre seg etter hvordan NAT track/rute vi flyr og hvor mye vind det er.)

Route: Kommer klokken 11 på Søndags morgen

Jeg kommer til å sette opp denne ruten i PMDG 737/747, Level-D 767 og FSNavigator, dette vil komme ut i god tid før oppmøte tid. Satser på å ha Teamsepak som Private voice.

De som skal være med kan gjerne si: Callsign, fly og gate...

 

 

Scenery for KEWR:

ImagineSim KEWR (Payware)

Freeware scenery fra AVSIM

Scenery for ENGM:

Norway Airports

 

Oceanic Procedures:

Vatsim UK Oceanic

 

Mer info kommer etterhvert

 

COA39 752/W Gate 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...