Per-kristian Jensen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Heisann! Vet det har vært snakk om før men tror ikke det ble noe av. Hva med å arrangere en groupflight fra Oslo til New York området en eller annen gang i sommer? Hvis vi flyr slik at vi lander i 9-10 tiden norsk tid, kan jeg så og si garrantere ATC i New York hvis vi blir mange nok. Tror ikke det blir noe problem å få Oceanic controll opp også. Hva synnes dere om forslaget? Det er faktisk ikke så vanskelig som folk skal ha det til å fly over dammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg er med så lenge det er før den 28.juni... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Nå er det jo ikke akkurat noen "dam" det er snakk om her. Må nok melde pass her dessverre! Å sitte en hel natt forran PCen gidder ihvertfall ikke jeg, men uansett all lykke og heder til de som blir med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Tror ikke det var 9-10 AM han mente heller 9-10 PM tipper jeg. For hvis klokka er 9-10 AM i Norge er det jo midt på natten i USA :confused: Og da er det i allefall ingen ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Selfølgelig magnus. Ser nå at det kan misforstås. Jeg mene selvfølgelg 9-10PM på kvelden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Så lenge det ikke er mellom den 15-1 August.. Da er jeg i Tykia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Det vil bli i løpet av Juni eller Juli. For de som ikke er sikker på prosedyrer osv over atlanteren så legger jeg ut litt info her: Her kan du lese om prosedyrene til piloten. Dersom noe er uklart, eller om du ikke forstår noe av det som står der, kan du spørre her så kan jeg eller noen andre prøve å hjelpe så godt som mulig. Jeg har fikset med ATC i NY og vil annonsere på VACCSCA for å få ATC i Norge når vi vet eksakt dato. Det vi trenger nå er en dato, og tidspunkt. Turen vil ta rundt 8-9 timer, alt ettersom hva man flyr og hvilken rute man flyr. Jeg vil anbefale at de fleste bruker noe i størelsen 757/767. Og Helst ikke 747... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvis jeg får tid så blir jeg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Hvorfor ikke 747? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Og ikke concorde heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Grunnen til det Magnus, er at vi ønsker at alle skal fly i likt tempo men hvis du absolutt vil fly med 747, så kan du jo ta av litt etter oss slik at du lander samtidig som oss. Samme for Concorde. Men Concorde må ned til Track SM da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette ser jo ut som en morsom event jeg kunne tenke meg å bli med på avhengig av datoen selvsagt. Men det eneste flyet jeg har som kan fly så langt er PMDG`s 747. Spiller det egentlig noen rolle, det er jo piloten og ikke flyet som bestemmer hastigheten? Har aldri flydd så langt før, men når jeg flyr på Vatsim så virker jo 4-5 timer som en halvtime så det burde være overkommelig. Spesiellt når det er flere som flyr sammen. Har jo faktisk Wilco`s 777 også som kan benyttes, men denne ligger jo noen hakk bak PMDG i kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Vell, i kryssing av atlantern er det ikke piloten som bestemmer farta, men man får hastighet ved klareringa til å krysse atlantern. Man får angitt for ekesempel NATTRACK ALPA, FL350 og Mac 0.82. Man kan selvsgat ønske både FL å fart når man ber om klareringa til å krysse atlantern, men det er Kontrollen i scottland vist man flyr fra Europa som bestemme hva du for avhengig av trafikken. Kommer man fra USA er det kontrollsentralen der borte som gir klareringa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 OK, da laerte jeg noe nytt. Jeg er uansett interessert i aa bli med. Hvordan er stemningen. Blir det noe av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 1. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2007 Vi må nesten ha en dato. Nårsomhelst før 1 august Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jeg er med naar som helst mellom 07 juli til 01. august. Har ferie hele maandeden. Hva om vi forsoeker med loerdag den 14? Hvis vi spikrer en dato naa er det lettere for folk aa sette av tid. Unskyld for mine rare bokstaver, men jeg sitter paa en begrensent internettkafe og savner min FS dypt og saart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg er intresert i og bli med, men Lørdag den 14. er jeg opptatt;) hehe Mvh Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Hva sier dere til 15 Juli? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men 15.juli er jeg kanskje ledig og er kanskje med over dammen Hvis det går med 737NG da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Det skal vel gå hvis du flyr uten pax, rensker hele flyet og bare 3stk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg får prøve Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det hoeres bra ut. Naa mangler vi bare et klokkeslett. Tror dette blir kjempebra!! Jeg maa bare vurdere hvilket fly jeg vil bruke paa turen. Skal ta noen testflights for aa bestemme meg. Hvis vi skal vaere fremme 21-22 om kvelden saa maa vi jo dra rundt 13-14 tiden. Da burde det vaere mulighet for ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Har snakket med noen i statene som kan komme som ATC, men e er ikke sikker nå, når de kan sitte. Må uske på at vi er 6 timer forran dem. Så ankomst en eller annen gang mellom 21 og midnatt vil vel bli bra. Kommer med mer info når det nærmer seg. Rute osv, vil komme tidligst 24 timer før depature. Dette p.g.a NAT tracks. Selv blir jeg å fly COA 757. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Veldig bra. Fint om du kan komme med noen tips foer vi drar. Linken tidligere i denne traaden gjelder jo fra UK. Betyr det at vi maa fly ned til UK for aa komme paa en track over dammen, eller kan vi gaa direkte fra Norge uten aa gaa via UK? Beklager hvis dette er dumme spoersmaal men naar man aldri har gjort noe foer kan det virke litt komplisert dette med krysninng av atlanteren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 EUC VACC - Oceanic Procedures For de av dere som vil lese litt yttligere ang. prosedyrer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Det er ikke sikkert at vi blir å fly via NAT Track, fløy over for ett par dager siden, tracket real flighten COA39, og da fløy jeg opp over Ålesund, rett sør for Island, over grønnland og inn over Canada. Vi får se. Høres depature time 13:00z ok ut? eller eventuelt 15:00z Uansett, vil FP komme ut klokken 12:00 på søndagen. Dette vil da bli real fp i forhold til hva COA39 flyr den dagen. Kansje flyr de ned over Nord-England/Irland, kansje flyr de over Island. Hvem vet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kommer muligens til å møte opp med en A330. Det kommer ann på om jeg gidder å sitte oppe midt på natta og fly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 ok her er litt info: Depature: ENGM Dep. Time: 15:00 norsk tid Oppmøte: 14:30 norsk tid Arrival: KEWR Arr. Time: 23:30 norsk tid (dette er estimert tid, og kan endre seg etter hvordan NAT track/rute vi flyr og hvor mye vind det er.) Route: Kommer klokken 11 på Søndags morgen Jeg kommer til å sette opp denne ruten i PMDG 737/747, Level-D 767 og FSNavigator, dette vil komme ut i god tid før oppmøte tid. Satser på å ha Teamsepak som Private voice. De som skal være med kan gjerne si: Callsign, fly og gate... Scenery for KEWR: ImagineSim KEWR (Payware) Freeware scenery fra AVSIM Scenery for ENGM: Norway Airports Oceanic Procedures: Vatsim UK Oceanic Mer info kommer etterhvert COA39 752/W Gate 53 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kjempeflott VIR6 B744 G50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 SAS1534 A330-3 G48 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.