Gå til innhold

Propell datt av småfly - VG-bullshit!


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Bullshit!

 

LN-HOA mistet propellen over en skog utenfor Hønefoss i dag, flyet ble landet helt smooth på et jorde, rett sør for plassen, piloten var helt calm og fin på radio. Ikke noe tegn til stress i det hele tatt og alt gikk bra.

 

Det var kun ei gammel dame som ble litt shaky, men hun ble bra da hun kom på bakken.

 

Jeg ønsker ikke å spekulere i årsaken, det for SHT gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere mener dette er vanlig og udramatisk? :/

 

La oss si at dette skjedde 5 mil utenfor kysten, midt ute over åpent hav. Piloten hadde greid å lande på vannet og fått ut alle som befant seg ombord i fartøyet. Det er da like dramatisk dette?

Det er ikke en selvfølge at man finner et sted å nødlande med et småfly, og i hvertfall ikke når man mister den éneste nødvendige grunnen for at flyet greier å holde høyden, og du må finne den plassen raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta faen på at jeg hadde blitt noe sjokkert om propellen til 172'n vår stakk av mid flight. Engine failure i en enmotors er altid dramatisk, full stopp!

 

Hjelper ikke at det er plenty med jorder under, det er masse eksempler på at det går til helvete alikevel.

 

Bra jobb av piloten, men uansett hva han måtte si, noe trangere i fiseringen ble han nok da det skjedde......... :sick:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

 

LN-HOA mistet propellen over en skog utenfor Hønefoss i dag' date=' flyet ble landet helt smooth på et jorde, rett sør for plassen, piloten var helt calm og fin på radio. Ikke noe tegn til stress i det hele tatt og alt gikk bra.

 

Det var kun ei gammel dame som ble litt shaky, men hun ble bra da hun kom på bakken.

 

Jeg ønsker ikke å spekulere i årsaken, det for SHT gjøre. [/quote']

 

 

Hvorfor sier du vg bullshit???

Var det ikke det som skjedde da?

Ser ikke at det står noe annet enn fakta (om det var det som skjedde da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg i rekken av de som mener artikkelen er overraskende saklig til VGnett å være. Å miste propellen in-air er, i motsetning til hva enkelte måtte ha inntrykk av, ganske så dramatisk uansett utfall.

 

Selv det å bare miste en del av propellen kan være høyst dramatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...