Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Bullshit! LN-HOA mistet propellen over en skog utenfor Hønefoss i dag, flyet ble landet helt smooth på et jorde, rett sør for plassen, piloten var helt calm og fin på radio. Ikke noe tegn til stress i det hele tatt og alt gikk bra. Det var kun ei gammel dame som ble litt shaky, men hun ble bra da hun kom på bakken. Jeg ønsker ikke å spekulere i årsaken, det for SHT gjøre.
Martin Adam Martinsen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Nå er VG nesten lig Se og Hør så de liker å skrive om ting på en måte det fremster super dramatisk. (Ikke sånn at dagbladet er bedre da)
AMO Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Så dere mener dette er vanlig og udramatisk? La oss si at dette skjedde 5 mil utenfor kysten, midt ute over åpent hav. Piloten hadde greid å lande på vannet og fått ut alle som befant seg ombord i fartøyet. Det er da like dramatisk dette? Det er ikke en selvfølge at man finner et sted å nødlande med et småfly, og i hvertfall ikke når man mister den éneste nødvendige grunnen for at flyet greier å holde høyden, og du må finne den plassen raskt.
Martin Adam Martinsen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Sier ikke at det bar Udramatisk men det var ikke så dramatisk som sladder VG vil at folk skal tru.
Anders Forseth Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Skal ta faen på at jeg hadde blitt noe sjokkert om propellen til 172'n vår stakk av mid flight. Engine failure i en enmotors er altid dramatisk, full stopp! Hjelper ikke at det er plenty med jorder under, det er masse eksempler på at det går til helvete alikevel. Bra jobb av piloten, men uansett hva han måtte si, noe trangere i fiseringen ble han nok da det skjedde......... :sick:
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Bullshit! LN-HOA mistet propellen over en skog utenfor Hønefoss i dag' date=' flyet ble landet helt smooth på et jorde, rett sør for plassen, piloten var helt calm og fin på radio. Ikke noe tegn til stress i det hele tatt og alt gikk bra. Det var kun ei gammel dame som ble litt shaky, men hun ble bra da hun kom på bakken. Jeg ønsker ikke å spekulere i årsaken, det for SHT gjøre. [/quote'] Hvorfor sier du vg bullshit??? Var det ikke det som skjedde da? Ser ikke at det står noe annet enn fakta (om det var det som skjedde da)
Jan Gulliksen Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Helt utrolig at noen kan finne på å bagatellisere en slik hendelse!
Kristian Wålberg Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Alle skjønner vel at VG vil tjene penger, og da tar man litt i for å få det til å bli interessant..
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Jeg mener ikke å bagatelisere hendelsen. Det var dramatisk, men ikke like dramatisk som VG ville ha det til. Det jeg mente var at det var ingen av passasjerene som fikk sjokk. Må unskylde for at jeg utrykket meg litt krasst.
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Det var dramatisk' date=' men ikke like dramatisk som VG ville ha det til. Det jeg mente var at det var ingen av passasjerene som fikk sjokk. [/quote'] Sier du helt til du sitter i en Cessna 172 over Gaustadtoppen og plutselig propellen flyr av :whistle:
Jonas Mindt-Soot Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har virkelig problemer med å se at VG har dramatisert denne saken. Står jo helt greit og enkelt hva som har skjedd :confused:
Geir G Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Synes artikkelen var helt grei, jeg. Mye bedre enn 90% av det andre VG skriver... :crazy:
Gjest Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Stiller meg i rekken av de som mener artikkelen er overraskende saklig til VGnett å være. Å miste propellen in-air er, i motsetning til hva enkelte måtte ha inntrykk av, ganske så dramatisk uansett utfall. Selv det å bare miste en del av propellen kan være høyst dramatisk.
Trond Meier Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 som noen sa på et annet forum her... Jeg har lyst til å skrive noe, men jeg holder kjeft.
Anbefalte innlegg