Gå til innhold

One Six Right - En nydelig film!


Tom Arild Hansen

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg har gått og tenkt på lenge, og nå var tiden inne for å spørre. Det er jo flust av flyinteresserte her inne på forumet (selvfølgelig), men det er aldri noen som har skrevet noe om filmen som heter "One Six Right".

 

Er dette fordi det er få som kjenner til den, eller fordi dere ikke synes den er noe spesielt bra?

 

Selv bestilte jeg den for 5-6 uker siden, og kjørte den i DVD-spilleren straks den dumpet ned i postkassa mi. For et mesterstykke av en dokumentarfilm om general aviation! Har man ikke hatt lyst til å ta flylappen før, så får man det ihvertfall etter å ha sett denne filmen!

 

One Six Right forteller historien om en relativt liten, men svært trafikkert flyplass i det sørlige California - Van Nuys Airport. Her er masse intervjuer, flyplassens historie fra 1920-tallet og fram til i dag og mye fine bilder av mange forskjellige fly. (F.eks fra det som må være tidenes styggeste fly - The Pregnant Guppy fra 1962. Bygget for å frakte raketter over lange distanser).

 

Tok meg friheten til å ta noen screenshots fra filmen. De er ikke spesielt gode, men men.... :/ (Mulig det skulle vært postet i "Screenshots" eller "Bilder", men jeg visste ikke om DVD-bilder skulle dit.)

 

 

 

16r_00.jpg

 

 

 

16r_01.jpg

 

 

 

16r_02.jpg

 

 

 

16r_03.jpg

 

 

 

16r_04.jpg

 

 

 

16r_05.jpg

 

 

 

16r_06.jpg

 

 

 

16r_07.jpg

 

 

 

16r_08.jpg

 

 

 

16r_09.jpg

 

 

 

16r_10.jpg

 

 

 

16r_11.jpg

 

 

 

16r_12.jpg

 

 

 

16r_13.jpg

 

 

 

16r_14.jpg

 

 

 

16r_15.jpg

 

 

 

 

Det var det! Kunne sikkert tatt mange flere (og mere) interessante bilder, men jeg raste bare fort gjennom. Kanskje dette kan være noe å ta inn i shoppen?!

 

Og... ikke skyt meg hvis jeg postet i feil forum :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ny for meg. Takk til Tom Arild som tipset!

 

 

Bare hyggelig :)

Det er absolutt en film de fleste her ville like veldig godt tror jeg. Kan bestilles fra flere steder, men tror formatene varierer.

Jeg bestilte herfra, og det tok 9 dager før den lå i DVD-spilleren min.

 

 

Her er noen flere bilder fra filmen

 

16r_16.jpg

 

 

 

16r_18.jpg

 

 

 

16r_19.jpg

 

 

 

16r_20.jpg

 

 

 

16r_21.jpg

 

 

 

16r_22.jpg

 

 

 

16r_23.jpg

 

 

 

16r_24.jpg

 

 

 

16r_25.jpg

 

 

 

16r_26.jpg

 

 

 

16r_27.jpg

 

 

 

16r_28.jpg

 

 

 

Hilsen meg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAK Shop har den også. I praksis kan man vel hente den på lageret deres i Oslo (ved slottet) hvis man vil ha det så fort som mulig, men den kan også sendes i posten.

 

http://www.nakshop.no/product.php?productid=19755&cat=0&page=1

 

De har også enda en DVD som har et eller annet med One Six Right å gjøre. Ser ut som en Special Features DVD eller noe:

 

http://www.nakshop.no/product.php?productid=19754&cat=0&page=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg har gått og tenkt på lenge' date=' og nå var tiden inne for å spørre. Det er jo flust av flyinteresserte her inne på forumet (selvfølgelig), men det er aldri noen som har skrevet noe om filmen som heter "One Six Right".

 

Er dette fordi det er få som kjenner til den, eller fordi dere ikke synes den er noe spesielt bra?

 

[/quote']

 

Tipset allerede i 2005 om denne filmen:)

Den første traileren er uheldigvis tatt av nett:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...