Gå til innhold

CPT førstkommende søndag (15.)


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Flott at flere er såpass engasjert i utsjekkene i VACCSCA.

Men for å snakke på vegne av meg selv, og kanskje også Mathias slik jeg leser hans innlegg, så tror jeg vi skal avslutte debatten om utsjekkene i denne omgang.

 

Vi konstaterer at det er uenighet og er fornøyd med det. La oss komme oss videre. Om jeg har mulighet neste gang Mathias har utsjekk skal jeg kjøre 8 ganger tur/retur Torp slik at det iallefall ikke er flybevegelsene det står på om Mathias får utsjekken sin eller ei.

 

Og det er også en erfaring vi kan trekke med oss videre til en annen gang. Ta en turnover. Kjør fra Flesland f.eks. - inn til Gardermoen - fyll opp med nye passasjerer og ta en ny tur ut. Det registreres da som to flybevegelser og uttellingen blir dobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ni som inte klarar ett CPT ska inte känna er nerstämda. Det är lätt att vara nervös (det vet jag av egen erfarenhet) och göra ett misstag man inte hade gjort i normala fall.

 

Ibland är trafiken inte tillräcklig även om flygledaren i övrigt gör ett bra jobb.

 

Ni ska veta att vi ger bara CPT till dem som vi tror har en bra chans att klara den.

 

Karl Mathias, ta det lugnt. Fundera på vad som inte gick så bra och träna på det, så tar vi ett nytt CPT om några veckor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kansje litt for strikse her.

 

Vi er absolutt ikke for strikse. Tvert i mot vil jeg si at C1 testene har vært for lette i det siste og delvis under Vateud standard. Og Rune, hva vet egentlig du om hvor vanskelige de siste utsjekkene var? Og hva er vanskelig? 2 fly? 4 fly? 12 fly?.. De siste månedene har det sjeldent vært mer enn 4 fly i kandidatens luftrom samtidig, og det syns jeg virkelig en kandidat bør klare når han tross alt skal opp på en Controller rating.

 

Jeg vet det jobbes med en harmonisering av testene slik at de skal bli like over hele Europa. Jeg tror ikke det blir lettere i Sca etter det.

 

Forøvrig: http://www.vaccsca.org/forum/index.php?showtopic=2337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serriøst!?

Først: Gratulerer Erik.

 

PKJ: Når man skal klage på utsjekk/prøver skal man aldri sammenligne opp mot andre. Skal man klage får man klage spesifikk på hva som er galt for en selv.

 

Syntes heller ikke du skal klage/bry deg med andre. Vær glad du ikke er bannet på Vatsim lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada mente det ikke sånn jeg.Men hvorfor er det ikke flere som flyr da.De fleste som flyr vatsim flyr større fly og i utlandet.Jeg holder meg til de små.Synes det er mere gøy å navigere etter vfr,men flyr også masse ifr.Når jeg har flydd på vatsim med småfly ja så føler man seg nesten litt liten kan man si.Det jeg savner er flere atc som kan sitte her i norge.Fly fra plass til plass her i landet.Jeg personlig er ikke av den typen at jeg kan sitte i 5 timer å fly i ett strekk.Men ønsker dere bare lykke til jeg,et fint tiltak for vidrekomne.

PS.prøv å få til flere atc på andre plasser enn engm og enbr her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sånn at ENBR så og si aldri er bemannet, og det er ofte det er ATC andre steder enn ENGM. Det er faktisk ikke ofte at ENGM_APP er pålogget, men ENOS_CTR og da kan man jo fly alle andre steder på Østlandet.

Dessuten er det en viss sammenheng mellom hvor mange som flyr og hvor mange som sitter ATC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...