Gå til innhold

CPT førstkommende søndag (15.)


Erik Schøyen

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

 

Søndag vil min CPT/C1 checkout finnes sted på Gardermoen mellom kl. 20 og 22 (lokal tid).

Jeg trenger både IFR- og VFR-trafikk for å kunne bevise at jeg er god nok for ratingen, så bare fyr opp maskinen og sett i gang.

 

Hjelp meg så jeg får ratingen min!! :)

 

(PS. Jeg kommer ikke til å besvare private meldinger fra piloter under CPT'en)

 

Ta kontakt med Christian Sager dersom du ønsker noen spesialoppdrag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serriøst!?

 

Ja, Seriøst. Det er bestandig noe småpirk selvsagt, men Erik gjorde en bra jobb.. At noen piloter ikke klarer å fly en SID de har lest tilbake er ikke noe han skal lastes for.

 

Og for å feie all tvil av banen, Christian som var eksaminator er den i VaccSca som er mest pirkete på akkurat utsjekker. Og han hadde også Jan og meg, som begge er involvert i trening/utsjekker på Vateud nivå, observerte utsjekken, og vi er alle enig i at Erik bestod.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å feie all tvil av banen, Christian som var eksaminator er den i VaccSca som er mest pirkete på akkurat utsjekker.

 

Jepp helt klart, og med min flaks får jeg han på min utsjekk hehe

 

Men ærlig talt kort innpå her altså,, hvorfor i alle dager hadde han 3 stykker på sin C1 utsjekk.. Er dette normalt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt kort innpå her altså' date=', hvorfor i alle dager hadde han 3 stykker på sin C1 utsjekk.. Er dette normalt?

[/quote']

 

Han hadde en eksaminator og to observere :) Hva som er normalt kommer vel litt an på hvor mye tid folk har, og på hva eksaminatoren ønsker. For kandidaten er det vel best med så mange som mulig for å sikkre en objektiv vurdering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke diskutere en CPT i detalj på et åpent forum. Bare husk at ting kan se anderledes ut fra et fly enn fra VRC.

 

Skulle forresten ønske at Christian kunne poste her selv, men det har han jo som kjent ikke lov til. Dette blir siste post om Mathias og Erik's utsjekker. Har du/dere flere spørsmål får dere ta det opp med accsca3@vaccsca.org (Christian)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne diskusjonen hører hjemme på VACCSCA....

 

Så kommer grønne meg og stiller spørsmål igjen. Hva er C1?

 

C1 er kort fortalt en rating som ATC på VATSIM..

 

Alle ATC må gjennom både teori og praksis utdanning som så kan kalles for å få lov til å sitte som ATC og gi råd og direksjoner til folk som flyr online på VATSIM.

 

For å gjøre dette må du bestå en teoretisk examen og praktisk examen slik som denne tråden omhandler altså en praktisk examen.

 

Ratene er bygget opp slik

 

Level Rating Symbol

 

1 Observer OBS

2 Student STU = eller S1

4 Senior Student STU+ = eller S3

5 Controller CTR = eller C1

7 Senior Controller CTR+ = eller C3

8 Instructor INS = eller I1

10 Senior Instructor INS+ = Eller I3

11 Supervisor SUP

12 Administrator ADM

 

Håper du skjønner litt mer nå..

 

Tilbake til diskusjonen så synes jeg dette blir en vurdering mellom de involverte partene, og siden enkelte ikke har mulighet til å svare her, så burde denne tråden bli slettet og flyttet til VACCSCA hvor den hører hjemme og alle kan svare.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias gjorde det tre ganger bedre!!! både på utsjekken og på søndagen.

 

Åi. Den satt!

Pass på hvordan du ordlegger deg, Per-Kristian. Du må gjerne mene at Mathias burde passert testen, men med sånne konklusjoner står du i fare for å såre andre. Slikt egner seg ikke på et åpent forum.

Og siden konklusjonen er såpass klar; jeg regner med at du satt som observant hele kvelden på VRC og derfor trekker din konklusjon utifra en helheltvurdering av trafikkbildet, slik eksaminatorene gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PK, synes at du kansje har dratt strikken litt vel langt nå. 1. Les hva Trond skrev over. Jeg har fortsatt ikke gått ut med om jeg bestod eller ei, da jeg er litt frustrert ennå, men ok.. :/

 

2. Tror kansje du kunne ordlagt deg litt bedre...

 

Jeg skal ikke kommentere noe mer her enn det, da jjeg hverken var ute å fløy eller satt som observer da jeg ikke var hjemme, har bare hørt fra andre.

 

Peace! :)

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke gått ut med om jeg bestod eller ei, da jeg er litt frustrert ennå, men ok..

 

Du sier vel det meste her vil jeg tro... Men om du stod eller ei har ingen eller svært liten betydning på oss andre her på flightsim.no..

 

Gratulasjoner får du selvsagt om du består og går ut med det, men forståelse fra i allefall meg får du om du ikke gjør det..

 

Anyway blir mine spekulasjoner inntil videre at du strøk noe som er helt forståelig når det gjelder CPT hvor nærver og drit dårlige piloter er med på å stryke deg. Dette utfra din uttalelse om at du var frustrert som jeg dro konklusjon av at kom fra feilet CPT.

 

phuuuu..

 

Og dagen smiler til alle, mens jeg gruer meg til min CPT som forøvrig ikke kommer til å skje før Training Department til VACCSCA kvitter seg med den mest idiotiske og uproffesjonelle " STOP IN TRAINING REQUEST RULE " som blir nesten like dumt som å stoppe søkere fra å søke VACCSCA bare for at de ikke vet hvem som er medlem eller ønsker medlemskap...

 

Men nå er det nesten ferdig ryddet opp og jeg begynner å se frem til å stryke min C1 test på trynefaktoren..

 

hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frustrert over grunnen til hvorfor jeg strøyk' date=' that's all..

 

Joda, greit jeg hadde for lite fly, ok.. Men ja.. [/quote']

 

Egentlig ikke. Du hadde masse fly, men du logget av 30min for tidlig. Hadde du sittet 30min lenger så hadde du uten tvil hatt [size:14pt]mange[/size] fly. Jeg logget på som ENOS og det var jeg som fikk trafikk-flowen deres Mathias ;) Hvorfor logge av så fort når man ser det kommer masse trafikk?

 

Det var mitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...