Daniel Larsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Fredag er vel ikke heller den beste dagen å ha C1 utsjekk da.. De hadde mange fly, men logget av 30minutter for tidlig. De logget av når trafikken kom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 16. april 2007 Forfatter Del Skrevet 16. april 2007 Flott at flere er såpass engasjert i utsjekkene i VACCSCA. Men for å snakke på vegne av meg selv, og kanskje også Mathias slik jeg leser hans innlegg, så tror jeg vi skal avslutte debatten om utsjekkene i denne omgang. Vi konstaterer at det er uenighet og er fornøyd med det. La oss komme oss videre. Om jeg har mulighet neste gang Mathias har utsjekk skal jeg kjøre 8 ganger tur/retur Torp slik at det iallefall ikke er flybevegelsene det står på om Mathias får utsjekken sin eller ei. Og det er også en erfaring vi kan trekke med oss videre til en annen gang. Ta en turnover. Kjør fra Flesland f.eks. - inn til Gardermoen - fyll opp med nye passasjerer og ta en ny tur ut. Det registreres da som to flybevegelser og uttellingen blir dobbel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marek Pola Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ni som inte klarar ett CPT ska inte känna er nerstämda. Det är lätt att vara nervös (det vet jag av egen erfarenhet) och göra ett misstag man inte hade gjort i normala fall. Ibland är trafiken inte tillräcklig även om flygledaren i övrigt gör ett bra jobb. Ni ska veta att vi ger bara CPT till dem som vi tror har en bra chans att klara den. Karl Mathias, ta det lugnt. Fundera på vad som inte gick så bra och träna på det, så tar vi ett nytt CPT om några veckor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Snart værre enn ¨bli flygerleder dette i virkligheten dette gitt. Lykke til neste gang Er kansje litt for strikse her.Blir jo mindre og mindre kontrolanter på vatsim. Kansje noe å tenke på Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Ni ska veta att vi ger bara CPT till dem som vi tror har en bra chans att klara den. hmm trodde VACC skulle legge forholdene til rette jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 VACCSCA-S3NYARTCC-Level 1 Chief of pilots VBRAA Chief of pilotes Mytravel virtual VACCSCA mentor Serriøst? :sleep: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Er kansje litt for strikse her. Vi er absolutt ikke for strikse. Tvert i mot vil jeg si at C1 testene har vært for lette i det siste og delvis under Vateud standard. Og Rune, hva vet egentlig du om hvor vanskelige de siste utsjekkene var? Og hva er vanskelig? 2 fly? 4 fly? 12 fly?.. De siste månedene har det sjeldent vært mer enn 4 fly i kandidatens luftrom samtidig, og det syns jeg virkelig en kandidat bør klare når han tross alt skal opp på en Controller rating. Jeg vet det jobbes med en harmonisering av testene slik at de skal bli like over hele Europa. Jeg tror ikke det blir lettere i Sca etter det. Forøvrig: http://www.vaccsca.org/forum/index.php?showtopic=2337 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Larsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 VACCSCA-S3NYARTCC-Level 1 Chief of pilots VBRAA Chief of pilotes Mytravel virtual VACCSCA mentor Serriøst? :sleep: [font:Arial Black]OT:[/font]Ja, det er serriøst Det er ikke noen oppgaver som krever så mye da, så derfor er det engentlig ikke så mye. Hvorfor uthevet du VACCSCA Mentor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Serriøst!? Først: Gratulerer Erik. PKJ: Når man skal klage på utsjekk/prøver skal man aldri sammenligne opp mot andre. Skal man klage får man klage spesifikk på hva som er galt for en selv. Syntes heller ikke du skal klage/bry deg med andre. Vær glad du ikke er bannet på Vatsim lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 16. april 2007 Del Skrevet 16. april 2007 Vel kanskje på tide å slette denne tråden. La den heller fortsette på VACCSCA mellom de parter den angår.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Takk for svar vedrørende hva C1 er for noe Tom! Du verden. Jeg trodde det var snakk om at ekte piloter brukte VATSIM som trening her jeg. Men man utdanner sim-ATC altså!?! Hehe! Dette er mer alvor enn jeg trodde. Men kult det da. Man søker jo mest mulig realisme. Stå på folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Koppen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jada mente det ikke sånn jeg.Men hvorfor er det ikke flere som flyr da.De fleste som flyr vatsim flyr større fly og i utlandet.Jeg holder meg til de små.Synes det er mere gøy å navigere etter vfr,men flyr også masse ifr.Når jeg har flydd på vatsim med småfly ja så føler man seg nesten litt liten kan man si.Det jeg savner er flere atc som kan sitte her i norge.Fly fra plass til plass her i landet.Jeg personlig er ikke av den typen at jeg kan sitte i 5 timer å fly i ett strekk.Men ønsker dere bare lykke til jeg,et fint tiltak for vidrekomne. PS.prøv å få til flere atc på andre plasser enn engm og enbr her i landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Nå er det sånn at ENBR så og si aldri er bemannet, og det er ofte det er ATC andre steder enn ENGM. Det er faktisk ikke ofte at ENGM_APP er pålogget, men ENOS_CTR og da kan man jo fly alle andre steder på Østlandet. Dessuten er det en viss sammenheng mellom hvor mange som flyr og hvor mange som sitter ATC.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.