Gå til innhold

Senior Controller utsjekk i Tyskland 26/3


Trond Meier

Anbefalte innlegg

Yep.. Da skal jeg i ilden igjen, og denne gangen i Tyskland (Dusseldorf FIR).

 

Så om noen har lyst å hjelpe til, hadde det vært fint om dere tar turen til en flyplass i området.

 

Tidspunktet for utsjekken vil sansynligvis bli fra kl 20.30 til 22 lokal tid.

 

Bare en ting.. Vit hva dere gjør før dere flyr nedover. Er du ny på Vatsim og onlineflyging, er ikke dette den beste kvelden å fly.

 

Noen flightplans:

ENGM - EDDL (Dusseldorf):

SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 PIROT T851 XAMOD

 

ENGM - EDDK (Køln):

SKI UT551 AAL UP615 ALS UM852 ALASA UP615 EKERN UM852 HAM UL190 AGATI UN850 BULAP UW189 RUNER T858 KOPAG

 

Andre flyplasser:

EDDG - Munster/Osnabruck

EDLP - Paderborn

EDLW - Dortmund

 

Gratis øl til alle som flyr! (serveres i Tyskland neste gang jeg drar dit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lige af nysgerrighed til, hvordan det fungerer i EDLL/SAG. Du tager CTR, men er der så folk på APP/TWR positioner?

 

Ja det er riktig. Det er fordi det er potensiale for betydelig mer trafikk i SAG, og det er ingen som forventer at en enkelt kontroller skal klare å ta alt. Derfor har SAG litt andre regler på akkurat det der.

Man kan også si at de godkjenner den CPT'en de har på C1 (som de kaller APP CPT) som en del av utdannelsen, og at man har bevist at man takkler den posisjonen, og at under CTR CPT'en er det på tide å bevise sine ferdigheter på 'Radar' nivå.

 

Jeg må forøvrig kontrollere en flyplass fra del til ctr, og det blir EDLP.

 

Selv hadde jeg 50 fly over to timer da jeg tok min C1 CPT i fjor høst, så jeg mener at jeg også har bevist at jeg kan akkurat det :P

 

Forøvrig er det samme regler og krav som resten av Europa.

 

Ja, det er en annen praksis for C3 CPT i Skandinavia, men i motsetning til ENOS med 2-3 flyplasser, må jeg ha minst like mange fly i lufta og samtidig koordinere med 3-4 approacher og 4 FIR + kontrollere en 'travel' flyplass. Så, det er rett og slett en helt annen setting - trolig med samme arbeidsmengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...