Trond Meier Skrevet 19. mars 2007 Skrevet 19. mars 2007 Yep.. Da skal jeg i ilden igjen, og denne gangen i Tyskland (Dusseldorf FIR). Så om noen har lyst å hjelpe til, hadde det vært fint om dere tar turen til en flyplass i området. Tidspunktet for utsjekken vil sansynligvis bli fra kl 20.30 til 22 lokal tid. Bare en ting.. Vit hva dere gjør før dere flyr nedover. Er du ny på Vatsim og onlineflyging, er ikke dette den beste kvelden å fly. Noen flightplans: ENGM - EDDL (Dusseldorf): SKI UT551 AAL UP615 LBE UL126 PIROT T851 XAMOD ENGM - EDDK (Køln): SKI UT551 AAL UP615 ALS UM852 ALASA UP615 EKERN UM852 HAM UL190 AGATI UN850 BULAP UW189 RUNER T858 KOPAG Andre flyplasser: EDDG - Munster/Osnabruck EDLP - Paderborn EDLW - Dortmund Gratis øl til alle som flyr! (serveres i Tyskland neste gang jeg drar dit) Siter
Tom Knudsen Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 hmm det var da en enorm utvikling da Trond. Ønsker deg lykke til. Selv får jeg vel aldri min C1 utsjekk due to lack of C1 controllers... Thats vaccsca ironi Siter
Trond Meier Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Vår eventkoordinator kjeda seg litt [image]http://events.edll-fir.de/pics/tmcpt.jpg[/image] Siter
Peter Nørkjær Skrevet 20. mars 2007 Skrevet 20. mars 2007 Bare lige af nysgerrighed til, hvordan det fungerer i EDLL/SAG. Du tager CTR, men er der så folk på APP/TWR positioner? Siter
Trond Meier Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Skrevet 20. mars 2007 Bare lige af nysgerrighed til, hvordan det fungerer i EDLL/SAG. Du tager CTR, men er der så folk på APP/TWR positioner? Ja det er riktig. Det er fordi det er potensiale for betydelig mer trafikk i SAG, og det er ingen som forventer at en enkelt kontroller skal klare å ta alt. Derfor har SAG litt andre regler på akkurat det der. Man kan også si at de godkjenner den CPT'en de har på C1 (som de kaller APP CPT) som en del av utdannelsen, og at man har bevist at man takkler den posisjonen, og at under CTR CPT'en er det på tide å bevise sine ferdigheter på 'Radar' nivå. Jeg må forøvrig kontrollere en flyplass fra del til ctr, og det blir EDLP. Selv hadde jeg 50 fly over to timer da jeg tok min C1 CPT i fjor høst, så jeg mener at jeg også har bevist at jeg kan akkurat det Forøvrig er det samme regler og krav som resten av Europa. Ja, det er en annen praksis for C3 CPT i Skandinavia, men i motsetning til ENOS med 2-3 flyplasser, må jeg ha minst like mange fly i lufta og samtidig koordinere med 3-4 approacher og 4 FIR + kontrollere en 'travel' flyplass. Så, det er rett og slett en helt annen setting - trolig med samme arbeidsmengde. Siter
Erik Schøyen Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Æ kjæm flaksanes Nei, f***. Det kan jeg ikke allikevel... Pokker. Får aldri med meg disse greiene her jeg... Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 Mulig jeg tar meg en tur innom :-) er det greit med Columbia 400 VFR??? hehehe Siter
Trond Meier Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Skrevet 24. mars 2007 Vel, flyr du VFR kommer du ikke til å snakke mye med meg siden vi har approach på Jeg har luftrom over FL140 Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 24. mars 2007 Skrevet 24. mars 2007 kan cruise på 25000 fot jeg ;-) Siter
Trond Meier Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Skrevet 26. mars 2007 Og da har vatsim en ny C3 kontroller Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 27. mars 2007 Skrevet 27. mars 2007 Grattis Trond :-) Var skøy å følge med i går. Hadde ikke fått installert de store fuglene i fs. så jeg tok meg heller en vfr tur igår i steden for å komme flaksende ned med columbiane på 25000 fot. Vi prates :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.