Gå til innhold

Bli flygeleder


Stian Haabeth

Anbefalte innlegg

Såg netopp et program som ble vist på NRK i 2004 på nett-tv som omhandlet flyenes voktere. Da fristet det veldig å bli flygeleder. Problemet er at jeg er på mitt siste år på skolen på flyteknisk. Og jeg vil absolutt ikke gå almenn påbygg. For du må vel ha studiekompetanse for å bli flygeleder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men det var synd og eg. litt overraskende at du ikke hadde funnet yrket som var "midt i blinken" Thomas. Syns du virket så entusiastisk på innleggene dine der nede fra og at det så ut som dere hadde det skikkelig interessant og spennende ut fra alle de fine bildene fra ATC-Simmen du posta her i fjor høst.

 

Men det er jo egentlig fint at man finner ut at dette ikke er noe man vil bruke mye av livet sitt til såpass tidlig i en krevende og utfordrende utdannelse allikevel da. Utdannelsesmulighetene i dag er jo kjempestore, og vi er sikkert ganske mange (også her inne) som har snust på både det ene og det andre av både utdannelse og yrker før vi endelig finner ut og føler at vi har havnet på den rette hylla.

 

Lykke til videre som akademiker igjen da Thomas! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kommet inn hadde jeg vært motivert for det. Men det å gå på påbygg etter at jeg allerede har gått på vgs i 3 år blir ikke aktuelt. Påbygg er jo noe av det verste en kan gå på. Nei takk du.

 

Hva er det som er så ille med påbygning da?

Jeg gikk også det etter 3 år med elektro/elektronikk. Var ikke noe som helst problem. Hadde omtrent bare fritimer jo...

Litt kjedelig var det jo av og til. Men da får man prøve å finne på et eller annet slik at man ikke sovner ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...