Stian Haabeth Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Såg netopp et program som ble vist på NRK i 2004 på nett-tv som omhandlet flyenes voktere. Da fristet det veldig å bli flygeleder. Problemet er at jeg er på mitt siste år på skolen på flyteknisk. Og jeg vil absolutt ikke gå almenn påbygg. For du må vel ha studiekompetanse for å bli flygeleder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Flygeleder er fett nok det, selv slutter jeg frivillig etter 6mnd, likte meg bedre på universitetet. Men for all del, go for it Og ja, du trenger allmenn påbygg! --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 men btw. finnes det noen andre skoler i norge som utdanner flygeledere? enn den i malmø? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 nope, ikke gjennom avinor, de sender KUN til malmø, fordi at de er medeiere i den skolen. så skal du være i norge, da blir det gjennom avinor. --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Som jeg sa til deg i den andre posten: Avinor - Flygelederutdanning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 5. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2007 Da kan jeg si at de planene blir skrinlagt. Blir ikke aktuelt med med allmenn påbygg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard .L. Hovde Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Som jeg sa til deg i den andre posten: Avinor - Flygelederutdanning Den der kom som reklame i en MSN samtale isted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Vole Rye Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Martin Floor har jo laget denne tråden, absolutt verdt å ta en liten kikk! Godt jobba, Martin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Du vil bli flygeleder, men vil ikke jobbe for det? :-) Men så harde opptakskrav så hadde du muligens røket ut i innledende runder pga motivasjon uansett :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haabeth Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Hadde jeg kommet inn hadde jeg vært motivert for det. Men det å gå på påbygg etter at jeg allerede har gått på vgs i 3 år blir ikke aktuelt. Påbygg er jo noe av det verste en kan gå på. Nei takk du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg var kjempemotivert, men jeg etter en stund begynte jeg å kjede meg. Så jeg gikk tilbake til universitetet. ting kan skje. Man må følge hva man har lyst til...... --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Litt OT, men det var synd og eg. litt overraskende at du ikke hadde funnet yrket som var "midt i blinken" Thomas. Syns du virket så entusiastisk på innleggene dine der nede fra og at det så ut som dere hadde det skikkelig interessant og spennende ut fra alle de fine bildene fra ATC-Simmen du posta her i fjor høst. Men det er jo egentlig fint at man finner ut at dette ikke er noe man vil bruke mye av livet sitt til såpass tidlig i en krevende og utfordrende utdannelse allikevel da. Utdannelsesmulighetene i dag er jo kjempestore, og vi er sikkert ganske mange (også her inne) som har snust på både det ene og det andre av både utdannelse og yrker før vi endelig finner ut og føler at vi har havnet på den rette hylla. Lykke til videre som akademiker igjen da Thomas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Vaaden Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hadde jeg kommet inn hadde jeg vært motivert for det. Men det å gå på påbygg etter at jeg allerede har gått på vgs i 3 år blir ikke aktuelt. Påbygg er jo noe av det verste en kan gå på. Nei takk du. Hva er det som er så ille med påbygning da? Jeg gikk også det etter 3 år med elektro/elektronikk. Var ikke noe som helst problem. Hadde omtrent bare fritimer jo... Litt kjedelig var det jo av og til. Men da får man prøve å finne på et eller annet slik at man ikke sovner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato Støle Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 hehe ja om du syntes påbygning virker ille, har du ikke opplevd mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Dumt du gikk flyteknisk om du vil bli flygeleder da. Hvis flygeleder er drømmen, ville jeg aldri latt påbygging stoppet meg iallefall. Det er snakk om et viktig valg av yrke du kommer til å ha kanskje resten av ditt liv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg sier bare: Gjør det! Når jeg endelig fikk lyst til å bli flyveleder var jeg for gammel til å søke - Den var hard å svelge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.