Svein Tore Duås Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Bare må få ut litt frustrasjon her... Rute som følgende; OSLO- Frankfurt 1000 Frankfurt Dubai 1315 Sjekket inn i Oslo og bagasjen sjekket frem til Dubai, men fikk beskjed om at jeg måtte ordne meg boardingkort i Frankfurt for dubai. Hmm tenkte jeg, merkelig, men men.. Joda, som så ofte er denne maskina fra Oslo forsinket, noe den var denne dagen også..Hydraulikk lekkasje medførte at vi måtte bytte fly..Greit nok,kl 1045 satte vi kursen mot Frankfurt..Jeg sa fra til flyvertinne at jeg hadde knappt med tid , så ba hun sifra at vi var forsinket, noe hun sa hun skulle gjøre... Dette har skjedd før og da blir vi møtt med egen buss som føres oss til riktig gate, men not, ikke denne gangen, ingen å se.. 1245 annkom vi frankfurt , sprang som olja lyn til B45, og hva møtte meg der?? Joda gate closed og fikk beskjed om at jeg var booket med et fly som gikk 8 timer senere på dagen...Hallo, da krevde jeg og vite hvorfor jeg ikke kom med og damen sa at min plass var blitt deleeted i Olso klokka 0900...?? erre mulig..? Jeg ble skikkelig forbanna, krevde og få være med, hun så rart på meg , sjekket min bilette der jeg pekte på prisen som var på usle 39900 NOK., joda vi skal få deg med svarte hun, men da må du sitte på økonomi...Hva! sa jeg, har du solgt setet mitt? Ja dere vet svaret.. Greit nok, kan godt sitte på økonomi, men krevde og få vite om baggasjen ble med flyet...Svaret var nei... Samme som mitt svar var også, da jeg var avvhengig av utstyr som jeg har med for å utføre en jobb.. Ble til at jeg satt og ventet i 8 timer og omsider kom til dubai klokka 7 i dag morres.. Det som er mitt spm, når man har en godkjent star allianse "connecting flight" finnes det da ingen systemer som fanger opp at man er på vei, selv om man er litt forsinket..Hva er reglene for dette?? Hva syntes dere jeg burde kreve i kompensasjon for dette ?? Som nevnt tidligere er denne maskina fra oslo ofte forsinket og de fleste som er med har en connecting flight videre..Har tidligere skrevet til SAS/Braathens og bedt de se på muligheten for å sette den opp litt tidligere på dagen, da fare for hjerteinnfark er relativ stor blandt mange av passasjerene.. Har forøvrig ikke fått noe svar.. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Jeg skjønner at flyselskapene drar eller selger biletten. Det blir litt rart hvis 419 personer må vente på én person. Men jeg hadde vært klin forbanna selv Men ikke vær så negativ da! Du er tross alt i varme Dubai nå, og vi sitter her og fryser Siter
T. Paulsen Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 39900 NOK [image]http://d20.homelinux.net/Gifbilder/str.gif[/image] For den prisen skulle jeg ha klart å komme meg 2 ganger rundt jorda. Siter
Svein Tore Duås Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Skrevet 29. januar 2007 Joda, jeg klager ikke, men er under litt tidspress... Varmt, ja ca 24 i skyggen..:-) Skjønner også at man selger seter osv, men har ikke selskapene noen forpliktelser da man har en godkjent rute??? De burde jo visst at jeg var på vei, dog litt forsinket, men ikke mer en at flyet til dubai ikke ble forsinket... Siter
Svein Tore Duås Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Skrevet 29. januar 2007 39900 NOK [image]http://d20.homelinux.net/Gifbilder/str.gif[/image] Ja sånn er det når man må betale fullpris og ikke har noe valgt..Forøvrig er denne prisen også inkluder tur retur dubai-Bahrain.. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 jeg foreslår du sender det samme som du har skrevet i innlegget til SASBraathens kundeavdeling. Når det gjelder connecting flights innenfor alliansen så burde du ha fått sjekket inn gjennomgående. Men det kan være mange grunner til at dette ikke har skjedd. En av grunnene kan være at billetten din er priset OSL-FRA t/r og så en ny pris FRA-DXB t/r, dette vet jeg har gjort utslag på utstedelse av boarding kort ved innsjekk. Noen ganger går det andre ganger ikke. Slik jeg har forstått deg så fikk du ikke boarding kort hele veien, bagasjen kan man uansett sjekke hele veien, dermed så får ikke transit stasjonen opp at du er sjekket inn på flyet og plassen din kanselleres når du ikke var ved gate senest 15min før avgang. Det som jeg syntes er betenkelig er at de sa plassen var kansellert i oslo kl.0900, for at det skal skje så må noen inn i bookingen din å rote. Dette finner jeg veldig usannsynlig da de på innsjekk stortsett kun er inne i innsjekksystemet. I de fleste tilfeller så behersker ikke de på innsjekk bookingsystemet, dermed måtte du ha vært på billettkontoret for at noen i det hele tatt skulle ha endret på bestillingen din. Siter
Svein Tore Duås Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Skrevet 29. januar 2007 Helt korrekt, jeg var på bilett kontoret hos SAS/braathens, da jeg opprinelig skulle hente min bilett hos servisair, men VIA hadde ikke klart dette.. Jeg fikk litt bange anelser da jeg fikk spørrsmål om jeg skulle helt til bahrain eller om jeg skulle ha stopp i Dubai..hehe stopp i duabi sa jeg, det ser du vel på biletten , da jeg ikke har til vane for å vente over et døgn på en flyplass for neste fly ... Skal sende et lignende brev til SAS/Baathens, så får vi se hva svaret blir... Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Hvis du har bestilt bilettene via en agent så er det de som skal ha henvendelsen din, sammen med opererende flyselskap som er Lufthansa.. Om du blir plassert ufrivillig degradert til økonomi hvis du har en bissklase skal dette kompenseres ganske heftig.. Jeg tror ikke at BU/SK har noe med dette å gjøre.. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 29. januar 2007 Skrevet 29. januar 2007 Jeg skjønner at flyselskapene drar eller selger biletten. Det blir litt rart hvis 419 personer må vente på én person. Men jeg hadde vært klin forbanna selv Men ikke vær så negativ da! Du er tross alt i varme Dubai nå, og vi sitter her og fryser Gert, heldigvis så er det ikke slik det fungerer, med mindre det er snakk om flere timer noe det ikke var dene gangen. SK/BU har helt klart ikke meldt fra til DLH om forsinkelsen... Vi måtte sitte i 15min i Detroit for å vente på en passasjer som hadde connecting flight, de var delayed... Og uansett, dersom flyet ditt blir heftig delayed og du mister connecting flighten din, så har i hvertfall SkyTeam et system som gjør at du selv kan booke om ved enn sånn boks til neste fly gratis... Så ett par sånne på Amsterdam,Detroit og Orlando.... Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 min bilette der jeg pekte på prisen som var på usle 39900 NOK. jeg var avvhengig av utstyr som jeg har med for å utføre en jobb.. Du er ikke en internasjonal leiemorder? Siter
Geir G Skrevet 30. januar 2007 Skrevet 30. januar 2007 "If he told you, he would have to kill you" For min del sitter jeg gjerne et par-tre-åtte timer på en flyplass, så lenge jeg ikke taper noe på det. Vær grei med supporten, så er de hyggelig tilbake Siter
Svein Tore Duås Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Skrevet 1. februar 2007 Jeg tror ikke at BU/SK har noe med dette å gjøre.. Det som ble sagt av damen i Fankfurt var at dette hadde skjedd i OSLO når jeg sjekket inn. Du er ikke en internasjonal leiemorder? Tja hvem vet når jeg kommer bankede på din dør Siter
mwalther Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Hmm jeg opplevde nylig det samme, også med Lufthansa/business. Jeg skulle fly OSL-MUC-DEL, og OSL-MUC ble mange timer utsatt, så jeg ble omrutet via ARN - hey! ekstra flytur, ikke noe problem! - men da jeg kom til MUC nektet boardingkortlesemaskinen å slippe meg gjennom, og jeg fikk beskjed om at Oslo hadde fjernet meg fra Delhi-flighten. Heldigvis var det ledige seter, så jeg fikk være med samme flight. Og kofferten kom utrolig nok frem den også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.