Gå til innhold

Opptakk av ATC chat fra cockpit.


Olaf Ghanizadeh

Anbefalte innlegg

Senest i dag, så jeg at de IKKE er av samme type.....

 

--thomas

 

Nja....

Der man bruker standard to-plugg løsning, så er headset-pluggen en standard 1/4" (6,35 mm) mono-plugg.

Mic-pluggen derimot, er en ganske unik 0,206" (5,23 mm) stereoplugg.

 

Det du skal være forsiktig med, er at impedansen i fly-headset er en ganske annen enn det meste annet, så i verste fall kan du faktisk ødelegge intercommen i flyet om du kobler til utstyr som ikke er beregnet for bruk i fly.

 

Konklusjonen er ganske enkelt, at dersom du ikke har utstyr beregnet til denslags, så kobler du det ikke til et fly.

Du skal tro folk blir gærne om du ødelegger intercommen i flyet deres....

 

For de med litt over snitt interesse i de idiotiske pluggene og impedansene som brukes i fly, så er det noen artige fakta om emnet her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang koblet jeg på en høytaler på tv'en på et hotell. Det som skjedde da var at alle de andre rommene mistet lyden. Vet ikke hva som skjedde men med en gang jeg koblet fra igjen, fikk de andre lyden tilbake.

Om noe slik hadde hendt i cockpit ville det vært dumt.

 

Mitt tips: Ta med scanner, koble til en opptaker på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de aller fleste flyselskap forbyr bruk av "utstyr som inneholder sendere eller mottakere"?

 

Har du vært i et passasjerfly noengang, og faktisk hørt etter under briefingen? ""

Joda, seg har vært i passasjerfly, og jeg vet at de forbyr bruk av alt radio-utstyr, men jeg tror ikke en liten FM-scanner kan være noe farligere enn COM-radioen, men la oss nå ikke starte denne diskusjonen igjen ""
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe problem gutter, sitter du i cp tar du bare en liten mic og legger i headsettet ditt, så har du det du trenger, dette er løsningen jeg benytter på alle mine cp video. Skal snart lage en ny en nå, til svalbard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...