Olaf Ghanizadeh Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvordan gjør man dette. Er det mulig å plugge en Minidisc ellerno på no plugg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Kan ikke tro at du får plugge til noe som helst av privat utstyr i en CP. Men lykke til. Jack'ene i fly er vel heller ikke samme type som til vanlig stereoanegg, ikke de jeg har sett på headset iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Senest i dag, så jeg at de IKKE er av samme type..... --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det er vel mulig å skaffe en overgang, men ikke spør meg hvor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Johannessen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Ja det er det sikkert, men spørsmålet er om en kaptein vil da deg koble til din opptakstings, på sitt fly...men det er en helt annen diskusjon --thomas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Mulig det er noe slikt du ser etter: Intercom Denne er fra NAKshop Sjekk menyen under headsett og Pilot-listen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 Har ikke mulighet til å bruke mye penger på det. Skal bare ta opp ra none klapp turer jeg skal på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Senest i dag, så jeg at de IKKE er av samme type..... --thomas Nja.... Der man bruker standard to-plugg løsning, så er headset-pluggen en standard 1/4" (6,35 mm) mono-plugg. Mic-pluggen derimot, er en ganske unik 0,206" (5,23 mm) stereoplugg. Det du skal være forsiktig med, er at impedansen i fly-headset er en ganske annen enn det meste annet, så i verste fall kan du faktisk ødelegge intercommen i flyet om du kobler til utstyr som ikke er beregnet for bruk i fly. Konklusjonen er ganske enkelt, at dersom du ikke har utstyr beregnet til denslags, så kobler du det ikke til et fly. Du skal tro folk blir gærne om du ødelegger intercommen i flyet deres.... For de med litt over snitt interesse i de idiotiske pluggene og impedansene som brukes i fly, så er det noen artige fakta om emnet her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Olstad Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 En gang koblet jeg på en høytaler på tv'en på et hotell. Det som skjedde da var at alle de andre rommene mistet lyden. Vet ikke hva som skjedde men med en gang jeg koblet fra igjen, fikk de andre lyden tilbake. Om noe slik hadde hendt i cockpit ville det vært dumt. Mitt tips: Ta med scanner, koble til en opptaker på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Mitt tips: Ta med scanner, koble til en opptaker på den. Det var vel det mest idiotiske forslaget så langt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mitt tips: Ta med scanner, koble til en opptaker på den. Det var vel det mest idiotiske forslaget så langt.... Hvorfor det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Mitt tips: Ta med scanner, koble til en opptaker på den. Det var vel det mest idiotiske forslaget så langt.... Hvorfor det? Fordi de aller fleste flyselskap forbyr bruk av "utstyr som inneholder sendere eller mottakere"? Har du vært i et passasjerfly noengang, og faktisk hørt etter under briefingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hvorfor det? Happy reading. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2006 noen som vet hvordan jeg skal få gjort dette? Eller noen evt kan ta opp fra de respektive turene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Minidisc og Minijack.. www.hilmerby.com / FOM / Recordings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Fordi de aller fleste flyselskap forbyr bruk av "utstyr som inneholder sendere eller mottakere"? Har du vært i et passasjerfly noengang, og faktisk hørt etter under briefingen? Joda, seg har vært i passasjerfly, og jeg vet at de forbyr bruk av alt radio-utstyr, men jeg tror ikke en liten FM-scanner kan være noe farligere enn COM-radioen, men la oss nå ikke starte denne diskusjonen igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Dette er jo ikke noe problem gutter, sitter du i cp tar du bare en liten mic og legger i headsettet ditt, så har du det du trenger, dette er løsningen jeg benytter på alle mine cp video. Skal snart lage en ny en nå, til svalbard. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.