Gå til innhold

Student trening ENBO 8 oktober


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Det var morsomt å måtte improvisere. Det var noen klareringer a type: "You are cleared ILS rwy...eh... ja... cleared ILS." "". Det var jo sinnsykt mange flyplasser å holde styr på!! Rullebaner og prosedyrer av en annen verden. Ja, nei. Gøy, ja!

Det anbefales å være ATC i nord-Norge, altså! Og det må da være gøy for pilotene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var morsomt å måtte improvisere. Det var noen klareringer a type: "You are cleared ILS rwy...eh... ja... cleared ILS." "". Det var jo sinnsykt mange flyplasser å holde styr på!! Rullebaner og prosedyrer av en annen verden. Ja, nei. Gøy, ja!

Det anbefales å være ATC i nord-Norge, altså! Og det må da være gøy for pilotene også?

veldig gøy i værfall når du bor her,er ikke så ofte det er ATC her men når det er da stiller vi opp ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pitot heat.
""

Dette må jeg sjekke neste gang jeg starter sim-en...

 

Og Ole-Jørgen: en av grunnene til at Alta var poppulær blandt SAS-pilotene (den tiden SAS fløy her som SAS), og nå er så poppulær blandt Norwegian's og SAS Braathens' piloter er nettopp dep. RW11 og app. RW29. I steden for en lang rett linje ned localizer får du en krapp sving rett på short final. Jeg har faktisk forsøkt innflyvnings-prosedyrene selv på sim-en, og presterer stadig å enten komme litt skjevt inn, eller å bomme fullstendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...