Gunnar Seljeseth Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 ENDU_APP er nå online, og jeg antar at ENBD_CTR er like om hjørnet. ENTC_APP er ikke booket før kl. 20 lokal tid, men for alt jeg vet, så dukker han opp tidligere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Bra med trafikk i Nord-Norge! Takk til alle ATC,dere gjorde en strålende innsats.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Tusen takk for skikkelig ATC dekning i Nord hørtes ut som bodø hadde ok å jøre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Grei trafikk-mengde på Bardufoss også, fikk noen hektiske minutter med 3 fly som alle ville ned nesten samtidig! Og et tips fra kveldens erfaringer: svikter farts-indikatoren, sjekk Pilot Heat! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvor ble det av ENTC, Marius? ENTR kom ikke på i det hele tatt... (ser bookingen er slettet nå). Men, ja det var gøy! Masse fly! OG beklager at mitt trådløse nettverkskort krangler med PC'en min. Har ikke skjedd før etter at jeg fikk eget nettverk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Ja, det var en strålende kveld i nord. Takk til alle som gadd å kontrollere, men litt synd at Marius bare ble koblet fra uten videre. Men CTR tok over på strak arm og ga oss utmerket service . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Beklager at jeg ikke kunne komme! Hadde alt for mye ågjøre, da jeg hadde mye som skulle gjøres før jeg skal ut å reise imorgen.. Beklager! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Nettet sviktet .Også delita jeg den bookingen selv fordi jeg tengte og logge av litt før men siden nettet dro så vart det en time før sabla internett!. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Schøyen Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Det var morsomt å måtte improvisere. Det var noen klareringer a type: "You are cleared ILS rwy...eh... ja... cleared ILS." . Det var jo sinnsykt mange flyplasser å holde styr på!! Rullebaner og prosedyrer av en annen verden. Ja, nei. Gøy, ja! Det anbefales å være ATC i nord-Norge, altså! Og det må da være gøy for pilotene også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Fikk en artigkar som bad om ENDU RW29. "Javel?" tenkte jeg da... Neste gang det blir mye trafikk i nord tar jeg Alta (ENAT), og med litt flaks kan jeg sette RW29 der som active, så skal vi se hvor mange som takler innflyvnings-prosedyren til den rullebanen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Usj... circle to land er helt vanlig landingsprosedyre her oppe så det skulle ikke by på store problemer, bare sirklingslysa er slått på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Holmseth Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det var morsomt å måtte improvisere. Det var noen klareringer a type: "You are cleared ILS rwy...eh... ja... cleared ILS." . Det var jo sinnsykt mange flyplasser å holde styr på!! Rullebaner og prosedyrer av en annen verden. Ja, nei. Gøy, ja! Det anbefales å være ATC i nord-Norge, altså! Og det må da være gøy for pilotene også? veldig gøy i værfall når du bor her,er ikke så ofte det er ATC her men når det er da stiller vi opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Berg Jørgensen Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Og et tips fra kveldens erfaringer: svikter farts-indikatoren, sjekk Pilot Heat! Det er vel bedre at piloten holder hodet kaldt og setter på: Pitot heat. Bare for å være helt korekt. Jeg trodde selv lenge at det het pilot heat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Pitot heat. Dette må jeg sjekke neste gang jeg starter sim-en... Og Ole-Jørgen: en av grunnene til at Alta var poppulær blandt SAS-pilotene (den tiden SAS fløy her som SAS), og nå er så poppulær blandt Norwegian's og SAS Braathens' piloter er nettopp dep. RW11 og app. RW29. I steden for en lang rett linje ned localizer får du en krapp sving rett på short final. Jeg har faktisk forsøkt innflyvnings-prosedyrene selv på sim-en, og presterer stadig å enten komme litt skjevt inn, eller å bomme fullstendig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Joda, har jo landet der i simmen, men da i en DHC8 som er litt mer manøvrerbar enn 737, men det finnes "verre" flyplasser å lande på enn Alta. Dette er jo bare moro når flyene er så billige og enkle å reparere . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Joda, det finnes absolutt større utfordringer enn Alta, men i det norske stammrute-nettet har nok Alta en særstilling i så måte. For de største flyene er også Bardufoss en utfordring med en ås-side som må forseres ned mot RW10... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.