Gå til innhold

VFR tur, kysten eller innlandet?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Som samtlige av dere kanskje har forstått så skal jeg ned å besøke østlandet 14. august. I skrivende stund blir vi to stk. ombord i LN-HOF.

Ruten vil mest sannsynlig gå mellom Værnes og Kjeller, men om vi skal følge Østerdalen eller ta kystveien har jeg ennå ikke bestemt meg for.

 

VIKTIG! [color:"red"] Jeg ber derfor om deres hjelp, og hadde satt pris på om kun seriøse stemmer ble avgitt, ikke stemmer som er helt "random" av helt "random'e" personer som har null interesse for innlegget! [/color]

 

Vi er så heldige å ha personer fra alle landets kanter her på forumet, og noen har til og med flysertifikatet. Jeg håper på at deres erfaring og kunnskap kan hjelpe meg litt med valget nå som jeg vender snuten sørover!

 

Når dere skal avgi deres stemme for innland eller kystveien ønsker jeg at dere skal ta i betraktning selve opplevelsen av flyturen i forhold til prisen. Prisen som blir annonsert er den totale prisen inkl. mellomlanding, ikke pris per. person!

 

På forhånd takk o'store forumorakler! ""

 

[color:"orange"] Innland: Værnes - Røros - Tynset - Hamar - Kjeller ->Pris: 2240,- [/color]

 

[color:"blue"] Kystveien: Værnes - Oppdal - Sunndalsøra - Molde - Ålesund - Florø - Sognefjorden (med mellomlanding på Sogndal for re-fuel) - Fagernes - Hønesfoss - Kjeller -> Pris: 4130,-[/color]

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å ikke stemme. Fra ENVA har du tilgang til dalfører OG kyststrøk bare ved et throttlepådrag mot hhv sør og vest. Men hvorfor ikke ta turen innlandet sørover og kysten nordover?

 

Sørover inntil du når en av flyplassene på østlandet, over direkte Sogndal - ut mot havet, sør til Bergen så coastwise via alle striper og landingsbare striper du finner tilbake til Trondheim...

 

Men husk å betale landingsavgiften på 100kr på Hamar. Glemt betaling gjør at du må betale 1000kr ekstra i glemme-gebyr.

 

-Og jeg tviler dessuten på at du får med deg noe mer Statiol-kort enn Clamer hadde med Cub'en, så du må ringe en fuel-mann som kan virke relativt lite service-innstilt inntil han møter opp på flyplassen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror han skal se an været før han velger rute "" trange daler og lange fjorder har en tendens til å fylle seg med lave skyer som ikke bli særlig VFR vennlig.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok både og, for på veien tilbake skal vi innom Starmoen for å overvære Unge Ørner 2006. Må nok avvente tur sør for Sognefjorden, er Oslo, Kristiansand, Tønsberg og Elverum som står for tur i første omgang!

 

Vi har forøvrig ledig baksete hvis noen vil være med på hele eller deler av turen, om du bor i nærheten av ruten jeg har satt opp! Send meg en private message isåfall!

 

Og selvfølgelig, slik Jan Roar sier, tar man kystveien er man ganske væravhengig, da utfordrende terreng venter. Men kjenner jeg min flaks rett, når det gjelder langturer så får vi CAVOK hele veien! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

 

Florø ""

Mulighet for både buss og taxi...

Og det er verdt besøket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

 

Florø ""

Mulighet for både buss og taxi...

Og det er verdt besøket!

Noen steder hvor det er mulig å få en real lunsj med god utsikt som ikke koster skjorta? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

 

Florø ""

Mulighet for både buss og taxi...

Og det er verdt besøket!

Noen steder hvor det er mulig å få en real lunsj med god utsikt som ikke koster skjorta? ""

 

Jepp, flere alternativer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

 

Florø ""

Mulighet for både buss og taxi...

Og det er verdt besøket!

Noen steder hvor det er mulig å få en real lunsj med god utsikt som ikke koster skjorta? ""

 

Jepp, flere alternativer ""

Ok, så flott da..... ""

Send meg en private message om annbefalinger du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok kysten, så fram til at været er med oss denne dagen.

Vi har planer om å ha noen stopp underveis, noen som har forslag til hvor vi burde lande for å innta en lett forfriskning? Kunne tenkt oss en tur inn til en by/tettsted for lunsj, men stedet bør være verd besøket! I tillegg bør man ha transportmuligheter i betraktning, buss, taxi etc.

 

Forslag?

 

Florø ""

Mulighet for både buss og taxi...

Og det er verdt besøket!

Noen steder hvor det er mulig å få en real lunsj med god utsikt som ikke koster skjorta? ""

jeg vil være med i VM i sitat
VM altså
Sitat slutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...