Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Har sittet å tenkt litt over det med paletter, eller skulderklaffer som det også kalles hos enkelte. Slik ser de ut for dere som ennå ikke forstår hva jeg snakker om: [image]http://www.nakshop.no/images/Transairepaletter.jpg[/image] Hvordan praktiseres slikt i flyselskaper? Hvor mange timer eller hvor mye erfaring må man ha for de forskjellige stripene? Og et lite spørsmål helt til slutt, har tenkt å gjøre meg selv litt spessiel og "snål" hvis man kan si det. Har i framtiden tenkt å fly med pilotskjorte når jeg er ute å flyr med LN-HOF etc, hva synes dere om det? Siter
Øyvind Hansen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Du får vel ikke noen respekt i pilotmiljøet hvis du går rundt med falske skulderklaffer... Siter
Ola Nordmann Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Du får vel ikke noen respekt i pilotmiljøet hvis du går rundt med falske skulderklaffer... Må si meg enig der, dekorasjoner skal man gjøre seg fortjent til. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Tror ikke mange vil synes det er noe særlig. Med et unntak, dersom du skal til utlandet på tur, da mener jeg langt avgårde. Da kan nok hvit skjorte og event. palett med en stripe elelr to hjelpe deg gjennom en del praktiske ting og tang på enkelte flyplasser. Spesielt der de er opptatt av "respekt" for de med mer status. I Skandinavia tror jeg ikke dette hadde tatt seg ut, for å si det slik. Selv bruker jeg en blå flightsuit, kjeledress om du vil, med påsydd navn, logoen til flyklubben jeg er medlem av, samt norsk flagg på ermet. Dette er mer akseptert og egentlig veldig praktisk. Man kan fort bli tilgriset av olje, bensin etc, ved flysjekkene, samt at det er en del lommer som er praktisk å ha for å holde orden på penner, o.l. småtteri. Denne kan også gi deg litt fortrinn når du er på en flyplass i form av service etc. også i Skandinavia. Den er jo grei å ha også når du besøker nye plasser, for da ser alle hvem du er, hvor du kommer fra o.l. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Min mening er at du skal holde deg til Vatsim-flyging med palettene Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Du får vel ikke noen respekt i pilotmiljøet hvis du går rundt med falske skulderklaffer... Falske? Hva er definisjonen på ekte, hva med å øke med en stripe per. 500 time, det var noe i den duren jeg hadde tenkt meg. Siter
Jan Peder Nilsen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Her har vi janteloven i aksjon. Er det ikke lov å være litt entusiastisk? Samma for dere hva folk velger å gå med vel! Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hehe, hvis du skal bruke dem slik de skal brukes er det jo stilig. Trodde du skulle smelle opp en firestriper på skuldra for å vise at du er pilot Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. juni 2006 Forfatter Skrevet 15. juni 2006 Hehe, hvis du skal bruke dem slik de skal brukes er det jo stilig. Trodde du skulle smelle opp en firestriper på skuldra for å vise at du er pilot Nei, langt i fra! Å fyre på med fire striper og 50 flygetimer blir rett og slett tåpelig, men med en stripe hver 500 time burde jo være fornuftig? Da sitter man jo med 1500-2000 timer innen man får sin fjerde stripe.. Men forstår godt det Einar sier, men hadde jeg sett noen stige ut av en Cessna med en eller to striper på t-skjorta hadde jeg ikke brydd meg særlig, men idet en 20 åring kommer med fire striper ville jeg nok latt skepsisen vandre. Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Hvis du har lappen er du jo i utgangspunktet kaptein på skuta Jeg for min del hadde nok synes det var noe blod harry hvis jeg hadde sett det Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Stemte selvsagt harry, men skal innrømme at jeg har flightsuit, av den enkle årsak at den har mer oppbevaringsplass enn mikroflyet... Har også 5 gullstriper til å henge på skuldrene, men de er kun til humoristisk bruk... Treffer jeg på en mikroflyger med 3-4 striper, så henger jeg opp mine 5... [image]http://mikrofly.com/kenneth/epaulette.jpg[/image] Siter
Nikita Litvinenko Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Forskjell er: 4 striper - Kaptein 3 striper - First Officer /Copilot Før va det 2 striper for Board radist. Styrmann hadde 3 striper. Det er det samme hvilken fly du bruker. Er du FAA CPL eier og flygg en LearJet 45 i venstre settet, kan du bruke 4.. Men hvis du jobber i flyselskap (hos oss kalles det for Line Pilots, men på russisk da), da er det viktig hvem du er. Paletter har ingen ting med klasse å gjøre.. Siter
Jan Gulliksen Skrevet 15. juni 2006 Skrevet 15. juni 2006 Har ingen sterke meninger om uniformering eller ikke, men vil gjerne rette opp en avsindig misforståelse En palett er det brettet som kunstmalere blander fargene på. Det høres ikke helt enkelt ut å håndtere den slags in flight. Det det snakkes om her, er epåletter ... Siter
DM Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Hva med å strikke en pilotgenser, så kan du strikke en ny stripe hver gang du får en time i lufta? Siter
Gjest Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 En palett er det brettet som kunstmalere blander fargene på. Det høres ikke helt enkelt ut å håndtere den slags in flight. Det det snakkes om her, er epåletter Jan, om du någonsin har synspunkter på att jag klagar på journalister som skriver fel, så ska du få denna tråd ned i halsen! Siter
Jan Gulliksen Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 Jeg? Klager?? Jeg bare informerer .... Siter
Øyvind Hansen Skrevet 16. juni 2006 Skrevet 16. juni 2006 epaulet: http://www.webster.com/cgi-bin/dictionary?sourceid=Mozilla-search&va=epaulettes Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.