Gå til innhold

Kontrollert Nødlanding på ENTC i dag!!!!


Anbefalte innlegg

Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet.

Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon?

 

Det at du har signert gjør jo ikke hele verden lik deg da, så lenge myndighetene ikke har et forbud mot dette(dvs. man kan kjøpe disse radioene lovlig uten og skrive under på noe), kan dere prinsipp ryttere mene hva dere vil, og skrive under hva dere vil mener nå jeg....til alle fly spottere....kos dere med hobbyen deres, helt lovlig tror nå jeg.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har flytelefonisertifikat må signere en taushetserklering for alle sensitive opplysninger man får vite om via radiosambandet.

Hvordan tror du dette sambandet ville ha fungert om f.eks en flygeleder eller en pilot ringer VG med en gang et luftfartøy erklerer en nødsituasjon?

 

Vel, enten så har du eller regelverket for flytelefonisertifikat "gått ut på dato". Hvem som helst kan jo fullt lovlig kjøpe en scanner og deretter like lovlig lytte til alt samband som den kan motta, inklusive samtaler mellom piloter og flyveledere.

 

VG og/eller Dagbladet trenger ikke hjelp av flyveledere eller piloter for å skaffe seg informasjon om nødsituasjoner. De kan jo bare lytte selv.

 

At denne informasjonen på noen som helst måte skal være taushetsbelagt er det reneste sludder.

 

At enkelte yrkesgrupper er underlagt en taushetserklæring, og således ikke kan videreformidle informasjon som de får tilgang til under utøvelse av sitt yrke (selv om denne informasjonen er tilgjengelig for andre via andre kanaler), ja se det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt interessant det der. Jeg var med en kompis på TV Vestfold for å klippe noen sports-saker vi hadde gjort, som skulle sendes de neste dagene i loopen de durer i gang.

 

Mens vi klipte, hørte vi en vill jubel nærmest, fra han ene journalisten som satt på desken og skrev noen saker.

"Yes!! ACTION!! Det var knivstikking nedi xxx-Gata! hohoi! Nå blir'e go' avvis, guttær!" Så ringte han politiet, strategisk, 10-15 minutter etter.. Det er vel heller noe på kanten?.. Mener, når det er noe så alvorlig vs. et fly som forsvarlig fikk landet dog det var litt skummelt og ubehagelig i kampens hete. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, enten så har du eller regelverket for flytelefonisertifikat "gått ut på dato". Hvem som helst kan jo fullt lovlig kjøpe en scanner og deretter like lovlig lytte til alt samband som den kan motta, inklusive samtaler mellom piloter og flyveledere.

 

Vem som helst kan köpa en bil och köra för fort... Vem som helst kan köpa en kniv och ta livet av någon... Det gör det inte lagligt för det.

 

Det är inte omöjligt att lagen gäller fast man inte blivit informerad om det. Jag vet inte om så är tillfälle här, men det är inte omöjligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er nok fortsatt slik gutter og jenter. Selv om dere ikke har skrevet under på noe, står det sort på hvitt i lovteksten. Man har ikke lov til å videreformidle noe man hører på radio. Selv om man hører det på stream ja! Der er derfor det er diskusjon om stream er lovlig eller ikke, da man da videreformidler fra egen radioscanner.

 

Tenk om politiet kommer inn her å ser hva trådstarter har skrevet? Da blir det nok vann og brød på vedkommende ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...det er jo ikkje så vanskeleg å få eit endeleg svar her for dei som ikkje trur på dykk her inne som kan dette her.

 

er du i tvil om noko du held på med er lovleg, ta ein telefon til Politi og Justisdepartementet. Dei hjelper gladeleg angåande lover og reglar og forklaring av slike.

Har sjølve snakka med dei fleire gonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei se der, nå har Nordlys fått tak i den såkalte dramatiske nødlandingen, og slått det stort opp på en hel side. Piloten fulgte bare prosedyren for denne casen.

Dette handler ikke om å skjule det som skjer, men man trenger ikke dramatisere mer enn nødvendig. Hvordan kan du påstå at nesegearet ikke så rett ut? Det er nesten umulig å se fra der du stod om gearet var nede å låst eller ikke. (Ref Nordlys papirutgave).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei se der, nå har Nordlys fått tak i den såkalte dramatiske nødlandingen, og slått det stort opp på en hel side. Piloten fulgte bare prosedyren for denne casen.

Dette handler ikke om å skjule det som skjer, men man trenger ikke dramatisere mer enn nødvendig. Hvordan kan du påstå at nesegearet ikke så rett ut? Det er nesten umulig å se fra der du stod om gearet var nede å låst eller ikke. (Ref Nordlys papirutgave).

 

Er vel slike hendelser som reduserer tilgangen på klappseter, hangarer og andre "sperrede områder" for publikum og flyinteresserte generellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de har fått tak i dette!

 

Men jeg tipsa ikke nordlys om dette selv, de må ha funnet ut dette gjennom dette forumet selv, de bruker jo sånne forum sider til å samle informasjon til dems eget bruk. Hadde en kompis som var med på dette mulig det er han som også kan ha skyld i dette. Jeg ble bare spurt om å møte opp på plassen og jeg var jo dum nok å gjøre det.

 

I så fall beklager jeg dette og er lei meg for dette.

 

Men pengene lokker vet dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at nesegearet ikke så rett ut? Det er nesten umulig å se fra der du stod om gearet var nede å låst eller ikke. (Ref Nordlys papirutgave).

 

Man ser jo det godt på Beech King Air Flyene om nosegearet er helt nede siden de hjula bikker jo litt fremover når det er fullt utfelt, og i dette tilfellet så det jo ut som det ikke var det. Men kanskje det var fullt utfelt? I mine øyne så det ut som det ikke var det så derfor sa jeg det til Nordlys.

 

Jeg sa bare det jeg så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senest idag var det en utrykning til en bilbrann. Her har mannskapene hjemmevakt å trenger da selvsagt noen minutter på å komme seg til stasjoen , skiftet å satt seg i bilen. Men alikavell kom nyheten om bilbrannen på den nettsida bare tre minutter etter at Narvik hadde løst ut alarmen til vaktstyrken i brannvesnet her. Å da hadde de enda ikke rykket ut med brannbilen.

 

Hehe, ja dette kjenner i hvertfall jeg igjen. De er lyyynrask på plass når det er noe spesielt. Og ofte kan vi finne saken på vol.no før vi har kommet til sykehuset med pasienten "" eneste positive i det er at de hvite herrer kan se bilder av f.eks. vrak om der er bilder..

 

Selv om dere ikke har skrevet under på noe, står det sort på hvitt i lovteksten.

 

Har selv vært i samtale med data og teletilsynet når det gjelder streaming av ambulanser, politi og brann. Der fikke jeg hvite at de ikke kunne gjøre noe med dette, og at vi heller tar sensitive opplysninger via annet nett. Men han jeg prata med fortalte at de hadde hatt samtaler med de som strema som verst på østlandet, og framstilte spørsmålet: "dersom du hadde blitt syk eller skadd, ville du likt at opplysninger om deg ble streama ut på nett"

 

Men han konkluderte med at dette ikke var ulovelig i så forstand, om jeg husker rett, men ihvertfall vanskelig å få bukt med!

"" huff.. lenge siden jeg prata med han ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...