Erik Schøyen Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Det er gørr kjedelig å sitte som APP når man har tower under seg og trafikken ikke er spesielt stor... Jeg vet at det ikke finnes regler på dette, og det burde være unødvendig å lage regler av det også, men; Jeg mener at det burde være unødvendig å klompe seg sammen på samme sted når man kan være ATC et annet sted i landet. Det har skjedd fire ganger de siste to ukene på ENGM at TWR har kommet. Et par ganger har jeg bare logget av, eller flyttet meg, for så å oppdage at vedkommende logger av etter ett kvarter/halvtime... Er ikke det vanvittig unødvendig? Vi må gjerne diskutere dette - men jeg merker det irriterer meg kraftig. Det er ikke sånn at jeg alltid vil sitte på ENGM, men sitter det APP der fra før velger jeg da å sitte et annet sted... Siter
Trond Meier Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Dette har vel egentlig vært diskutert flere ganger på vaccsca forummet.. bare synd at Norske ATC'er ikke leser der mer Selv er jeg egentlig enig.. det er bedre å spre seg på flyplassene enn å klompe seg sammen på Gardermoen. Det er kjedelig å sitte ENGM app når du både har twr og ctr under/over deg.. SK442 radarcontact, climb fl190 and contact Oslo Ctr. good bye Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 2. juni 2006 Skrevet 2. juni 2006 Eirik, ta det opp med personen som logger opp og si at du helst ikke vil at noen skal sitte twr. Ellers kan du ta det opp i vaccsca forumet. Siter
Erik Schøyen Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Skrevet 2. juni 2006 Diskuterte litt med Ivar hva som var rette forum, bestemte oss for dette. Ja, jeg forsøker å ta det opp, men vil nødig virke sur og tverr, og nekte noen kan man jo ikke. Men jeg synes det burde være en slags gentlemen agreement... Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 SK442 radarcontact, climb fl190 and contact Oslo Ctr. good bye Du vet at du skal bruke ICAO? Da blir det CNO eller SAS [color:"white"] Jada jeg kødder bare. Er bare en liten køddepirk dette... [/color] Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 SK442 radarcontact, climb fl190 and contact Oslo Ctr. good bye Du vet at du skal bruke ICAO? Da blir det CNO eller SAS [color:"white"] Jada jeg kødder bare. Er bare en liten køddepirk dette... [/color] Bra du minner Trond om dette, stakar, han har jo ikke peiling på noen ting han stakkar.. Men fra spøk til alvor, var det ikke Trond som er grunnleggeren av ICAO? Siter
Trond Meier Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hehe, sa SK fordi jeg tror det var kanskje 5 fly som fly med SK i går kveld Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Hehe, sa SK fordi jeg tror det var kanskje 5 fly som fly med SK i går kveld Børn! Newbie night? Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Bare til de som ikke så det : Hvit skrift på forrige innlegg Siter
André Olstad Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Bare til de som ikke så det : Hvit skrift på forrige innlegg Et spørsmål bare.. Sitter alel her å markerer teksten på alle innlegg, for å finne skjult skrift Siter
Arild Oldervoll Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Jeg synes at det kommer litt an på hvem som logger seg på som tower dersom APP er der. Dersom det er en ganske ny ATC som sitter, så gjør han jo helt riktig i å sitte tower når det er lite trafikk, og helst har APP over seg, dersom han skal sitte på en CA. Og to ATC på en flyplass har jo den fine effekten at flere får lyst til å fly til nettopp den flyplassen. Men dersom vi snakker mer erfarne ATC så er det ingen ting som irriterer meg mer når jeg flyr enn å se ENGM fullt dekket, som den eneste plassen i hele Norge med ATC Siter
Trond Meier Skrevet 3. juni 2006 Skrevet 3. juni 2006 Etter 1. Desember vil det iallefall bli kontrollere på andre steder enn Gardermoen, når nye regler sier at Studenter (S1) ikke får lov å sitte på capital airports. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.