Timmy Brandt Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 " there was a ground accident at CPH some days ago and the mechanics removed the winglet which caused a six hour delay for the departure to IAD. " .....fra et annet forum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Jansen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvorfor må det alltid være noen som aldri tror på ting, uansett hvor godt det blir bevist? Og absolutt må kvervulere videre? Bevist ? tror du måske kommer til at spise de ord igen. Måske VG for en gangs skyld har undersøgt sagen og fundet ud af at der ingen sag er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 " there was a ground accident at CPH some days ago and the mechanics removed the winglet which caused a six hour delay for the departure to IAD. " .....fra et annet forum. Og hvorfor ble ikke følgende da gjort; "Dessuten skal vingehulrommet etter vinglet'en dekkes med "high speed tape". Det er ikke gjort paa bildet,noe som tyder paa at den kan ha blitt slaatt av,f.eks. pga. en birdstrike etter avgang." ... fra A340 flyger fra ett annet forum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Mener du seriøst at det er Timmy som skal svare for bruken av tape, eller mangelen på sådan? Dere siterer begge andre forum, hvilket betyr at Timmy ikke kan svare for påstandene i hans sitat, og du kan ikke svare for påstandene i ditt, eller hva? Here's one for 'ya Hvis det da skal brukes tape på skaden, hvorfor ble den ikke tapet før den returnerte til CPH? Ifølge et annet forum så ble ingenting gjort med vingetippen før returen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 De la antagelig ikke merke til at wingleten manglet ved walk-around Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Jøss, noen sto vel opp på galt ben idag.. Og hvorfor ble ikke følgende da gjort; Kanskje undertegnede lurer minst like mye på hvordan dette forekom som visse andre. Lighten up. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Se på undersiden av vingen på bildet av SAS-flyet? Jeg syns det ser merkelig ut! -Redigert? Tydeligvis... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det er vel ikke noe annet enn refleksjon av motoren vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Hvorfor skal disse bildene være redigerte? Litt refleksjon er da lov... Ang. mer thrust på den ene motoren så tror jeg at Airbus sine motorer (ihvertfall SASs A321) reduserer dette automatisk. Vet ihvertfall at hvis en A321 mister den ene motoren under take-off roll, så vil dette knappt merkes i flyet fordi flyet selv kompanserer med sideror og hele pakka... Dette er IHVERTFALL ikke tilfellet i 737NG! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Vi snakker tross alt avansert teknikk, når det gjelder Airbus vet du Martin!.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 yess! Er ingenting som ikke har blitt tenkt på vettu! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Avansert og avansert fru blom, selv vår "gamle" B200 sparker aideror automatisk ved motorbortfall på en motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 ........og bildet er ikke lengre tilgjengelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Ang. mer thrust på den ene motoren så tror jeg at Airbus sine motorer (ihvertfall SASs A321) reduserer dette automatisk. Vet ihvertfall at hvis en A321 mister den ene motoren under take-off roll, så vil dette knappt merkes i flyet fordi flyet selv kompanserer med sideror og hele pakka... Dette er IHVERTFALL ikke tilfellet i 737NG! I en Boeing er det faktisk piloten som flyr vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Avansert og avansert fru blom, selv vår "gamle" B200 sparker aideror automatisk ved motorbortfall på en motor. Og det har de desverre ikke klart å inkludere i Dashen.. Utifra det jeg har sett av cockpitene ville jeg iallefall foretrukket å fly Airbus framfor Boeing hvis jeg hadde valget mellom A318/19/20/21 eller 737 serien, men det er en annen sak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Det ville jeg også, men det er også en annen sak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.