Gå til innhold

Kr: 199.- én vei i Sør-Norge med SAS/BU!


Lars B. Frostad

Anbefalte innlegg

Nå skal virkelig SAS Braathens vinne tilbake sine passasjerer, og lanserer tidens sommerkampanje.

 

Kr: 199.- én vei i Sør-Norge, og Kr: 299.- mellom

Sør- og Nord-Norge. Totalt skal 85.000 billetter

med disse prisene legges ut for salg

 

I tillegg skal SAS/BU starte opp igjen, med gratis

servering av kaffe/te på innenlandsflyvningene igjen.

 

Les mer her:

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=21332

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=21333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette på nyhetene idag! Så spørs det da om dette er nok for å vinne tilbake tilliten? Jeg tipper at dette i seg selv ikke holder for å få tilbake tilliten til selskapet over tid. Da må de nok vise til andre resultater en bare lave priser. For meg må de bare ha så lave priser de vil, men for meg er det viktigere at flyet går når det skal en at jeg får gratis kaffe/te på flyet. Så her blir det fortsatt Norwegian ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampanjen er jo ikke så sinnsykt bra da egentlig.

 

Herregud, se betingelsene:

Man må bestille mellom 29.april og 5.mai, og reisene kan bare gjennomføres i tidsrommet 12.juni til 12.august.

 

La oss se hva det er jeg mener:

 

To måneder før sommerferien, hvor svært mange faktisk har planlagt ferien sin fra 23.juni og utover sommeren, da begynner de å la folk reise for en så liten pris, nettopp når alle er på sommerferie, for det meste i utlandet.

De kunne jo lagt det til en gunstigere periode, litt senere på sommeren, 1.juli til 31.august eller noe, da har folk litt mer tid og er hjemme.

 

I tillegg, folk planlegger sommerferiene sine nå(da tenker jeg på utenlandsturer), men en liten ukestur til farmor og farfar i nord-Norge skal de liksom planlegge nå, to måneder før?

De fleste i dag vil helst slippe å planlegge så mange småturer to måneder i forveien ettersom sommeren kan by på mange ting, og endringer kan fort skje i planer og slikt, så den bestillingstidsrammen på én lusen uke er egentlig latterlig. SASBraathens tjener på det, fordi de vil få færre kunder på den måten som kjøper disse billigbillettene, og disse passasjerene vil jo dermed kjøpe dyrere billetter senere når de endelig har bestemt seg, kanskje to uker før eller noe.

 

SASBraathens bør heller vurdere for alvor å komme med et godt tilbud til kundene de hittil har sviktet.

Men egentlig skjønner jeg dem litt, de har jo ikke råd til å tape mer på flygningene sine enn det de gjør allerede, ergo færre billigbilletter.

 

Ikke at jeg prøver å henge ut SASBraathens her, tvert i mot, jeg bare opplyser kundene deres om at rammene rundt disse billettene ikke er like fine som passasjerene kanskje tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de gjør vel alt nå for å klare å holde seg på bena.

Kampanjen er jo ikke så sinnsykt bra da egentlig.

Herregud førr nån sytpeisa!!! Sier det rett ut. Skaff dere et liv!

Disse 85000 kampanjebillettene kommer jo i tillegg til de 3 millioner andre lavprisbilletene SAS har lagt ut. Hvilket annet selskap kan gi det tilbudet?

Skjerp dere!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de gjør vel alt nå for å klare å holde seg på bena.

Kampanjen er jo ikke så sinnsykt bra da egentlig.

Herregud førr nån sytpeisa!!! Sier det rett ut. Skaff dere et liv!

Disse 85000 kampanjebillettene kommer jo i tillegg til de 3 millioner andre lavprisbilletene SAS har lagt ut. Hvilket annet selskap kan gi det tilbudet?

Skjerp dere!!! ""

 

 

 

[color:"red"]AMEN ![/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var de mye negativt.

Koster jo mere for taxi tur/retur puben en fredagskveld.

Syns SasBraathens har vist en meget bra tendens etter at streiken ble avsluttet.

Kommer som regel mye før tida og ødelegger hele kaffepausen vår;-)

Så mange foretnings folk som sprang som gale til SasBraathens avgangen i går morges da TRD-OSL med KKX ble innstilt hos norwegian.

Ikke ofte å se disse karene løpe;-)

 

Må jo være en fin mulighet for studenter og elever å besøke venner i en annen kant av landet i juni/juli da de bare går å slenger likevel;-)

 

Prøv å vær litt positive her inne og da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på sas.no og prøver å bestille en billett fra Oslo til kristiansand den 19. juli vil du få billet til kr 60,-.

Med skatter og avgifter blir billetten på kroner 197,- inkl skatter/avgifter og servicehonorar.

Det samme gjelder feks til Bodø. Da kommer billetten alene på kr 155, men med avg/skatt blir totalprisen 300,- ""

Jeg jobber ikke i SAS men klarer å finne sånt ut helt alene ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ifølge FQD display i Amadeus på for ex oslo bergen en vei NOK 147+ NOK 50 = 197 incl tax og servicehonorar ved bestilling på nett.

 

TUR/RETUR NOK 294 + 50 = NOK 344 incl tax/servicefee (ved bestilling på nett)

 

Barn 2-15 invilges en 33% rabatt på billettprisen, ikke rabatt på skatter/servicefee.

 

er det klart nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte om dette på nyhetene igår, og tenkte dette var jo bra for alle fattige nordmenn og kvinner som syter i hytt og pine på dyre bilettpriser når det nå er billigere for meg å reise til Trondheim en til oslo i taxi... (bor rett utenfor Sandvika mot Asker) Jeg syns det var et bra tiltak uansett. men tilbake til NRK nyhetene igår, så sa de at konkuransetilsynet var koblet inn og skulle overvåke dem som hauker fordi dette var BARE for å "skvise" ut Norwegian! Er det sånn at SAS ikke får selge billige biletter eller? For et nøytralt konkuransetilsyn vi har her til lands ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst gutta, er det ikke bra at SK prøver å gjøre noe da ?? eller er det bare r*va alt sammen med SK ?

 

Selvfølgelig er det bra, det er fantastisk bra at SASBRaathens prøver å gjøre noe for kundene, og det er ikke tvil om at de nok vinner tilbake en viss tillit med denne kampanjen, men jeg bare påpekte at SASBraathens kunne gjort det enda bedre og tjent mer på det ""

 

For min del spiller det ingen rolle, jeg flyr med SK uansett siden det er mitt eneste "valg", så jeg blir ikke berørt av det ettersom jeg skal ut og fly før 12.juni, men dete r godt mulig jeg benytter meg av denne kampanjen i sommerferien, men da må jeg planlegge det nå, og det er det jeg ikke liker!

 

Men for all del, all ære til SASBRaathens for at de forsøker, de har virkelig innsett hva som må gjøres, og det står det respekt av ""

 

Og til dere som mener jeg syter og klager og bare er negativ, skaff dere et liv selv ""

Sier jo litt om dere når dere hisser dere opp bare på grunn av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg bare påpekte at SASBraathens kunne gjort det enda bedre og tjent mer på det ""

ok, hvordan da? jeg er skikkelig spent på hvor seriøs du er rundt dette, få høre planen på hvordan de skulle ha tjent mere på din løsning, kan du forklare meg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, leser du innleggene?

 

Se på hva jeg skriver da:

To måneder før sommerferien, hvor svært mange faktisk har planlagt ferien sin fra 23.juni og utover sommeren, da begynner de å la folk reise for en så liten pris, nettopp når alle er på sommerferie, for det meste i utlandet.

De kunne jo lagt det til en gunstigere periode, litt senere på sommeren, 1.juli til 31.august eller noe, da har folk litt mer tid og er hjemme.

 

Som sagt, ved å legge denne kampanjen til en mer gunstig periode enn den mest hektiske perioden i sommerferien da de fleste drar utenlands på ferie, så vil de få flere kunder, det er ingen tvil om. Folk benytter seg av kampanjen siden det er så billig, selv om de i utgangspunktet ikke hadde tenkt å dra enten til nord-Norge eller sør-Norge.

 

I tillegg, folk planlegger sommerferiene sine nå(da tenker jeg på utenlandsturer), men en liten ukestur til farmor og farfar i nord-Norge skal de liksom planlegge nå, to måneder før?

De fleste i dag vil helst slippe å planlegge så mange småturer to måneder i forveien ettersom sommeren kan by på mange ting, og endringer kan fort skje i planer og slikt, så den bestillingstidsrammen på én lusen uke er egentlig latterlig. SASBraathens tjener på det, fordi de vil få færre kunder på den måten som kjøper disse billigbillettene, og disse passasjerene vil jo dermed kjøpe dyrere billetter senere når de endelig har bestemt seg, kanskje to uker før eller noe.

 

Som sagt, folk vil ikke planlegge småturer flere måneder i forveien, det blir litt for lang tid, og alle vet at sommerferieplanene kan endre seg kjapt i løpet av en uke eller to. Derfor unngår mange å planlegge langt frem i tid, fordi de vil slippe alt rot med avbestilling og slikt.

Bestillingsperioden må forlenges, eller flyttes nærmere reiseperioden, da vil de nok få mer respons også.

På denne måten vil de vinne tilbake mer og mer tillit, og flere passasjerer.

 

Jeg vet jeg gjentar meg selv mye nå, men det må jo tydeligvis til når folk ikke greier å lese innleggene som forteller dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde det bare hvert det at jeg ikke hadde lest inleggene dine så, har du tenkt på at de forskjellige årstider, måneder har dominans av de forskjellige kunde typer, for og gi deg et tips så er det fint lite med business trips i denne periode, og det er nå business trips som man tjener mest på ikke sånne som bare syter og skal ha alt gratis, har du tenkt over at her handler det kansje om kjøre en kampanje på ledig kapasitet, samt at de som betaler for reisene sine ikke flyr så mye i denne perioden?

 

Da taper du kansje minst penger, eller du betaler ikke så mye for kampanjen. Det er nå engang slik at antall betyr null, mens dekkningsbidrag er alt.

 

Spørr du meg er du sikkert flink til det meste, men tror ikke sas hadde profitert så mye med dine løsninger, beklager. Og til din informasjon så leser jeg postene dine, finner bare ikke noe som støtter oppunder påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig tenker jeg på at årstidene har dominans, og sommerferie er høysesong for reisende med luftfarten.

Spesielt til utlandet, det blir bare fullere og fullere fly ut fra Skandinavia, oftere og oftere! Hvorfor begynne med en skikkelig sommerkampanje innen Norge i samme periode?

Hvor ligger vitsen, når de fleste kundene ikke får benyttet seg av kampanjen fordi de befinner seg på andre siden av jordkloden og slikker sol? Selv om kundene da får vite at det er en kampanje gående med så billige billetter, så hjelper ikke det dem, siden de ikke får benyttet seg av det?

 

Selvfølgelig er det lite business-reiser i den perioden, dermed blir det bare flere ledige seter, og mindre billigbilletter som blir brukt opp, som senere blir kjøpt som dyre billetter, noe SAS dermed tjener på?

Her virker det som om SAS bare legger kampanjen i den perioden for å tjene penger selv, og det lykkes de med, men kundene får fortsatt ikke noe bedre inntrykk av SAS Braathens.

I hvertfall ikke de kundene som faktisk ser situasjonen.

 

Greit nok at SAS Braathens kjører i gang en kampanje, det synes jeg er kjempebra, men jeg synes de kan gjøre den kampanjen mer gunstig for kundene sine, og ikke for seg selv, når kundene de trenger å få tilbake, sitter og bare venter på å få se at selskapet faktisk driver seriøs business slik at de kan begynne å stole på selskapet igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at SAS Braathens kjører i gang en kampanje, det synes jeg er kjempebra, men jeg synes de kan gjøre den kampanjen mer gunstig for kundene sine, og ikke for seg selv,

he he, og du snakker om at sas kunne tjent mere? """" Nei til uka skal jeg bare tenke på alle kundene mine, og så skal jeg ikke tjene penger....ha ha ha ""
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, både SAS kunne tjent mer penger, og kundene kunne tjent på kampanjen samtidig, hadde flere kunder hatt tilgang til kampanjen, så hadde flere billetter blitt solgt, og begge parter hadde vært fornøyde!

Mulig jeg motsa meg selv litt der, men det var ikke sånn ment ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At skatter og avgifter er inkludert står de fleste steder, bl.a. kan man enkelt lese det - i den første linken (i min innledende post). Her står det uten tvil:

 

"Tilsammen 85.000 billetter legges ut for salg i alle kanaler i uken 29. april – 5. mai for reise i tidsrommet 12. juni – 12. august. Prisene inkluderer som vanlig skatter og avgifter."

 

I tillegg er også dette opplyst på SAS sine egne sider om

kampanjen, i tillegg til at det står i denne e-posten som blir sendt ut til Eurobonus-medl.

 

 

http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Campaign____1649.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er drit bra jeg, men det er bekymringsfult at dett finnes individer som bare ser det negative i alt.

 

Nei kom til dr. finstad og legg dere på benken så skal jeg fjerne all SK fobien deres, sammtidig som jeg kansje kan moderere denne tampong fokuseringen....ha ha .. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at det ligger mye følelser bak selskapene, og det regnet jeg vel egentlig med - når jeg postet innlegget mitt. Å snakke om Norwegian eller SAS/BU i dag, er nesten som å stikke hånda i et vepsebol - he he.

 

Personlig synes jeg godt om begge selskaper, og hvorfor ikke

være litt "utro" mot begge selskaper. Hvis man utnytter begge selskapenes tilbud og kampanjer, så tjener man best på dette selv også - hvorfor skal man kun være trofast mot ett selskap.

 

Personlig må jeg nok innrømme at jeg svært ofte prioriterer

pris og flytype når jeg reiser, selve flytypen er ikke så viktig - men heller hvor moderne flyet er. Personlig foretrekker jeg nok en nyere Airbus eller Boeing NG maskin, framfor en 737 classic - men samtidig gidder jeg ikke å betale "dobbel" pris, for å få oppfyllt dette ønsket. Men hvis det er liten prisforskjell, er valget for meg innlysende. I tillegg er det ikke til å stikke under en stol, at i mange tilfeller - vil rutenett og antall avganger til visse selskaper, avgjøre hva man vil eller kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg må de bare ha så lave priser de vil, men for meg er det viktigere at flyet går når det skal en at jeg får gratis kaffe/te på flyet. Så her blir det fortsatt Norwegian ja

 

Jeg må le """""".

Oslo -- Trondheim sist Torsdag SK350.

Lave priser og "GRATIS" kaffe og te og flyet gikk på tid.

NÅ SKAL JEG BARE FLY SASBRAATHENS,DY måtte jo kanselere her forleden, aldrig mere Norwegian.

""""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ligger vitsen, når de fleste kundene ikke får benyttet seg av kampanjen fordi de befinner seg på andre siden av jordkloden og slikker sol?

 

Ikke mange jeg kjenner som er i syden i TO måeder midt på sommern akkurat!

 

Billige reiser på sommerstid er jo faktisk et bedre tilbud en hvis det hadde vært fra august og utover. Skjønner ikke hvordan du kan si noe annet!?! ""

 

Alle studenter og de som arbeider i normal jobb har jo faktisk ferie midt på sommeren. Og det er vel kansje da det er fett med billige biletter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...