Gå til innhold

Har Norwegian kjøpt nytt fly?


Kim Ruben Fjeldstad

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Har Norwegian kjøpt et nytt fly eller? For her om dagen da jeg sto og spottet på Tromsø Lufthavn, så kom en rar fugl fra Norwegian inn for landing med registreringsnummer LN-KKX??? ""

 

Synes den var litt lengre en de gode gamle 737-300.

 

Den hadde ikke den vanlige mannen/kvinnen på halen på flyet, og det flyet så ganske nypolert ut!

 

Har noen her på forumet, mer info om denne maskinen og evt hva slags selskap den kommer fra og evt hva slags reg den får, og hva slags figur den kommer til å få på halen?? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd at de enda ikke har fått hver sin "ekte nordmann" på halen... Er vell oppe i 5 fly uten motiv nå? Dette betyr også at jeg har enda mer painting å gjøre "" Holder på med Norwegians flåte til feelthere/Wilco 737-300, men velger ikke å gjøre så mye etterson en god del fly ikke har motiv. Litt kjedelig å legge ut en pakke med repainter hvor fem er uten halemotiv ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<ironi>

Ja, hvorfor kan ikke Widerøe i samme slengen bytte ut de "kjedelige" Dashene med noen mer spenstige maskiner?

</ironi>

 

Norwegian gir vel katta i om du misliker synet når du står og titter på fly "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<ironi>

Ja, hvorfor kan ikke Widerøe i samme slengen bytte ut de "kjedelige" Dashene med noen mer spenstige maskiner?

</ironi>

 

Norwegian gir vel katta i om du misliker synet når du står og titter på fly "".

 

Jeg gir vel katta i hva du mener om hva jeg mener om Norwegian flyene. Dessuten står jeg ikke og ser på fly. Sitter på en stol og snur med 90grader når et fly kommer. Så rebusen er; Hvor befinner jeg meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke Norwegian få seg noe annet enn 737. Sitter og ser på alle fly som lander/tar av på rwy 18 på Sola og er dritt lei av alle 737'ene som kommer. Skal det være 737 så får det være 800/900.

 

Å innføre flere flytyper fører med seg høyere driftutgifter mm, det er med god grunn at LCC konsentrerer seg rundt én flytype.

 

Kan forklare hvorfor feks Southwest gikk for 73G og ikke 738:

med en 73G trenger de bare tre FA, mot fire i en 738. Dermed sparer man store summer på lønninger til crew, samtidig som en heller kan fly med en høyere load på en 73G enn å fly en 738 med noen tomme seter.

 

NAX leaser hovedsakelig flyene, og leaserates på 737NG er svært mye høyere enn på 73C, derfor ser du ikke disse maskinene i deres flåte, før leasingprisene blir lave nok (eller når de får råd til å kjøpe slike fly selv.) Hvorfor 733 og ikke 734? Kan i stor grad forklares på samme vis som med 73G og 738, men det har også med range å gjøre, rekkevidden på 734 er ikke så mye å skryte av.

 

Dagens 739 er ingen god maskin for LCC, rett og slett fordi den tar max 189pax (samme som 738,) samtidig som den flyr kortere og bruker mer fuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...