Gå til innhold

Per Arild Sehl

Members
  • Innholdsteller

    418
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Per Arild Sehl

  • Bursdag 30. nov. 3

Per Arild Sehl's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Her er et par av mine favoritter, synes disse slår de fleste. Equinox
  2. Jo, du har forsåvidt rett i det. Underveis til SIG vil du nok få tilegnet riktig STAR prosedyre av ATC. Dersom trafikk og vindretning tilsier rwy 1R eller 1L, vil du i dette tilfellet normalt få SIG 4L. Manuell FMC koding blir da SIG-VAKIR-GM395-SONER (for STAR prosedyren). Videre GM392-SLB og så DME7.4-DME4-DME1 for approach. Alt dette tatt ut fra kartene. Slik jeg gjør det i FS dersom jeg flyr uten ATC eller Vatsim, er å først sjekke vindretning på destinasjon og deretter legge inn antatt rwy og STAR før avgang eller senest enroute ihh til kartene. Da vil FMC også kalkulere riktig TOD (top-of-descend) og du slipper å streve med for sen nedstigning. Per Arild
  3. Litt mer info om KKX' tidligere liv: B.737-33S 29072 3012 CFM56-3C1 13-03-98 LN-KKX Norwegian Air Shuttle DY Active OO-SLK - Sobelair ZK-NGN - Air New Zealand PA
  4. Det er noe her: clickety-click her! Normale prosedyrer vel og merke.. PA
  5. 880 pr idag! Hadde over 900 men har renska opp endel og oppdatert til de nyeste tilgjengelige både med flygeplaner, modeller og teksturer. I tillegg har jeg endel executives og 'governments' men disse har jeg i en manuell fil, ellers er alt i singel MRAI format. Man blir litt 'nuts' av dette... PA
  6. Hmm, jeg er nok blant en av de som har fått bakgrunnsmateriale fra Geir Ø. Og prosjektet er absolutt ikke dødt, men har nok stoppet opp litt pga av mangel på bilder av terminalen bl.a. Jeg har selv ikke hatt mulighet for å dra dit ennå. De andre som var med på dette prosjektet har jeg ikke hørt mer ifra desverre. Når det er sagt så er en god del gjort med hensyn til grunnriss og ground layout i Gmax takket være kjempefint bidrag av materiale fra Geir Østtveit. Får vi realisert dette vil denne plassen bli helt nøaktig lik den i virkeligheten. Det hadde ikke vært mulig uten Geir's bidrag, så¨hjertelig takk så langt. Slik det står nå har det ingen hensikt å gå videre før mere nærbilder er på plass. Jeg kunne ha gått noe videre på det som finnes av bilder, men det blir fort for unøyaktig og basert på antagelser, og jeg vil ha dette så likt rl som mulig. Jeg har også flere ganger vært i kontakt med Rygge om evt fotografering, de er positivt innstilt til dette prosjektet men slipper oss ikke inn på flysiden desverre. Så det jeg trenger i første omgang er: 1. Bygninger,: 'rett på' bilder fra hver side, spesilet fra flysiden, gjerne også nærbilder som kan settes sammen 1b. Parkeringshus fra alle kanter 2. All skilting, de som peker til taxebaner og rullebaner 3. Merking på asfalt: Noe har jeg her ifra oversiktbilder, men lite nærbilder fra de nye oppstilligsplassene 4. Oversikt/områdebilder fra både sør og nordenden av rullebanen. 5. Bilder av tårnet.. For å gå enda videre skulle vi gjerne også hatt gode satelittbilder/luftfoto For øvrig så har jeg en Afcad ferdig, SID/STAR til PMDG, og har i tillegg koda endel approaches til bruk i standard GPS receiver til FS. Dersom noen vil ha dette, så send meg en PM. Merk at her er det ingen bygninger osv, kun en Afcad beregnet på deault FS, men jeg har gjort endel endringer: - added Rygge ATIS. Note freq 135.175 due to FS limitations - added Rygge Ground frequency - moved GP on the ILS to correct position - added DME to correct position - moved PAPI lights to correct position - moved TACAN (RYG dme in FS) to correct position - changed aprroach light to the closest match /Calvert - added apron and parking spots - added tower viewpoint - taxiways corrected, adusted and added correct designators according to AIP - moved LLZ transmitter building - moved GP antenna Per Arild
  7. Første bilde i FS her, ikke det beste, men første er første..
  8. Hm. jeg var litt interessert i denne ruta selv og fant litt om den siste delen på Flightaware her og her . Satte dette inn i FSBuild som genererte det foran: UUEE KN07D NE G476 PELOR A74 VANOS UP65 SDA UZ203 HMF INSEP UP190 EXITA 7816N 7940N 7767N 7488N CB BR84 ZF J519 YSM J486 CALLY J508 YEG J517 LUMBY YXC J599 MLP J537 REO J7 FMG J7 FIM SADDE6 KLAX Vet ikke hvor realistisk første 2/3 er men det som er uthevet (fra Fligtaware) skulle vel være riktig. Får med denne en distance på 5472NM og varighet på ca 13 timer litt avhengig av vinder. Per Arild
  9. LN-KKB B.737-33A MSN 27457 ex PT-MNK Nordeste Linhas Aereas (Varig) LN-KKC B.737-3Y5 MSN 25615 ex 9H-ABT Air Malta Per Arild
  10. I tillegg finnes det også flere avdelinger av dette selskapet rundt om: TAG AVIATION S.A..............TAG AVIATION.....Switzerland.........FPG TAG AVIATION ESPANA........TAG ESPANA........Spain.................TGM TAG AVIATION UK LTD.........SOVEREIGN..........United Kingdom....VIP Per Arild
  11. Nei det var det ikke det. For noen er det desverre aktuelt nå også
  12. Du finner nok det du leter etter her . Disse logoene i GIF format passer som regel til MRAI installeren uten at du behøver å resize eller konvertere. Per Arild
  13. Jeg har bare sjekket noen få, men det ser ut som den store oppdateringen fra 13 april er inkludert. De samme kartene ligger jo også på Eurocontrol, fordelen der er at de også er listet opp med utgivelse/endringsdato så en slipper å åpne for se når de er endret. Men ellers virker dette ok, enkel og rask tilgang. Per Arild
  14. Og det er flere nye, LN-KKW har kommet, se her . LN-KKY og LN-KKT er vel også på vei. I tillegg er KKU og KKV (og KKX som nevnt) relativt nye så stallen øker.. Per Arild
×
×
  • Opprett ny...