Steinar Grindstein Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Er det fortsatt noen selskaper som har Lockheed L1011 i opperativ tjeneste for PAX flygninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 ATA i hvert fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Air Luxor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Einar Sylte Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Mener også RAF, fortsatt bruker Tristar'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Thai Sky Airlines: HS-AXA, HS-AXE Hewa Bora Airways: 9Q-CHC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Valkvæ Volle Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 og Euro Atlantic Airways. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Meek Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Det finnes mange flere enn de som er nevnt som fortsatt flyr. Hvis man søker på disse flyene på airliners.net så kommer det opp mange selskaper som fortsatt benytter flyene. Fløy selv flere ganger med L1011 på midten av 80 tallet, og da med Eastern Airlines i USA, og husker at de hadde mange fly av denne modellen, men husker jeg ikke feil så gikk vel dette selskapet konkurs for endel år tilbake.. Og husker jeg ikke helt feil, så hadde denne flytypen et kallenavn som var "whisperliner", hvis jeg ikke tar helt feil.. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 TWA var vel også en stor operatør av Lockheed L1011-maskinene, husker at spesiellt L1011-500 Tristar var gjev (den gangen..). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls Petter Elven Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Regner med at Delta Airlines var den største brukeren av L1011... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Aspelund Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Iraqi Airways, Air Rum og StarJet er ogsaa brukere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Vet ikke hva enkelte av dere bruker som kilder, men jeg sjekket bla oversikten på airfleets.net, og den viste en hel del L1011 som active, og det skal en ikke stole for mye på. En rekke maskiner markert som active står på flyplasser rundtomkring i verden, uten noen sikker skjebne. Flere av dem blir stående fordi operatøren ikke tar de gjennom de tyngre og kostbare mx-sjekkene, andre blir det etter tekniske uhell hvor operatøren ikke ser det verdt å fixe feilene. Mao, en del operatører nevnt ovenfor skal med stor sikkerhet lukes vekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Aspelund Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Vet ikke hva enkelte av dere bruker som kilder, men jeg sjekket bla oversikten på airfleets.net, og den viste en hel del L1011 som active, og det skal en ikke stole for mye på. En rekke maskiner markert som active står på flyplasser rundtomkring i verden, uten noen sikker skjebne. Flere av dem blir stående fordi operatøren ikke tar de gjennom de tyngre og kostbare mx-sjekkene, andre blir det etter tekniske uhell hvor operatøren ikke ser det verdt å fixe feilene. Mao, en del operatører nevnt ovenfor skal med stor sikkerhet lukes vekk. Min kilde er fly som har flydd inn/ut av flyplassen her siste par maanedene med overnenvte selskap, saa jeg er rimelig sikker paa at disse stemmer.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.