Gå til innhold

TIL newbies


Daniel Larsen

Anbefalte innlegg

hei, jeg er glad får at det er masse nye folk på vatsim nå som står på flyplassene og observerer og sånt..

 

men idag når jeg hadde planlagt en tur på vatsim, så hadde jeg pusha fra gate og skulle til og taxe da et lite cessna kom imot meg fra N jeg tenkte som så at det stoppa når det så meg, jeg trykte på musikk i FSPAX og pang cessna flyet taxa rett igjenom meg "" helle flyturen ble spolert..

 

 

så til dere nye her, vær så snill og les nøye på vaccsca.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var min feil, eg trodde FS var ofline serveren, men et eller annet holdt meg online alikevel, eg vet ikke va, eg hadde kontakt med MS sin ATC med 737, hadde mangen AI fly rundt meg, og eneste flyet eg så ved inflygning var et widerøe, men eg crashet ikke i det, det lå høyere enn meg.

 

Dere alle kan velge å tro det eller ikke, men eg er ikke ute etter å ødelegge for andre, har stått de 3 siste dagene med cessnaen på parkering og observert for eg har vært redd for å gjøre tabber, så va som skjedde i dag det vet eg ikke, men det var nok til at eg forlot vatsim og avinstallerte SB etter å ha fått en kraftig overhaling.

 

Eneste eg håper nå er at dere ønsker å lytte til meg om va som skjedde, Daniel så meg i et cessna, eg fløy ikke cessna da dette skjedde, og eg så ingen andre enn AI fly rundt meg.

 

Det eg skulle gjort var å loget av SB også, og hadde gjort det vis eg visste at dette ville skje, men det er forsent nå, skjedd er skjedd og ikke bare eg fant ut at multiplayer ikke er noe for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Don't worry Kristian.. ingen stor skade skjedd.

 

Rart at du fikk en slags blanding av vatsim og MSAI..

 

Du har faktisk et vist ansvar selv her Daniel.. Du bør ikke bare kjøre av gårde og *anta* at Cessnaen stopper for deg bare fordi du er større.

 

Ser uansett ikke noen vits i å lage et stort nummer ut av det.. eller en post i heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si en ting Trond at jeg kjørte ikke, jeg hadde PUSHA og hold på og starte nummer 2 da cessnaèn kom mot meg, og jeg har ikke mulighet til og flytte meg før motorerne er igang, så jeg så LN-KRL komme mot meg, men den stoppa ikke den bare fløy inn i meg, og siden jeg brukte fsPAX kom det krash, så ingenting jeg kunne gjøre får og flytte meg heller...

 

men Kristian jeg håper da du ikke har Gidd opp vatsim PGA det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Kristian.

Du skal ikke lade dig slå ud af de fejl du kommer til at lave i starten.

Se at få installeret SquawkBox igen.

Op på hesten!

Velkommen til!

 

Til Jer andre, sørg nu for at tage godt imod nye piloter, der gerne vil prøve at flyve online. Vi har alle været nye og grønne på et tidspunkt! Man lærer det kun gennem at læse og begå fejl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte i går at eg muligens var klar til å ta en kort tur i løpet av kvelden i dag med cessna når det ikke var så mye trafikk, og så skjer dette, om eg kommer tilbake, så vil eg bare stå parkert å observere videre, En tabbe skjedd, og kommer ikke til å gjøre en ny en, og da kommer eg ikke til å ta flyet opp i luften igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da kommer eg ikke til å ta flyet opp i luften igjen

[sjov]Tror jeg ikke på [/sjov]

Vi laver alle fejl. Vi lærer af vores fejl. Og vatsim er ikke et sted for professionelle piloter og ATC'er, men er et forum for at lære omkring luftfart.

Du drømmer ikke om, hvor mange gange jeg har lavet huller i bakken foran Kastrup, når jeg har smidt min MD-80 alt for hårdt ned i asfalten. Har også påkørt andre, og kører i ny og næ i den helt gale retning i lufthavne...

Vi har allesammen prøvet at lave fejl. Men den eneste måde man kan komme videre på, er ved at prøve igen.

 

Jeg prøver blot at opmundre dig til at komme prøve igen hurtigst muligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte i går at eg muligens var klar til å ta en kort tur i løpet av kvelden i dag med cessna når det ikke var så mye trafikk, og så skjer dette, om eg kommer tilbake, så vil eg bare stå parkert å observere videre, En tabbe skjedd, og kommer ikke til å gjøre en ny en, og da kommer eg ikke til å ta flyet opp i luften igjen

 

Jeg skal fly litt i kveld.. Hva om vi møtes på Gardermoen, så kan vi gå igjennom prosedurene sammen i privat chat, så skal vi nok få deg opp i lufta ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje vi kan prøve å ha flere flyplasser oppe i kveld?

I steden for at det sitter 5 stykker og mugner på Gardermoen?

 

Oppfordringen er!

Booke andre flyplasser også!

Det klarer seg som regel med en approach på Gardermoen!

 

Skal fly ned til Tyskland når jeg kommer hjem i kveld, og så får vi se om jeg klatrer opp på Værnes ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å holde ENBR_V_APP åpen ikveld, kanskje fra 19:30 eller 20:00 og utover. Alle newbies er velkommen, så kan dere ta kontakt på tekst når det er ting dere lurer på.

Hvis dere vil, på private chat, men spør helst åpent på frekvensen slik at også andre piloter kanskje lærer noe.

 

Jeg lover ikke at jeg bemanner Flesland, men hvis jeg gjør det er det bare å komme! ""

 

Og til Daniel: Selvom noen kræsjer i deg trenger du ikke å lage en tråd av det. Det er unødvendig. Ta om nødvendig kontakt med piloten personlig hvis du føler det nødvendig.

Det innimellom uhell på VATSIM, men å lage en hel tråd ut av det på denne måten er veldig unødvendig.

"Skru" heller av kræsj med andre fly, det bør alle gjøre på VATSIM da ting kan skje som at en pilot logger opp på samme gate som deg, at noen ikke ser hverandre da ikke alle har PC eller mulighet til å se seg rundt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Kristian. Jeg vet at du har studert hadt for å komme dit du er i dag, på så pass kort tid.

Første gangene jeg logga på, sto jeg som en [*********] på Active RW og ble boota et par ganger før jeg skjønte hva det gikk i.

Enig med de andre som sier dette ikke må stoppe deg, og Daniel er sikkert ikke så sur at han vil få deg banna for enhver pris. Man blir irritert når slikt skjer, men det går over når man har fått summa seg litt.

 

PS: Kom og fly på multiplayerserveren for FLG06 folkens. Vi trenger å få testet den. Ber dere ikke om å bli der i kveld, men logg på og meld tilbake i VATSIM/IVAO delen av forumet om status. IP: 192.168.0.2 / FLG06

 

TAKK

 

STÅ PÅ KRISTIAN. Vi vil ha deg opp i skyene sammen med oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får ha god ferie. Håper den styrker nervene dine og at du kommer deg tilbake på VATSIM. Det var jo ikke helt din feil i dette tilfellet. Dette var jo mye pga. en merkelig bug, og en som utførte pushback når han så han fikk et fly bak seg. Vi utfører alle feil, ikke bare som nybegynnere, men også med en del erfaring. De groveste feilene gjør vi heldigvis som nybegynnere, med det er helt lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig med og PUSHE da jeg så flyet komme mot meg, jeg holdt på og starte #2 så jeg kunne ikke flytte meg, men det er ikke noen krise det var ikke Kristian sin feil det var bare noe veldig BUG hele greiene siden han ikke fløy cessna da en gang, men sqauk box viste at han fløy cessna..

 

 

Men håper du kommer tilbake etter ferien sin Kristian...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... om jeg skulle laget en tråd på forumet for hver gang noen ikke gjorde som de skulle på VATSIM, så hadde Dag blitt nødt til å få mer serverplass til forumet. ""

 

Og Kristian, om du tror du er den eneste som gjør feil, så tro om igjen. Både erfarne og nybegynnere gjør feil på VATSIM, og det er ikke noen undergang, men med på å gjøre deg bedre til det du driver med på VATSIM,- man lærer av sine feil. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...