Gå til innhold

Gardermoen Stengt


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Ja, jag var på tur hem till Tromsö igår kväll... Vi av-isade, kom ut på rullebanen, rusade motorerna...och taxade in igen. SASBU stoppade alla sina operationer pga severe icing och snart stängde hela ENGM. När vi stod på gate började det regna på allvar. Klar-is över hela flyget inom få minuter! Även där det låg av-isnings vätska frös det! Har aldrig sett så aggressiv ising! 4 timmar sen blev vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var i et av de siste flyene som landa tror jeg. SK373 ENVA-ENGM. Jeg fikk sitte på klappsete fra FL300 til gate. Var så vidt at vi ikke måtte ta go-around pågrunn av tåke og veldig glatt rullebane. Vi hadde max i autobrake og hele pakke. Skled forbi 1 eller 2 utkjøringer fra rullebanen for vi skled bokstavelig forbi dem. Hviss ikke ENGM hadde hatt running-rabit så hadde vi vel tatt oss en liten rundtur ja ""

 

PS: Klappsete er digg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Ja, jag var på tur hem till Tromsö igår kväll... Vi av-isade, kom ut på rullebanen, rusade motorerna...och taxade in igen. SASBU stoppade alla sina operationer pga severe icing och snart stängde hela ENGM. När vi stod på gate började det regna på allvar. Klar-is över hela flyget inom få minuter! Även där det låg av-isnings vätska frös det! Har aldrig sett så aggressiv ising! 4 timmar sen blev vi.

Jørgen, hvilken flight fløy du?

Jeg kom på nattevakt 2230 i går, visste jo at det hadde skjært seg p.g.a wx og allt annet, så vi var i alle fall forberedt m.h.t bemanning på APP og ACC, var visst verre i Stavanger. For de interesserte...siste rutefly gikk kl 03:45.....noget forsinket... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i Bodø satt denna karen. Der var det heller ikke oppbemanna som det burde (no surprise det da forsåvidt), så det blei en av de mer slitsomme nattevaktene ja. Siste jeg hadde var en som landa på Evenes ca 0340. Så var det en snau time uten noe før WIF, KAT og HAX begynte å røre på seg. Kan du fatte og begripe hva de skal fly så tidlig for?

 

-Trond-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...