Gå til innhold

Oppdaterte bilder fra F14 simulatoren


Rune Karlsen

Anbefalte innlegg

Om noen skulle ha interesse av å komme å fly simmen, har jeg oppdatert en del på den.

 

Har oppdatert bildene på websiden for de som måtte ha interesse av detaljer.

 

 

Nytt pedalsett lik real på F14.

 

Ny throttlekvadrant / flaps / speedbrake lik real.

 

Ekstra hydralikksystemer slik at man føler alle bevegelser G-krefter når man flyr.

 

Nye lydsystemer / vibrasjons-systemer mer lik virkeligheten.

 

mvh.

 

Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune: Du ser ut til å ha Peiling! Dette var artig å se! Du har jo kommet svært langt med dette! Bildene av cockpiten imponerte meg! Veldig, veldig bra!

 

Vel, jeg har vel lært meg litt etter hvert.

Har forsket mye på realistiske flyfølelser (hydralikk / overføringer av realistiske bevegelser) Har fått det til slk at man blir litt kvalm når man flyr og da er jeg langt på vei.

Er vel 80% fornøyd med dette.

Har fått til simularte g-krefter osv.

100% fornøyd blir jeg aldri, da 100% for meg er det samme som at prosjektutviklingen er slutt... Det blir den aldri.

 

Ja dette er spennende!

Jeg har sluttet som malermester i familiebedriften av privae årsaker og derfor må jeg bare finne meg en annen levevei om jeg vil eller ikke.

Jeg tar derfor risikoen med å drive med dette på full tid.

Må bare prøve ut dette, da jeg har mange planer for å drifte dette samt. mye annet innen simulatorteknikk.

Ta gjerne kontakt om noen her på forumet har noe forslag med både det ene eller andre.

Kansje noen har lyst til å bestille noen simulatortimer?

 

 

mvh

 

Rune Karlsen ""

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg føler meg ikke akkurat som Reodor Felgen, men en viss fantasi har jeg vel.

Prosjektet har blitt bra, bedre enn jeg hadde forestilt meg for 2 år siden, så bare kom igjen og test den ut.

 

Ta med deg spypose for sikkerhet skyld. Du vil få en overaskelse når du stuper ned mellom fjellsidene og flater ut i bunnen av dalen. De kjenner suget i magen og blir presset av G-kreftene inn i seteryggen...

 

mvh. Rune Karlsen

 

http://flysimulator.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G- krefter kan lett simuleres ved å bruke en sentrifuge som snurrer rundt. Astronauter har brukt disse, spesielt på 1960- tallet når de utviklet romprogrammet og var avhengige av å vite hvordan mennesket reagerte på ulike krefter.

 

Dagens F-16 piloter bruker også en slags sentrifuge når de får utdannelsen på Sheppard AFB, hvor de ligger på omlag 7G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med sentrifuge her på Sheppard da men... For oss nordmenn hvertfall er det ingen sentrifugetrening på sheppard i det hele tatt, men først etter IFF. Da skal vi til Holloman AFB og slite i sentrifuga i noen minutter før vi kan reise til Tucson og fly F-16. Da er det 9G som gjelder og ikke 7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...