Gå til innhold

Fly Radio Online I NordNorge


Anbefalte innlegg

Ja jeg for innflying til Bardufoss

jeg for inn også Evenes Lufthavn Tårnet også

men på Andøya flyplass er det 100 % dekking

jeg for innflying til Tromsø og til Bodø

men vist det er noen som kan stream scanner sin i fra Tromsø og Bodø så hadde vi fått 100 % dekking av de 2 flyplassene jeg for også inn Bodø Controll på 126.450 Mhz og på 126.700 Mhz

jeg for inn av og til innflying til Framnes (Narvik) og Skagen (Stokmarknes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Andenes (Andøya) bor ca 1 Km i fra Flyplassen der er ca 7 avganger og avkomst i fra Mandag til Fredag på Lørdag er det 4 avganger og avkomst på Søndager er det 3 avganger og avkomst med Widerøe på 118.200 Mhz jeg for inn Evenes Tower men ikkje når flyan står på bakken på Evenes Lufthavn det blir for langt borte og for lavt på 120.100 Mhz

jeg for inn Bodø Controll Nord på 126.450 Mhz for inn begge veiene av og til og da er det ganske tydelig men ellers er det bare kun fly man høre der får også inn Bode Controll Øst på 126.700 mhz men kun bare fly jeg for inn Bardufoss App på 118.800 Mhz av og til kan man høre begge 2 men ellers kun bare fly jeg for også inn Sakgen flyplass på 120.450 mhz men kun bare fly der jeg for inn Tromsø App på 123.750 Mhz men kun bare Fly der av og til kan jeg få inn Framnes Flyplass på 121.200 Mhz men kun bare fly

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dettte kommer an på hvilken sender Lufttrafikktjenesten bruker, og Bardufoss Approach har 4. Bare den som brukes nest minst høres. (Høggumpen, kanskje 10%) Bodø har flere, men bare en av dem kan nå Andøya.

 

Ellers hadde nok mange her satt pris på mer fly, og mindre vernepliktige, taxi-chaffiser, fiskere og kystradio. Scanner'n kapper starten på nesten alle sendingene, kanskje du scanner for mange frekvenser?

 

Ellers brukes "å" og "o" forskjellig i en del ord

"Jeg for inn i stua", kontra "jeg får mange julegaver". ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at det ikke er lov å kringkaste/dele med andre det man får inn på scannere. Men i og med at jeg ikke er sikker på dette vil jeg heller som ambulanse personell på stokmarknes be deg fjerne ambulansen (amk) fra denne streeminga di.

 

Dette med scannere er noe som ikke er godt mottat i vår etat.

Har ikke hørt på denne streamen men dersom dette ikke blir fjernet vil jeg undersøke med rette myndigheter om hva som kan gjøres.

 

Så håper jeg ikke du blir fornermet, er ikke meningen å være slem, bare sier det som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tro at jeg og mine kolleger danser jenka heller Christer, men det er nok ikke ulovlig så vidt vi har klart å finne ut. (Vi kontaktet div myndighter når ting ble lagt ut på stream sørpå for lenge siden)

 

Jeg har tidligere debattert hvorfor jeg synd dette er dårlige greier på forumet, men har vel egentlig resignert. Det er egentlig bare å videreføre den disiplinen man har når det gjelder ting som ikke bør sies på radio.

 

At AMK (og politi&brann) ikke har krypterte radioer er seff ikke holdbart i 2005, hørte selv noe i går kveld på streamen som jeg sikkert kunne klart meg uten.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...