Gå til innhold

vatsim abc


Tordbjørn W. Eriksen

Anbefalte innlegg

Vel, det mange dessverre glemmer å si at man trenger når man begynner på VATSIM er kunnskap. Du må regne med noen timer med lesing før din første tur. Du bør kjenne til de mest brukte frasene, prosedyrer, hvem du skal snakke med når og hva du skal si, hvordan du skal oppføre deg online, og selvfølgelig å kunne fly flyet (som regel IFR regler, SID/STAR osv).

 

Velkommen online, du kommer ikke til å angre på tiden du bruker til å sette deg inn i ting på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerte Sqawkbox 3 og jammenimeg virket det... nå er det lesetid.. har liksom ikke lyst til å bæsje på leggen første turen ""

 

Fikk litt kalde føtter når jeg så det havet av informasjon jeg må til og fordøye. Men heldigvis har jeg redningsvest (øøh), så jeg kaster meg ut i havet (av informasjon).. Gud for et dårlig ordspill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det tok ikke lange tiden med flyging igjen før onlineinteressen meldte seg. Nå blir neste steg det å faktisk mestre komunikasjonen med ATC. Har lest her i forumet noen dager nå, og fulgt linker rundtomkring. Det er SINSYKT MYE BRA INFO HER!!!! Takk til alle dere "proffene" som tar tid til oss newbies(uten ""....for det er det vi er ""..)

Største problemet for meg, er at det er en jente der hjemme som mener hun blir "forbiflydd"..hehe...håper på en frihelg snart. Håper det ikke blir for lenge til jeg er der ute sammen med dere... avogtil iallefall.

 

God (fly)helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet for meg, er at det er en jente der hjemme som mener hun blir "forbiflydd"..hehe...håper på en frihelg snart. Håper det ikke blir for lenge til jeg er der ute sammen med dere... avogtil iallefall.

Husk Flight Simulator er "chocolate-ware". Chokolade til fruen er altid en god undskyldning for at få luft under vingerne.

/Peter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...