Gå til innhold

Vil du styrke dine kunnskaper ytligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å starte opplæring i VFR flyvning og enkel fordypning i ATC evt. et kurs som styrker flygelederne på Vatsim i Norge ytligere!

Hadde vært artig å få til en slik "skole/training" men slikt krever organisering og dyktige instruktører i de forskjellige kursene.

Dette blir da ikke med det første men muligens nærmere høsten, da det går mot kaldere tider.

Hva syns dere, er dette noe du kunne tenke deg å ta del i?

Skrevet
Misforstod du Åge Storli Berg? For å styrke flygeledernes kunnskaper.

Flott tiltak ja. Mangen er flinke på det området, men noen trenger trening til å kontrollere VFR fly.

Missforstod du Joachim Skjønberg? Er nok redd at Åge hadde helt rett, don't play with facts untill you are sure you are right! ""

Kunne tenkt meg å vært instruktør for dette, da dette er noe båte ATC og piloter i Norge helt klart ville ha hatt nytte av!

Men som du sier, noe slikt krever innsats og god organisering, i tillegg burde man skaffe VFR kart som man lovlig kan distribuere til kursdeltakerne og andre som fatter interesse for VFR generellt.

Skrevet

Det var kjempeflott Jonas... for dette vil jeg gjerne være med hvis det er greit for deg/dere ""

Skrevet

Akkurat nå har jeg nok med atc trainingen min, men når jeg er ferdig med den delen og godkjent Student 1, så kunne det vært et himla godt alternativ til fordypning i ATC teorien.. Hva med nettbasert kurs da...????? Eller video/voice konferanse

""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...