Gå til innhold

Jenter ikke velkomne i Flightsim.no's forum?


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Jeg kommer inn i forumet her og ser hvordan dette nye medlemmet Anita Hagen blir behandlet, både av andre medlemmer og administrator. Det spekuleres i om hun skjuler seg bak en annen person osv...

Det spiller ingen rolle hvem dette egentlig er, poenget er at hun ikke har gjort noe galt, annet enn at et innlegg var ordlagt litt skjevt. Så kommer en lang sutre-topic der jenta må se og skjerpe seg. Hva slags oppførsel mot nye medlemmer er dette?

Her bør man nemlig være godt voksen og bruke en meget høflig tone, ellers er man virkelig ille ute.

I tillegg har hun et innlegg der hun lurer på noe, riktignok bør hun fortsette i samme topic, men så kommer administrator med kjeft fordi hun ikke har korrekt overskrift, og stenger innlegget. Hun er da vel langt fra den første som har gjort eller gjør dette.

Dette har vært og er et rent og seriøst forum, men dere må kunne tåle litt rusk som i ethvert åpent forum på nettet, uten denne plagsomme sytinga og ad. hårsåre sensur.

Det er i ferd med å skille seg ut en egen klan her, navn som til stadighet går igjen i dette forumet, og som har sine klare meninger om hvem og hva som får lov til å skrives her. Hvor blir det åpne forumet av?

Dere må slutte å ta dere selv og dette forumet så forbanna høytidelig, og tillate nye medlemmer her uten at de hudflettes.

Dag Johansen, hvis det slik at du ønsker en bestemt gruppe medlemmer her, ja så får du begynne med passord for sidene dine.

Om kritikken tas til etterretning, og dette innlegget står uberørt, så er det et signal om at flere bør tenke litt nytt her. Blir den avvist så bør absolutt passord-forslaget vurderes, fordi dette blir direkte latterlig.

Jeg takker imidlertig stort for Norges beste sider for flysimmere, men løsne gjerne litt på slipsknuten...

Helge Bø.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Det spiller ingen rolle hvem dette egentlig er, poenget er at hun ikke har gjort noe galt, annet enn at et innlegg var ordlagt litt skjevt. Så kommer en lang sutre-topic der jenta må se og skjerpe seg. Hva slags oppførsel mot nye medlemmer er dette?

Jeg er stort sett enig i at det er veldig unødvendig å regare slik.

quote:

I tillegg har hun et innlegg der hun lurer på noe, riktignok bør hun fortsette i samme topic, men så kommer administrator med kjeft fordi hun ikke har korrekt overskrift, og stenger innlegget.

Hvorfor i all verden skal Dag få kritikk for at han gjør jobben sin? Hvordan tror du dette forumet hadde sett ut uten en administrator til å holde en viss orden? Du sier at denne personen får kjeft av Dag for en feil hun har gjort... Da synes jeg du skal gå tilbake til det innlegget og lese det på nytt. Først informerer Dag om at en bør fortsette på tråden en allerede har startet og deretter forteller han om en ting som har vært tatt opp flere ganger her på forumet: Overskriften på et innlegg bør fortelle om hva innlegget handler om.

Tråden ble stengt slik at hun kunne fortsette hvor hun først startet. Er det så galt å få litt hjelp til å komme inn i systemet når en er ny?

Det blir for dumt når du antyder at Dag er imot jenter på forumet. Jeg tror nok helt sikkert at Dag hadde gjort akkurat det samme, selv om det var en av de gamle traverne her på forumet.

Til slutt et lite tips til Dag:

Når en leser en tråd, og vil legge til et innlegg, da har en to knapper... "Post New Topic" og "Post Reply". Her er det lett for en nybegynner å trykke feil uten å oppdage det. Jeg husker at jeg selv gjorde den feilen et par ganger i begynnelsen... og måtte ut og slette innlegget for så å legge det til på nytt.

Er "New Topic-knappen" nødvendig inne i trådene?

------------------

LN-SSY

(c:#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Helge... Jeg missforstod innlegget ditt litt. Jeg trodde du mente at Dag var blant dem som "angrep" Anita, siden han stengte hennes poster osv... Men jeg forstår nå at det ikke var det du mente.... Beklager igjen...

Jeg mener fortsatt at det skal utrolig mye til for å gjøre en bedre jobb en det Dag gjør for oss [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

LN-SSY

(c:#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kommet hjem fra skolen, og det første jeg gjør er naturligvis å sette meg ned foran PC-en med et glass cola i hånda og logge meg inn på disse sidene.

Først ser jeg at topicen jeg startet i går kveld er borte. Greit nok. Så ser jeg at det er startet en ny topic, som er meget relevant til den jeg startet. Da forsvant vel poenget med å fjerne min topic, som jeg for øvrig ikke har rukket å fått lest noen replies på.

Jeg føler heller ikke at jeg "angriper" Anita med innlegget mitt i går, men jeg ble skikkelig sur da jeg leste innlegget til Helge som mener at det finnes en "klan" av medlemmer som har sine klare meninger om HVEM(!) og hva som får lov til å skrives her. Tålelig! For min egen del har jeg aldri, aldri skrevet noe negativt om noen på disse sidene, og det må da være lov å komme med kritikk? Enda mer tåpelig er det av Helge å skrive at noen mener at jenter ikke er velkomne!

Kritikken min mot Anita kommer av at det virker som om hun ikke har hemninger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle folk bare ha et åpent sinn og la gjort være gjort?

Sitte sånn å kaste ut anklager til hverandre i etterkant hører ingensteds hjemme, hvertfall ikke her.

La oss nå for helv*** fly littegranne alle mann så vi blir litt mildere å ha med å gjøre.

Nå skal jeg fyre opp min "Val" dive-bomber og senke noen skip...

------------------

JON WOLD

http://cfs2.dogfighter.com"'>http://cfs2.dogfighter.com" TARGET=_blank>http://cfs2.dogfighter.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå vært med i dette forumet veeeeldig lenge... Og jeg tror aldri jeg har sett så mye syting som dette.

Altså ja jeg har ikke ord for dette. Men grunnen for at jeg ikke har lagt inn noen innlegg lengre er pga med en gang en gjør litt feil så har får man kun hakking tilbake isteden for det man spørr om.

Så jeg sier bare kan vi ikke gjøre det slik vi gjorde det før. Si din mening og ikke hakk på andre. Tenk heller hvor glad den personen som vil eller trenger et svar med en gang får det.

Ja ja jeg sier bare velkommen til oss Anita hagen. Hyggelig at det er flerne jenter her. Nå har vi to jenter som er medlem av dette forumet her. Hjelp dem gutter med å komme igang. Send heller en mail til dem og forklar. Det var slik vi gjorde det tidligere vis det var noe spesielt.

Ja ja det var dagens preke i fra meg ha fortsatt ein fin kveld.

------------------

Masse Hilsen

Tor Harald Tessem

http://home.kvalito.no/~thtessem

Beklager evt. Skrive feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Helge Bø:

Hør hr.Syre!

Jeg sikter til de som skammelig angriper Anita slik som vi er vitne til her, og ingen bestemt person!

Hvis noen forsøker å gjøre en jobb, så har man begynt i gal ende her. Man godtar bare ikke at denne jenta blir sparket ut herfra bl.a. ved å kritisere stavefeil i innleggene hennes osv...

Og hvis noen gjør en feil her (huffameg) så er det mulig rette på ting uten å bruke kjeft.

Slikt reagerer jeg sterkt på!

Må bare få sagt det:

Jeg synes at Dag gjorde det eneste riktige med å gi Anita litt kritikk for de feilene hun gjorde. Hvis det ikke hadde vært strenge regler på dette forumet som Dag påpeker hadde det blitt kaos og forviklinger. Det må bare være slik.

Det med at jenter ikke er velkomne på flighsim.no synes jeg var litt drøyt sagt. Du har nok misforstått "Helge Bø". Beklager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorden endte i Bermudatrianglet i en fart av Mach 1.8 etter en grusom feilvurdering av kapteinen, men så er han da også kun 16 år.

Enig i at Helge har misforstått. Det han sier om at noen mener at jenter ikke er velkomne, er så dumt at det er tragisk.

At Anita "har gjort EN feil" er vel å underdrive! Hun har vel vært her i en uke, men har allerede rukket å kjeftet på flere personer, og har levert en knallhard ordre om å få gaugene til Fokker 50-panelet. Rimelig arrogant, ja...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge nå er du litt tøvete. Jeg forsøker jo bare å hjelpe Anita litt på vei. Det du og alle andre ikke ser er at jeg har vært inne og endret på stort sett alle titler som Anita har lagt inn slik at de skulle bli forståelig. Når hun så begynte å starte nye diskusjoner i stedet for å fortsette på de gamle måtte jeg jo hjelpe hun på vei. Jeg kan ikke se å ha gitt henne "kjeft", men derimot forklart hvordan vi gjør tingene her.

Selvfølgelig kunne jeg skrevet en mail til henne og forklart dette på den måten, men så lenge som hun opererer med forskjellige mailadresser i profil og signatur aner ikke jeg hvem jeg skal skrive til.

Noen stusset også på at jeg har stengt "Fokker 50 panel i FS2000 standard". For det første hadde denne tittelen "Dumt....", noe jeg endret. Samtidig flyttet jeg innlegget til "FS Add-ons" men jeg lot det ligge igjen på forsiden slik Anita som nybegynner kunne se hvor det var blitt av. Innlegget er altså ikke stengt, men det er flyttet til riktig kategori der hun har fått svar på innlegget.

------------------

Dag Johansen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hr.Syre!

Jeg sikter til de som skammelig angriper Anita slik som vi er vitne til her, og ingen bestemt person!

Hvis noen forsøker å gjøre en jobb, så har man begynt i gal ende her. Man godtar bare ikke at denne jenta blir sparket ut herfra bl.a. ved å kritisere stavefeil i innleggene hennes osv...

Og hvis noen gjør en feil her (huffameg) så er det mulig rette på ting uten å bruke kjeft.

Slikt reagerer jeg sterkt på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg håper det ikke var mitt sluttinnlegg som løste ut denne tråden om at jenter ikke er velkommen. Hvis så var, så beklager jeg. Det var ikke det som var meningen, men jeg så bare flere forskjellige mailadresser i Anitas innlegg, noe som minnet meg på en episode for lenge siden her på fs.no. Det var i den tiden Dag brukte det gamle forumet.

Jenter er absolutt velkommen, og det hadde vært fint med flere her. Men det må jo være klart at de regler her i forumet må gjelde for alle uansett kjønn. En annen ting som man bør være nøye med i slike fora, er å skrive riktig.(rettskriving) Da unngår man at noen henger seg opp i feiler slik at det det egentlig gjaldt forsvinner i det fjerne.(joda, jeg vet at noen har store problem med rettskriving, og det har vi diskutert før.Det er ingen grunn til å ikke levere innlegg selv om man har litt eller mye dysleksi.

Til Dag vil jeg bare si at han må fortsette sin linje som han holder her, slik at vi unngår tilstander som på usenet.

Jeg leste igjenom trådene som utløste dette innlegget, og jeg kan ikke tyde noe som kjefting, men kun anmodning om å følge reglene/skikken på fs.no.

Anita: Ikke la dette skremme deg, men ta til følge Dags råd og du vil få hjelp når du trenger det. Dette er ikke noen ren gutteklubb, men passer helt fint for jenter også.

 

FRANK OLAV PETTERSEN

[Endret av Frank Olav Pettersen 17-10-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr.Førde!

Her har ingen misforstått noe som helst, det er kun fakta jeg sikter til.

Så noen tips til deg:

Ikke skriv at du aldri kritiserer enkeltpersoner her, når du i neste setning bl.a skriver at en bestemt person ikke eier hemninger. Det virker som du ikke er enig med deg selv, noe du forsåvidt også bekrefter når du sier at det er greit nok at innlegget ditt ble fjernet.

Du bør ikke kritisere andre for "irriterende" stavefeil i sine innlegg, før du har rettet dine egne...

Jeg tror fortsatt at du har evne til å lese mitt innlegg korrekt. Jeg er nemlig helt enig med deg at det er så dumt at det er tragisk at jenter er uvelkomne her, men legg nå merke til at jeg nevnte dette som en spørsmålsformulering...altså er dette virkelig tilfelle??

Og kom nå endelig ikke med flere av disse sutre-innleggene dine, jeg tror du har gjort deg nok til latter.

Så jeg håper i fremtiden at nye medlemmer som måtte ha litt problemer med å ordlegge seg etter Hr.Førde's instruks, fortsatt våger seg inn her for å del i vår herlige hobby uten å møte en slik trakasering.

Og er det noe jeg virkelig savner her i forumet, så må det være et innslag av friske jenter som kan sette våre gamle tanter på plass...

Jeg vil avslutningsvis rette en stor takk til Dag Johansen, som fjernet topic'en "Anita Hagen's innlegg" i dette forumet, jeg bør legge til at jeg i forkant sendte ham en mail der jeg uttrykte undring og skuffelse for at han lot dette stå, og tolket det slik at han måtte være enig i det usmakelige innholdet, fra noen av medlemmene.

 

Men det var han heldigvis ikke...så takk igjen!

Mvh

Helge Bø.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmmm. Godt at ikke vi alle er administratorer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] . Da hadde det blitt mye kluss. Jeg synes Dag gjør en god jobb, så: Stå på Dag!! Vær diktator!!.

Som konsulent i databransjen sier jeg som jeg alltid har sagt: "Brukerstøtte er no' dritt" [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]

Ronny

[Endret av Ronny Nævra 17-10-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det noen som klare å piske opp stemninga når den endelig hadde roet seg... det var veldig nødvendig.

Kan vi ikke bare slutte av her og satse på att alle bruker litt sunn fornuft slik att vi kan fortsette som normalt igjen?

Håper att vi slutter diskusjonen her fra.

Vennlig Hilsen

Jørgen Hellestø (15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare alle møtes og gjøre opp en gang for alle?!?!

Hehe, neida.. Jeg ville bare foreslå at vi nedlegger forbud mot å komme med morsomme utsagn som, sitat: "Concorden endte i Bermudatrianglet i en fart av Mach 1.8 etter en grusom feilvurdering av kapteinen, men så er han da også kun 16 år."

Høy latter egner seg ikke i seriøse kontorlokaler..

------------------

Håvard Sande

havarsa@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da skal jeg ikke komme med flere av mine "sutrete innlegg". Jeg kapitulerer.

Det innlegget som startet denne stormen var egentlig rettet mot én person; nemlig Anita selv som desverre ikke har svart.

Og la en ting være klinkende klart: Jeg har ingenting i mot jenter i dette forumet, det virker nemlig som om at enkelte av dere har fått det inntrykket, til tross for hva jeg skrev i mitt aller første innlegg, som nå er slettet.

Skal heller aldri komme med flere morsomheter i alvorlige emner i dette forumet. Selv om jeg tidligere har trodd at humor kan brukes i nærmest alle sammenhenger.

Om jeg har virket støtende på enkelte i dette forumet, beklager jeg dette på det sterkeste.

Med vennlig hilsen

Hans Nikolai Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra att saken går mot slutten (elle gjør den ikke det?), men synes at når Hans er ydmyk å "kapitulerer" så kan dere andre også være litt ydmyke, jeg støtter deg Hans og synes ikke du ar skrevet noe som burde provosere hele "gjengen" her. Det med å si at noen ikke øsnker jenter her inne er rett å slett kjipt, for den samme saken hadde sikkert dukket opp om det hadde vært en gutt som var "innblandet"

Og det der med humor, nå må vi bli voksne, selfølgeligt bør vi kunne bruke litt humor av og til, men vi bør tenke over hva vi skriver, syntes ikke det va noe galt med det så Hans skrev.

Pliiiis, kan vi ikke stoppe diskusjonen slik att det ikke provoserer mer til å "krangle"?

Vennlig Hilsen

Jørgen Hellestø (15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ny i dette forumet, og tar overhodet ikke side i denne saken. Er bare kanskje litt skuffet da jeg ikke hadde ventet meg at medlemmer av samme forum hisser hverandre opp slik at en slik, synes nå jeg, unødvendig liten bagatell. Hva med å vise storsinn, forståelse og respekt forhverandre og for andres meninger og mot - så blir vi nok alle enige til slutt. Det er så utrolig mye annet interressant her i fs-verden - at det må da være flottere å holde seg til det. Ønsker for all del ikke å moralisere, men synes nok det er best om alle fungerer som venner, eller er det jeg som med mine 39 år er rett og slett blitt for gammel - og ikke gidder engagere meg i slike debatter...

MVH

Harald O.

quote:

Originally posted by Hans Petter Stue:

Enig med Helge!

Hans Petter Stue


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kan ikke dere bare holde kjeft nå da, så er saken ferdig? Hvis noen absolutt må krangle, så se for "#¤%/#(¤/!" og send en mail til hverandre i stedet.

Takk.

Er det rart det er krig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Dag bør åpne et nytt forum der temaet er "Krangling", eller "sutring"? Det er flere sutrebøtter her som henger seg opp i filleting som egentlig er så små, at de burde få stått i ro og forsvunnet etterhvert. De som føler at slike ting bør tas opp, kan ta det opp mer diskret, gjerne via e-mail, så vi andre slipper å se all klagingen som etterhvert har kommet til på forumet, desverre! La oss heller konsentrere oss om simmingen, slik det er ment! La nå denne tråden være i fred, og la de stå som et dårlig eksempel.

Hilsen Kjell Arild

Værnes Scenery: http://home.online.no/~kjbersas/vaernes"'>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes" TARGET=_blank>http://home.online.no/~kjbersas/vaernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...