Gå til innhold

IVAO


Eirik C Varvik

Anbefalte innlegg

IVAO er fint det, men hvis det er i norden du skal fly er VATSIM mest trafikert.

Ta kontakt med en av trenerene i VACCSCA (Skandinavia sin VATSIM avdelig), de hjelper deg med ATC på VATSIM ""

www.vaccsca.org

GG

 

Hehe, fant ut det samme, sitter akkurat nå på vatsim, å holder øye med ENGM, Sitter å observere slik at jeg kanskje lærer noe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sitter jo ENOS du nå? Var det du "graderte" deg til forleden?

 

Yepp, det var det jeg slet for her forleden. Måtte ta teoritesten på nytt igjen siden den hadde gått ut på dato. Hehe, hadde vist noe med at vaccsca og nye reformer hadde tråd i kraft, men det gikk seg til etterhvert. Så nå er jeg opprativ og ENOS vil være dekket fremmover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig og Ivar

Dere spørr...Hvorfor Ivao..?????

Jeg spør dere..Hvorfor ikke.Helt uten å le.

Jeg bruker altid IVAO og foretrekker dette fremfor Vatsim.

Har aldrig trøbbel med IVAO jeg.

Dette er vel et spørrsmål om hva man ønsker, så hvorfor ikke IVAO .

Jeg lurer på hva som dere ler av og syns er så morsomt.Forsøk at forklare meg hva som er morsomt.Andre IVAO brukere vil nok gjerne å vite hva som dere ikke forstår og syns er så morsomt.Kanskje vi ikke har sett det dere ser.Forsøk at hjelpe oss IVAO folk.Vi liker IVAO og syns ikke i det hele tatt at IVAO er til at le av.Set noen IVAO folk le av VATSIM. Nei vel..kanskje IVAO brukere er litegran eldre og derfor disse ikke ler av VATSIM brukere.

Tenk dere om før dere ler av andre gutter..

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnny,

 

Er derfor jeg bruker ordet "generelt"!

 

1, Det er svært lite ATC i Scandinavia i forhold til Vatsim.

2, Hvis du tar en titt på servinfo og ser alle de merkverdige flightplanene.

3, Har selv prøvd Ivao men syns Vatsim kjører en rellativt høyere standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Har ikke prøvd IVAO selv.Holder meg til Vatsim.

Jeg husker tilbake til 1998 da jeg begynte i Satco, så mener jeg at det var omtrent den samme diskusjonen dengang....

Hvem er best og mest seriøs osv osv...

Hva som kommer ut av en slik diskusjon er vel absolutt null ""

Noen liker Mora og andre liker dattera, og mange tar begge....

 

Jeg har ikke sett noen "vitenskapelig" undersøkelse av hvem som er best av Ivao og vatsim, kun hørt/lest det samme som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor veldig barnslig at sitte å le av noe man ikke vet hva er.Og jeg ser tydelig her hvem som ikke vet hva IVAO står for, men sef. hvis man kun ønsker at møte faste gjengen indenrikes hver dag er det kanskje til at forstå, men dem som ler her forstår ikke noe om hva det vil si at vi er nødt til at respektere hverandre og ikke som små barn begjynne at le av det vi ikke vet hva er.Uvitenheten seirer i mange tilfelle her ser jeg.Litt syn på dem der ikke vil se å lære at der er en verden utenfor armslengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim.. det er ikke mig der har et problem her, det må være dem som kommer med dum-smarte HE-HE bemærkninger uden at kunne begrunde det,- det må da selv du kunne se.. ikke ??.

jeg nedlader mig ikke til at sige HE-HE om ting jeg ikke kan begrunde for at virke nedladende som visse andre elementer.Kan ikke se hvordan du feilagtigt vender det om til at jeg skal fortelle om ivao.Folkene der Sagde HE-HE må nu være de rette til at udtale sig om IVAO når de kan nedlade sig til at forkleine et VA der fungerer fint.Disse folk kender meget mere til IVAO en mig, når de har disse forkvaklede holdninger de ikke selv kan begrunde.

Hvis man ser på aktiviteten i europa akkurat nu 1645 local-time vil man kunne se hvorfor Bla jeg velger IVAO.For meg må folk velge hvad de vil.Ville aldrig være så nedladende at le af andres valg, det er jeg for gammel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har tid skal jeg skrive en mer detaljert forklaring ""

Men hvorfor kommer du å slenger det der med innenriks-greia? Er da mer internasjonal trafikk i Norge enn det er nasjonal (ikke langt unna i alle fall). Og det er heller langt ifra samme gjengen hver gang. Møter dere aldri noen dere kjenner fra før av på IVAO da? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig

Jo vi møter rigtig mange som vi kjenner, selv når vi

flyr i USA, her tenker jeg på når jeg flyr fra evt. NEWARK til KÖLN for Maersk/UPS , eller fra LONDON til STOCKHOLM for at nevne en europæisk rute som jeg flyver for samme selskapet.

Bedre at supplere hverandre med viten end le av hverandre.

Ha det bra Stig ""

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[color:"blue"]> Er da mer internasjonal trafikk i Norge enn det er nasjonal (ikke langt unna i alle fall). Og det er heller langt ifra samme gjengen hver gang. [/color]

 

*host host*

Jeg er enig med Ivar på dette punkt. I mine øjne er der mere indenrigs trafik mellem Oslo og Bergen(/Trondheim/Stavanger) end der er flyvninger ud af landet til så eksotiske steder som Stockholm/Frankfurt/London.

Det er godt nok tit det samme trafikmønster man ser i Norge.

 

Dette er ikke rettet mod enkeltpersoner, men blot min opfattelse af, hvad ser, når jeg kigger på norske piloter på vatsim.

 

/Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den oppfattningen jeg har av de flightplans jeg titter på når jeg sitter ATC.

Selv kontrollerer jeg 85-90% innenriks, iom. at det er lite internasjonal trafikk fra bodø / overflyginger, men kan ikke si at det ikke er mange som ikke flyr til fra Norge i sør... (til tider har det seg at jeg dekker ril og med ENOS også..).

 

Er da også folk som flyr ENGM - EKDK, KLAX osv¨osv.. for feks SAS, UPS, WIF etc. etc. på VATSIM, dette er da ikke noe spesielt med IVAO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...