Gå til innhold

Tips om virtuella flygbolag?


Johan Rönngren

Anbefalte innlegg

Nu riskerar jag att verka dum som skriver en fråga som säkert har ställts om och om igen tidigare, men jag hittar inga bra inlägg, så jag testar att fråga på egen hand ""

 

Jag undrar om ni skulle kunna tipsa om bra virtuella flygbolag som man kan anmäla sig till? Jag vet att SAS är bra, men de tar inte emot förfrågningar. Jag har tidigare varit medlem i British Airways och Euroharmony, men finns det något annat bolag som är toppen? Gärna med flygningar från svenska destinationer.

 

Hoppas ni har några fina tips, eller är det kanske just de bolag jag nämnt ovan som anses vara "bäst"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Johan

Her er en bit av noen flybolag som flyger fra/til svenska

destinationer:

 

Passager/rute-flyging: www.vbraa.com (SASBraathens)

Charter flyging: www.virtualbritannia.com (ikke helt fãrdig ennå).

Frakt flyging: www.upsvac.com (United parcel system)

 

Det var det som jeg kunne bidrage med som beflyger svenska flypladser. ""

Ha det bra

Mvh

Ivar Rasmussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.virtualnorwegian.com er jo bra..

Der er det hvertfall ruter til Stocholm..

 

Jeg syntes egentlig ikke noe særlig om virtual norwegian.

 

Pirep systemet er jo helt jalla. og lar jo di fleste "jukse" seg timer.

 

Skulle ønske det var noen der ute som satset på kvalitet og ikke kvantitet når det gjelder piloter o.l

 

Jeg er da en av disse personene som ikke vil starte å fly f.eks F50 før jeg får lov å fly 737NG hos ett VA.

 

Jeg flyr kun 737NG og ikke intr i å sette meg bak spakene på ett jalla fly :P

 

Uansett kan man jo bruke hva slags callsign man vil visst man er ute å flyr på f.eks vatsim

 

Jeg bruker selv NAX999 (norshuttle tripple niner) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för era svar! Håller faktiskt med om att det är synd att man så ofta måste börja med en mindre maskin innan man kan ge sig på 737:an. British Airways Virtual www.bavirtual.co.uk var åtminstone på den tiden jag flög med dem helt okej med att man flög 737 som nykomling. Sådant var trevligt eftersom man då kunde flyga såväl jet som prop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg syntes egentlig ikke noe særlig om virtual norwegian.

 

Pirep systemet er jo helt jalla. og lar jo di fleste "jukse" seg timer.

 

VNAS er helt topp, synes du gir urettmessig kritikk som bevitner at du ikke har vært inne på sidene deres på en stund "". Jukse med pireps?? Tja, hvis det er slik du ønsker å gjøre det så værsågod........

 

Skulle ønske det var noen der ute som satset på kvalitet og ikke kvantitet når det gjelder piloter o.l

 

Jeg har studert mange virtuelle selskaper og VNAS er kvalitet så langt jeg kan vurdere.

 

Jeg er da en av disse personene som ikke vil starte å fly f.eks F50 før jeg får lov å fly 737NG hos ett VA.

 

Jeg har snart 30 timer i VNAS og har kun flydd 737NG ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig ikke noe særlig om virtual norwegian.

 

Pirep systemet er jo helt jalla. og lar jo di fleste "jukse" seg timer.

 

Visst noen "jukser" for å få opp sitt time tall, så får det være deres problem.. Det viser bare at de ikke tar det seriøst..

Hele vitsen med å være medlem i et virtuelt selskap er vekke visst man jukser. Personlig er det ikke aktuelt å logge noe som helst før turen er fløyet!

 

MVH Kristoffer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.virtualnorwegian.com er jo bra..

Der er det hvertfall ruter til Stocholm..

 

Jeg syntes egentlig ikke noe særlig om virtual norwegian.

 

Pirep systemet er jo helt jalla. og lar jo di fleste "jukse" seg timer.

 

Skulle ønske det var noen der ute som satset på kvalitet og ikke kvantitet når det gjelder piloter o.l

 

Jeg er da en av disse personene som ikke vil starte å fly f.eks F50 før jeg får lov å fly 737NG hos ett VA.

 

Jeg flyr kun 737NG og ikke intr i å sette meg bak spakene på ett jalla fly :P

 

Uansett kan man jo bruke hva slags callsign man vil visst man er ute å flyr på f.eks vatsim

 

Jeg bruker selv NAX999 (norshuttle tripple niner) :P

 

Jeg synes du snakker drit no, du har tydelig vis ikke peiling i det hele tatt, et F50 er ikke et jalla fly, men en vakker dame, det er bare synd at norwegian har solgt alle flyene. No går det kun i 737, så det så. Nestegang du snakker drit bør du ta å sjekke kildene dine! ""

 

Stolt medlem av vnas er jeg! De som jukser ødelegger bare for seg selv, og ingen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes egentlig ikke noe særlig om virtual norwegian.

 

Jeg bruker selv NAX999 (norshuttle tripple niner) :P

 

Javel, godt å høre du har indre gleder av Norwegian da...

 

Ikke alle har det rette oppfattningene av hva som skjer i logge systemet til VAene, men det er ikke lett å kontrollere alle, så VNAS tar heller sikte på å stole på sine medlemmer og behandle dem med respekt slik et VA burde gjøre. Hvem vil vel være medlem av et totalt diktatur i værste tilfelle.

 

De at noen "jukser" vel det finner du i alle VA.. Virtual Norwegian tilbyr de fleste medlemskap og man må slettes ikke begynne å fly F50 før man kan logge turer med 737.. Det var gammelt nytt. Selv har jeg tatt den runden og likte egentlig det rimelig bra.. Klart man må starte i det små og vokse seg stor.

 

Nei velg det VA du trives med og liker, så kan i allefall jeg si du er hjertligen velkommen til Virtual Norwegian.

 

Du og Martin.....

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fråga som dyker upp nu när jag är i färd med att leta upp ett passande flygbolag:

 

Finns det någon sida på nätet där man kan hitta callsigns för alla flygbolag? Jag vet att SAS är "Scandinavian" osv, men vad kallas alla andra?

 

Vidare funderar jag på vilken kod man använder för respektive flygbolag. SK eller SAS fungerar ju för att flygledarna på VATSIM ska kalla en vid rätt namn, det vill säga Scandinavian, men hur hittar man alla andra flygbolags koder så att man lägger in rätt i Squawkbox och därmed blir uppkallad efter rätt callsign? Hoppas jag inte rör till det utan att ni förstår hur jag menar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy i VNAS for en god stund siden og var veldig fornøyd med det! Jeg tok en pause fra VNAS og meldte meg inn i sas og var valdig inponert over systemet dere osv. men jeg måtte melde meg ut av det pga jeg hadde lite mulighet for og ligge prieps. Og no for noen uker siden så fikk jeg plutselig lyst og begynne og fly for va igjen og da ville jeg inn i VNAS og sendte mail, men har enda ikke fått noe svar "" skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Virtual Coast Air. Her finner du kvalitet og seriøsitet så det holder! Dessuten har vi mange spennende destinasjoner, og vi har ruter mellom Norge og Sverige samt innenlandsruter i Sverige, for deg som ønsker det

 

Det här är intressant, ännu mer intressant hade det varit om det hade funnits en flyglinje mellan ESOK och ENGM och en mellan ESOK och ESSA och tvärtom. Helst med B737 då förstås. Är det helt omöjligt att få till? Man är ju hemmakär... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og no for noen uker siden så fikk jeg plutselig lyst og begynne og fly for va igjen og da ville jeg inn i VNAS og sendte mail, men har enda ikke fått noe svar skuffende!

 

Dette skal undersøkes Alexander... Sikkert bare en glipp...

Dessuten har web masteren akkurat fått en liten baby, så derfor har han sikkert ikke hatt så mye ledig tid.

 

Uansett, hvilket VA man ender opp i så er i allefall jeg strålende fornøyd med VNAS og kunne ikke falle meg inn å prøve noe annet.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja då har jag anmält mig till ett flygbolag till slut! Valet stod mellan VNAS och VCA. Braathens var inte intressant eftersom de inte verkade kunna ta emot piloter just nu att döma av informationen på hemsidan.

 

VNAS verkar mycket bra med tanke på alla fina ord de har fått av er i den här diskussionen. Däremot har de inte riktigt de destinationerna som passar mig, jag vill nämligen flyga mycket på de flygplatser som jag har köpt addons till. Därför blev mitt val Virtual Coast Air och jag har nu skickat in en ansökan och hoppas att jag får svar så snart som möjligt. Tar det för lång tid så kommer jag snarast att söka mig till VNAS eftersom jag snarast möjligt vill börja flyga igen.

 

Tack allihop för era tips! Om det är någon som har svar på min fråga angående callsigns och koder vore jag mycket tacksam för svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VNAS baserar sitt loggesystem på gjensidig lojalitet. Me hadde tidlegare systemet med at ein måtte fly F50 i 25 timar først. Dette gjekk me ifrå så snart me fekk kun 737-300 i flåten. Grunnen til treg respons, er at sjefen jobbar i nordsjøen og webmaster som er sjef når sjefen er på jobb har fått unge so mtek mykje tid. Trur ikkje han tar sjansen på å prioritere flightsim forran familien.

 

Elles så flyr VNAS etter reelle rutetabellar. Mange nye ruter no etter at dei fekk avtale med Sterling om flygning på nokre av deira avgangar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst:

Jeg synes samtlige større VA i Norge har en særdeles høy standard, med kvalitet og godt belegg på antall medlemmer og akivitet. Det finnes 2 gode VA her i norge og jeg vil påstå at vi er en av disse.

 

Det finnes flere VA hvor du kan "jukse" deg til timer, men til vilken nytte??

 

I stedenfor å komme med vådeskudd i alle retninger om hvor forferdelig dårlig VNAS er, så kansje du har svaret på alle problemene som pirepper?

Våre seriøse medlemmer har overhode ingen problemer med dette, men det er helt klart noen som ikke tar det seriøst og det er jo valgfritt.

 

Til dere som har sendt mail til websjefen til vnas, så må jeg si en ting:

Jeg har byttet ut outlook til fordel for mozilla thunderbird og har hatt problemer med "mailsorterings reglene".

 

Det skal være i orden nå og jeg beklager virkelig at jeg ikke har fikset dette tidliger ( ja det er altfor dårlig.)

 

Det at vi har en sjef som er i nordsjøen og meg som nybakt pappa er egentlig en dårlig unnskyldning på at vi har liten aktivitet i styret.

Vi er i dag 4 stk som sitter i styret og alle har sine faste oppgaver (se gjerne sidene våre

HER PÅ DENNE LINKEN )

 

Jeg ønsker at vi kan være 3-4-5 gode norske VA med sunn konkurranse innburdes, dette er med på å heve standarden enda mere, selv om kansje ikke alle VA er like interessert i samarbeid.

 

Mvh

Håkon Helgesen

webmaster i virtualnorwegian.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...