Gå til innhold

PID 928164 Pål Esten Wigtil


GiantUnicorn

Anbefalte innlegg

Hehe, lykke til videre med whiningen din da.

Men er sikkert mer effektivt å sende en rapport til VATSIM da.

 

Satt som Bodø CTR her en kveld, hvor det sto en jaevel med squawk standby på 07 på Bodø, og fly som jeg ga clrd to land 07, winds .... osv. Visst nok en feil av meg å ikke sjekke for fly med squawk standby på RWY som aldri hadde sagt et pip til meg om verken det ene eller det andre.

Ikke svarte piloten meg heller, verken på chat, priv. chat, eller voice. Endte med at jeg måtte gi go-around til 7E7'en (om jeg husker rett nå), og kontakte ADMIN for å få fjernet flyet (som visst nok bare ble flyttet av RWY).

 

Men av prinsipp og personlighet skal jeg ikke la dette gå utover alle nybegynnere, selv om en nybegynner gjorde dette.

Men husk nå 1 (en) ting før dere trykker på connect; ikke stå på RWY / taxiway!

 

Det samme gjelder alle andre mer erfarne piloter. Bemannet samme posisjon på onsdags-kveld / torsdags-kveld hvor det popper et fly opp på ENBO, sjekker noen andre FP'er og slikt stuff, og pluttselig er flyet på climbout. Dette er mislikbart til de grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vil bare opplyse at i dag har det vært fint vær og det var vel ikke noe problem og hive seg over på 01R. Var ute på en kosetur i sta VFR, hadde ikke noe problem med å lande visuelt.

 

Enig der. Men uansett, hva er det ikke vi alle sier hele tiden? Ikke logg opp / stå på RWY? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i dialog med denne Pål, både ved treningskvelden på onsdag og i dag ang. det minder seriøse kallenavnet hans.

Han hadde en kamerat på besøk som ville se hvordan ting fungerte, tror nok dette er grunnen til at han ble stående så lenge på rullebanen. Saft og kjeks fristet mer tenker jeg.. ""

Om det skulle bli for ille, så går det jo an å ringe til personen, enten på mobil eller hjem.. ""

Ser vel heller dette som en personlig sak, og ikke en "forumwhiningsak".. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i dialog med denne Pål, både ved treningskvelden på onsdag og i dag ang. det minder seriøse kallenavnet hans.

Han hadde en kamerat på besøk som ville se hvordan ting fungerte, tror nok dette er grunnen til at han ble stående så lenge på rullebanen. Saft og kjeks fristet mer tenker jeg.. ""

Om det skulle bli for ille, så går det jo an å ringe til personen, enten på mobil eller hjem.. ""

Ser vel heller dette som en personlig sak, og ikke en "forumwhiningsak".. ""

Vil bare si en ting:

Var til Pål Esten i dag, installerte SB3 til'n og logga'n på. Etter det dro jeg hjem igjen.

Han sa han skulle fly, men det virker ikke slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå skal vi ikke henge ut nybegynnere som "idioter",vi alle har vært i den fasen en gang. Det er litt synd at ikke noen enkeltpersjoner som vi snakker om her ikke gidder og sette seg inn i prosedyrer og regler, for så å ødelegge for andre.På vegne av VACCSCA pilot-trenigsteamet, har jeg send AAGE en persjonlig mail om regler og fasiologier for flyging på VATSIM.Skjønner fullt ut ploblemet her i denne tråden, satt som ENVA_V_TWR denne aktuelle treningskvelden ved hans debutant på Vatsim.Kunne virke som han hadde 0 peiling på hva dette går ut på. Hjalp han godt på vei i alle fall,så får vi se hvordan dette går vidre.

Sitat slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, er KALLEKANIN Pål Esten, og det som en gang(for 2-3 dager siden) var AAGE, er meg, som når er skiftet til EAR74.

Altså: Jeg dro hjem til Pål Esten, installerte SB3, og logga'n på, og dro igjen. Han sa han skulle fly, men han gjorde tydeligvis ikke det.

Og Einar, hvilken mail sendte du til? Kan hende du sendte til en jeg ikke bruker lenger.

Og ja, jeg kunne INGENTING om vatsim på onsda'n, men har nå lært litt mer "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frekt å henge ut personer med navn og PID her synes jeg.

Man kan sende en PM eller rapportere det.

Ikke beste måten og møte nye vatsimmere med.

Burde hatt noen privacy regler på dette forumet føler jeg. I det siste har jeg sett en god del poster hvor folk blir hengt ut med navn. Ord som jævel, [*********] etc er sikkert ikke så hyggelig. Vi er alle idioter iblandt, men man trenger ikke minnes på det i full offentlighet vel!?

Litt folkeskikk burde man ha fått med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...