Gå til innhold

What I need???


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Hei Kim,

 

At du ikke gidder å lete, når andre har brukt timer på å legge ting til rette, det er ikke rette veien å starte ønsket ditt ""

 

Når det er sagt, det burde være nok å starte med, bare på denne siden i forumet, dvs første siden du får opp når du trykker på VATSIM/IVAO.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim,

 

At du ikke gidder å lete, når andre har brukt timer på å legge ting til rette, det er ikke rette veien å starte ønsket ditt ""

 

Når det er sagt, det burde være nok å starte med, bare på denne siden i forumet, dvs første siden du får opp når du trykker på VATSIM/IVAO.

 

Mvh

 

Ikke sånn.....men vær gang jeg leiter finner jeg ikke en dritt """"""Jeg hadde searcha litt på forhånd og bare så det er sagt """"""

 

Takker for svar!Neste gang skal jeg prøve og søke bedere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stusset på og var ikke klar over at man skulle squawke mode C (og ikke Standby) før man i det hele tatt hadde hatt noen kontakt med ATC (og fått en spesifik kode) ved gaten.

 

Men altså Mode C og 2200 i vinduet ved planlagt IFR så fort avionics kommer på.

 

Går ut fra at 7000 er nummeret som da skal inn i transponderen før ATC kontaktes hvis det er snakk om en tur under VFR fra også en kontrollert flyplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo squawke C for at ATC skal se nødvendige opplysninger?

 

Squawk C før oppkalling. Set squawk koden du får.

 

Dette er ikke helt riktig. Dersom ATC trykker F6 og skriver callsignet til flyet, får han opp flightplanen. Derfor trenger man ikke squawke C for at ATC skal få opp FP. Egentlig så skal man ikke squawke C før rett før T/O...

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas & Co,

 

Dette er helt avgengig av hvilken posisjon ATC bemanner. Hvis ATC er logget på som TWR og/eller GND så vil deres callsign vise på skjermen (og ATC har valgt "riktig" radar-type i ASRC).

 

Men, hvis kun APP og/eller CTR er pålogget så vil callsign ikke vise, kun et "+"-tegn. I disse tilfeller vil ATC anmode dere om å sette Squawk-mode Charlie, ved behov ""

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på dette med SQ nå... Før var dette null problem.

SQ Stby på bakken og SQ C når en er i luften, hvis ATC ikke sier noe annet.

Hvis jeg sitter som ENBR_V_APP en dag og flyene på bakken har SQ stby så kan jeg se ved hjelp av den lille listen (oppe til venstre, viser ruter til og fra din/dine valgte flyplass(er)) om flyene har en FP.

Eksempel:

Det dukker opp to fly på skjermen og en rute på listen (som jeg snakket om over). På listen står det "CNO4234 ENBR" eller noe slikt. OK, da trykker jeg "CNO4234 [ASEL]" og "F6 [ASEL]", da ser jeg flightplanen "ENBR-SOPAR-SIG-ENGM". Jeg gir han en SQ ved å trykke "F9 [ASEL]".

 

"CNO4234, gate 28, B737, ready for IFR to ENGM"

 

Da vet jeg hvor flyet er, jeg har flightplanen og jeg har gitt ham en SQ. Noe mer jeg trenger???

 

GG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir,

 

Så lenge du har lagt ENBR inn i Departure- eller Arrival-listen så skulle du klare deg bra.

For de som ikke vet hva jeg nå snakker om, så er dette en del av oppsettet i ASRC, under Options/Settings, i de to rubrikkene nede til høyre i Config-vinduet.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...