Gå til innhold

747 over Lillehammer - hvilket?


Bjørn Wangberg

Anbefalte innlegg

Satt i solveggen da jeg så noe jeg tror var en 747 som fløy rettning nord/øst - syd/vest kl. 1500 over Lillehammer søndag.

Den var så høyt oppe så noen kjennetegn har jeg ikke annet enn at den så nokså hvit ut.

Kondensstripene avslørte den ihvertfall ""

 

Noen som kjenner til den ruten og hvilket airliner det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg så tre store fire-motors fly passere over Brønnøysund med korte mellomromm i tidsrommet 13.00 til 13.30, regner med at ett av disse var det samme som du så.

 

For meg så det også ut som om det kunne være Boeing 747.

 

 

Er også skrekkelig nyskjerrig på disse flyene, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få avklart et par ting her! British Airways fly fire ganga i døgnet over Nordnorge med B744 ifra London til Tokyo. Det er snakk om to fly i hvær retning. Flyene ifra London til Tokyo passerer Bodø/Fauske regionen en gang mellom 1630 og 1730 Flyene den andre veien passerer noen timer tidligere.

 

I tilegg flyr Delta og Aeroflot en tur på tværs av Nordnorge ifra russland til USA å retur.

 

Dette var de faste HEVY som paserer her nord. I tillegg er det av å til at KLM og Vergin Atlantic passerer over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har aldri sett Virgin flydd over Bodø, De flyr over Alta og sørover via Finland/Sverige.

I går kom det faktisk 3stk KLM putrende sørover på rekke og rad. To B744 og en 772. Iblandt de også to BAW 744.

Thomas har helt rett i at Delta31 avogtil flyr lengre sør i Norge pga vinden.

ACA54 Bruker også å passere over her hver natt på tur til Deli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på søndag så jeg en KLM 747 på vei oppover (mot USA) var forresten i KRAGERØ... Men når jeg har fløyet med SAS københavn - seattle, så har vi fløyet over stavanger og sør norge...ja, faktsik på alle de trans atlantic flyturene... Så har sett SAS 340-300 et par ganger også... lette å kjenne igjen i kikkert'n med de orange motorene og den blå halen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...