Gå til innhold

Bli med


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Oppdatering:

Hadde i dag min første tur på VATSIM og jeg må si jeg ble imponert over kvalitet , profisjonalitet og service.

Begge turene gikk i fra Vigra til Gardermoen. Den første gikk uten ATC til Gardermoen, men fikk engm_app ca halveis. Så midt under flyturen tok jeg kontakt med atc og dermed kom blackouten.. he he fullstendig totalt memory loss, husket ikke noe av det jeg skulle si og nervene steg til værs. En kompinasjon med dårlig forbindelse på voice så ble det mye "please say again". Men jeg kom meg da frem. Det hele gikk nogenlund greit, men landingen ble totalt ødelagt da jeg måtte ta en go-around og så klikket fs....

 

Den andre turen gikk også fra Vigra til Gardermoen. Nå hadde jeg bistand fra Oslo Controll og en meget hyggelig atc. Her fikk jeg service fra start til finish og det hele synes jeg gikk veldig bra.. Hadde mye problemer med å høre instruksjonen gitt av ATC, men i noen tilfeller gikk det også greit da dem kom på tekst. Jeg ble direktet greit og klart ned til runway 019R og landet trygdt og godt. Taxet så til gate 20 hvor jeg takke for meg. Pustet godt ut og innså at min første tur med høy nerve faktor var over.

 

Så nå gleder jeg meg til min neste tur og håper det går lettere med tiden.

 

Jeg vil takk den person som i dag fungerte som Oslo Controll og si jeg er imponert over den gode servicen som ble utført i dag....

 

Takk til alle Dere andre også som har bidratt med svar her i forumet....

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen utrolige gode norske simm ATC her på Vatsim. De er tolmodige og gir alltid tydelige beskjeder viss du ber om say again pls. OG får man problemer så kommer dem inn på Norsk "" og forklarer i full fart. En stor takk til de alle, det fortjener de.Så viss noen er nervøse for å ikke være " gode nok " til å fly online. så kan de jo gå inn å observere litt, lytte litt, er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"""" Henger meg på. Synes dette var fantastisk. Min historie er denne: Jeg hadde litt jobb i påska og sendte kone + barn til svigers. Siden været her i Tromsø mildt sagt har vært vått, har det blitt mange timer med nedtrunke gardinger her også. Om det var verdt det? Yes !!! Spm blir om det finnes noen slags avvennings-klinikk for dette. """"

 

Jeg har hatt 5-6 turer i vatsim i går og idag og jeg må bare henge meg på skryte-bølgen. Dere som sitter i ATC er virklig proffe - og tolmodige. Kanskje jeg en dag får lyst å ta nødvendige prøver for å sitte i ATC, hvem vet???

 

God natt.

 

Forresten, et spm: Er det noe trafikk i Nord-Norge noen ganger. Det hadde vært moro å fly litt i hjemlige trakter......

 

Raymond Bertheussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...