Tom Knudsen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Oppdatering: Hadde i dag min første tur på VATSIM og jeg må si jeg ble imponert over kvalitet , profisjonalitet og service. Begge turene gikk i fra Vigra til Gardermoen. Den første gikk uten ATC til Gardermoen, men fikk engm_app ca halveis. Så midt under flyturen tok jeg kontakt med atc og dermed kom blackouten.. he he fullstendig totalt memory loss, husket ikke noe av det jeg skulle si og nervene steg til værs. En kompinasjon med dårlig forbindelse på voice så ble det mye "please say again". Men jeg kom meg da frem. Det hele gikk nogenlund greit, men landingen ble totalt ødelagt da jeg måtte ta en go-around og så klikket fs.... Den andre turen gikk også fra Vigra til Gardermoen. Nå hadde jeg bistand fra Oslo Controll og en meget hyggelig atc. Her fikk jeg service fra start til finish og det hele synes jeg gikk veldig bra.. Hadde mye problemer med å høre instruksjonen gitt av ATC, men i noen tilfeller gikk det også greit da dem kom på tekst. Jeg ble direktet greit og klart ned til runway 019R og landet trygdt og godt. Taxet så til gate 20 hvor jeg takke for meg. Pustet godt ut og innså at min første tur med høy nerve faktor var over. Så nå gleder jeg meg til min neste tur og håper det går lettere med tiden. Jeg vil takk den person som i dag fungerte som Oslo Controll og si jeg er imponert over den gode servicen som ble utført i dag.... Takk til alle Dere andre også som har bidratt med svar her i forumet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei Tom! Håper du ikke er ferdig med dagens vatsiming. Du er hjertelig velkommen som trafikk på Flesland fra 20.00 lokal tid i dag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei, fikk noen minner nå når jeg leste posten til Tom Knudsen. Det hjernteppe som kommer på første turen er ikke god å ha, men jeg klarte meg jeg så det er bare å stå på. I kveld er det bare å ta seg en tur! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 He he. Jeg kan huske min første tur. Da jeg blev hand'ed over fra EKDK_CTR til EKCH_APP og der pludseligt var en helt ny stemme. Dér blev jeg "bange"! /Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Grav Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Vi har noen utrolige gode norske simm ATC her på Vatsim. De er tolmodige og gir alltid tydelige beskjeder viss du ber om say again pls. OG får man problemer så kommer dem inn på Norsk og forklarer i full fart. En stor takk til de alle, det fortjener de.Så viss noen er nervøse for å ikke være " gode nok " til å fly online. så kan de jo gå inn å observere litt, lytte litt, er ikke farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Henger meg på. Synes dette var fantastisk. Min historie er denne: Jeg hadde litt jobb i påska og sendte kone + barn til svigers. Siden været her i Tromsø mildt sagt har vært vått, har det blitt mange timer med nedtrunke gardinger her også. Om det var verdt det? Yes !!! Spm blir om det finnes noen slags avvennings-klinikk for dette. Jeg har hatt 5-6 turer i vatsim i går og idag og jeg må bare henge meg på skryte-bølgen. Dere som sitter i ATC er virklig proffe - og tolmodige. Kanskje jeg en dag får lyst å ta nødvendige prøver for å sitte i ATC, hvem vet??? God natt. Forresten, et spm: Er det noe trafikk i Nord-Norge noen ganger. Det hadde vært moro å fly litt i hjemlige trakter...... Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Joda, det er ofte traffikk i Nord-Norge også, men det burde kanskje være et lite flyinn der oppe snart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Joda, det er ofte traffikk i Nord-Norge også, men det burde kanskje være et lite flyinn der oppe snart? Det støttes 120%, bare dagen passer Raymond Bertheussen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.