Gå til innhold

Takk for alt DC10


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er trist at Premiair ikke skal bruke DC10 mer. Det er de flyene jeg har minner fra når jeg dro på mine første sydenturer [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Så jeg vill bare takke Premiair og DC10(Bamse Brakar med venner) for de fine turene jeg har hatt

[image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Morten

Skrevet

Jeg leste i VG for et par dager siden at DC10'erne fløy på Gardermoen med dispensasjon fra støybestemmelsene, kan det stemme? De støyer vel ikke noe særlig synes jeg, de er da ganske stillegående med sine "high bypass fan".

Synd at så fine fly blir borte.

Skrevet

Hei!

At DC10 er stillegående er vel så feil det går ann å ta!!

De er de flyene som bråker mest på Gardermoen. I støyrapporten for Juli står det at DC10 flyene fra Premiair har over 100 EPNdB og er dermed det eneste flyet over 100. Støygrensen går på 88EPNdB. Dette sier litt.

Andre fly som var høyt oppe var et par russiske, DC 9 tror jeg

og også 727 fra Lufthansa.

Hilsen Mathias.

------------------

Often stationed at ENGM_TWR

Skrevet

Mathias,

Det kommer veldig ann på vindretningen også når enn måler støy da.

DC-10 bråker ikke mer enn Tu-154 og Tu-134, det har jeg erfart ved å stått rett ved siden av når disse maskinene har tatt av! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Og det bråker mye mer når en DC-9, F-100, EMB-145 som er mye mindre fly reverserer, de har jo alle den kjente "bøttereversen", mens DC-10 bruker high bypass revers.

Noe som bråker mye mindre.

Men på take-off kan den støye endel, men nå må man også huske på at den er endel større enn de fleste fly som flyr på OSL og trenger ganske mye mer kraft enn en 737.

Den har jo også tre motorer.

Også til sist må jeg få si at Lufthansa ikke har fløyet 727 siden

1993! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

------------------

Mvh Christian

 

Skrevet

Christian, jeg er flygal! Jeg fløy nettopp solo i en L-13 Blanik [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Bare så du vet...

Jeg syns ennå ikke at det er trist at DC-10 slutter å fly fra ENGM. Kanskje fordi jeg holder meg til ENJB? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Martin

-Currently flying an L-13 Blanik out of ENJB inside the Torp TMA.

Skrevet

Christian!

At Lufthansa ikke har flydd 727 siden 1993 er i hvertfall ikke sant!! Lufthansa har flere 727 fraktfly i sin stall.

Og det jeg snakket om var fra støyrapporten Juli 2000 hvor det helt klart står at DC10 bråker klart mer enn de andre!

Jeg vet ikke hvor dette er målt henn men det er tre ganger de er over 100 EPNdB noe som ingen andre fly er!

Det er nok ikke tatt i betraktning hva som skjer før eller etter landing. Alikevel; Reglene er klare: IKKE mer en 88 EPNdB!!!

Her er jeg helt sikker.

DC10 er det flyet som bråkte mest i rapporten, selv om det kanskje ikke var mer enn 1-2 EPNdB mer enn DC-9, TU, eller F100.

Jeg tror alikevel det er vanskelig å høre om det er så stor forskjell på det. Dette måles med instrumenetr, ikke med menneske ører!!

Mathias

------------------

Often stationed at ENGM_TWR

Skrevet

Mathias,

Når ble Lufthansa og Lufthansa Cargo det samme selskapet? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Uansett bruker ikke Lufthansa Cargo 727 til ENGM, kun DHL, UPS og TNT som kommer regelmessig.

Lufthansa Cargo har egentlig ikke 727 i det heletatt er bare det indiske selskapet Hinduja eller hva det heter som flyr for Lufthansa Cargo med 727, mulig at Air Contractors også har noe code-share med Lufthansa Cargo, er ikke sikker...

Men jeg tror Lufthansa Cargo bruker 737 Combi til OSL, det gjorde de ihvertfall til FBU.

Hva jobber du som på ENGM?

Og jeg holder fortsatt fast på at DC-10 IKKE bråker mer enn Tupolevene, enda de er mindre.

Jeg har en støytabell hvor flytyper er oppdelt i klasser og Tupolevene er i enn dårligere klasse enn DC-10-10

MVH,

Christian

 

Skrevet

Hei Christian!

Diskusjonen går videre [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg sa det i sted og jeg sier det igjen: Mine fakta er basert på STØYRAPPORTEN i JULI!!!!! Der står det svart på hvitt:

DC10-10 Premiar 18/7.00 (Fant opp datoen) 19:34 (Fant opp tiden også) 101EPNdB

DC-9 et eller annet. 24/7.00 (fant opp igjen jeg) 12.45 (og igjen) 94EPNdB (Eller lignende).

TU134/154 Aeroflot (eller noe sånt) 30/7.00 (Datoen er funnet opp [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] 03.12(Gjett igjen; Den er funnet opp) 98EPNdB (eller lignende)

727 Lufthansa (HELT SIKKERT!!!!!!) 14/7.00 (Fiction) 15.38 (JA, også funnet opp) 97EPNdB (eller noe sånt)

Som du ser er det mange detaljer jeg ikke er helt sikker på.

Dessuten så er dette STØYRAPPORTEN fra JULI. Det er altså mulig at TU hadde en heldig måned [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

At den 727 fra Lufthansa går er et annet flyselskap og bare går under callsignet er mulig, men det stod Lufthansa!

Sånn, og når det er sagt så håper jeg at du kan være tilfreds med dette: DC10-10 bråkte mer enn TU og DC-9 i JULI!!!

Hilsen Mathias.

PS: Er ofte stasjonert som Tower flygeleder.

[image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]Virtuelt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]!!!

------------------

Often stationed at ENGM_TWR

Skrevet

Premiar vil beholde et fly i reserve, resten er solgt til Britiske Airtours som har mange DC 10 i sin fly flåte fra før. Britiske Airtours eier Premiair, og det var fly fra dem som fløy endel av deres flighter under streiken tidligere i år. Bl.a var flere av Airtours DC 10 maskiner på Gardermoen under denne streiken. Tviler sterkt på at vi har sett den siste DC 10 maskinen fra Premiair/Airtours påGardermoen. Håper jeg har rett, for det er en fantastisk maskin!

Skrevet

Truls,

Må bare informere om at Airtours har og har ikke hatt flere enn én DC-10 i drift. Dette er en DC-10-30 med re. G-BYDA

Den fløy som OY-CNO hos Premiair før på langdistanseruter til Cuba, Barbados, Miami og Mexico fra Oslo, København og Stockholm.

Premiair hadde så mye tekniske problemer med denne at de sendte den til Airtours og wet-leaset en L-1011-500 til erstatning.

Har hørt at alle deres DC-10'r skal til Airtours, men hvis det du sier stemmer Truls, da er jeg en lykkelig mann! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

MVH,

Christian

 

Skrevet

Ha,Ha,Ha. Det er utrolig og se at så mange mennesker vet så mye om et selskap de tydelig ikke er ansatt i. Unnskyld men dette er irriterende. Christian har rett,men det var ingen ENGELSKE fra Airtours som fløy for oss under streiken i Mai,det var våre SVENSKE kollegaer fra Premiair med våre egne fly.Jeg var selv innvolvert i dette.Airtours DC10-30 kom som sagt fra Premiair og hadde reg oy.cno (OSKAR) som pressen og vi kalte denne perlen av en maskin. Problemet var Premiair sin ledelses filosofi ang. dette med DC10-30 og hvor mye den kunne klare uten ettersyn.

Alle våre DC10-10 skal til Airtours og fly derfra i ca 5år etter planen.

Vennlig hilsen jb.

Skrevet

quote:

Originally posted by Jan Barreng:

Christian har rett,men det var ingen ENGELSKE fra Airtours som fløy for oss under streiken i Mai,det var våre SVENSKE kollegaer fra Premiair med våre egne fly.Jeg var selv innvolvert i dette.

Don´t forget us danes. Vi danske stewarder og stewardesser var altså også i Norge og flyve.

Airtours DC10-30 kom som sagt fra Premiair og hadde reg oy.cno (OSKAR) som pressen og vi kalte denne perlen av en maskin. Problemet var Premiair sin ledelses filosofi ang. dette med DC10-30 og hvor mye den kunne klare uten ettersyn.

Alle våre DC10-10 skal til Airtours og fly derfra i ca 5år etter planen.

Hvad jeg ved af så skal Tango som den sidste DC-10 fra Premiairs side til Federal express og flyve cargo.


 

Hilsen

Michael Olling

Steward i premiair

 

Skrevet

Bare en liten detalj Jan...

Airtours hadde 2 avganger fra Oslo lufthavn, Gardermoen under streiken med Premiair i mai. Ved begge flygningene ble det brukt en DC 10 maskin. Selv om jeg ikke jobber i Premiair..vet jeg at den siste avgangen med Airtours maskinen gikk til Stockholm, Arlanda. Dette finner du vel ut av hvis du jobber i/for Premiair.

Skrevet

Premiair har beholdt en DC 10 maskin i reserve frem til 1.november. De tre andre DC 10 maskinene er sendt til England. Den siste maskinen sendes til England 1.november, og dette flyet vil bli bygget om fra passasjerfly til cargo.

Skrevet

Siste nytt fra Premiair til oss ansatte er at Premiairs reserve fly skal være en AIRBUS A300B4 som ble kjøpt ny av SAS,videre levert til SCANAIR for så å bli solgt til Conair og når Conair og Scanair gikk sammen i 93/94 så har disse tre A300B4 fra SAS/Scanair blitt værende.Disse Maskinene tar 297/8 pax hvis jeg ikke tar helt feil.Vår siste DC10-10 reg OY-CNT er solgt til Federal Exspress som frakt fly.

V.H. jb.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...