Gå til innhold

Om 10 minutter...


Leif Wicklund

Anbefalte innlegg

Veeeeeeeeeldig lenge siden jeg har sett filmen, men menerå huske at det er en L39 Albatros, en russiskbygd (eller rumensk?) treningsjet.

 

eller kanskje til og med tjekkisk. og i avdelingen for jegmeneråhuske var det vel vår egen Rolf Meum som fløy den i filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy ending som vanlig for Bond ""

 

L39 Albatros ja, ukjent ful for meg, men åpenbart riktig maskin (mye pent på google "" Er det denna maskina Rolf Meum flyr i filmen? Han du kjenner Geir Ove?

-Så en dokumentar om han helikopter karn på tv en gang, mener d var Discovery. Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik ""

 

whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var helikopterflyger under Vietnamkrigen, og nå stuntpilot som har gjort en del ekstreme flyvninger. Fikk se "behind the scenes" for akurat den helikopter senen du nevner. Han har også gjennomført en del flyfoto for reklamebransjen(bl.a. for British Airways). Så ut til å ha en del timer bak spakene for å si det slik ""

 

whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette:)

 

Nei, den "choppergatefeiescenen" kan jo ikke være ekte (hvis det er denne scenen du tenker på da "" ).

 

Når helikopteret tilter fremover, legger rotoren i brosteinen og jakter på Bond og dama i den gata "overvinner" det i filmen noen fysiske lover. I den virkelige verden vil et helikopter kun tilte så mye fremover når det skal akselerere, men i denne filmsekvensen er det ikke snakk om nevneverdig akselerasjon. Når et helikopter hovrer eller beveger seg sakte fremover blir det jo selvsagt i et mye mer horisontalt plan enn det som vises i filmen.

 

Men i en Bond film er det lov å jukse, det skal heldigvis være slik. ""

 

Ha en fin uke! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"whoosa, var det ekte? Satt å tenke "haha, for det går an" når jeg så dette "" "

 

Nei det var et filmtriks ""

Men scenen med Bond og hu berta som hopper fra en leilighet til et annet hustak mens helikopteret hovrer millimeter under var ekte. Piloten gjorde også flyfoto i filmingen, sneide rett over hustoppene, skillz that killz sier jeg bare!! Fant forresten igjen navnet på piloten da jeg søkte litt på nett, han heter Marc Wolff. Alle filmene han har deltatt i står HER ...en del filmer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...